ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

کربوکسی تراپی و آنچه که باید بدانید

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • کربوکسی تراپی و آنچه که باید بدانید
 کربوکسی تراپی و آنچه که باید بدانید

کربوکسی تراپی درمانی برای سلولیت، علائم کشیدگی، ترک پوستی (استریا) و تیرگی زیر چشم است. از سال‌های ۱۹۳۰ این درمان در فرانسه به وجود آمد. این روش درمانی را می‌توان روی زیر چشم، گردن ، صورت ، بازوها ، باسن ، شکم و پاها انجام داد. در این روش از تزریق دی اکسید کربن ، گازی که به طور طبیعی در بدن وجود دارد ، استفاده می‌شود.

ایمنی کربوکسی تراپی

  • کربوکسی تراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید می‌شود.
  • هیچ عارضه جانبی ماندگاری ندارد.

راحتی این روش

  • این یک روش سرپایی سریع ، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.
  • بعد از درمان سلولیت یا کاهش چربی، می‌توانید بلافاصله به روال عادی خود برگردید ، به غیر از شنا و حمام در وان به مدت ۲۴ ساعت.

هزینه این درمان

  • معمولا برای این درمان به ۷ الی ۱۰ جلسه نیاز است.
  • هزینه هر جلسه متناسب با کلینیکی که این درمان در آن صورت می‌گیرد متفاوت است.

اثر این درمان

  • تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که این درمان بر روی کاهش سلولیت از درجه ۳ به درجه ۲ کاملا موثر بوده‌ است.

کربوکسی تراپی چیست؟

از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت ، تیرگی زیر چشم و علائم کشش (استریا) استفاده می‌شود. افرادی که تحت این عمل قرار می‌گیرن ، به بهبودی در موارد زیر دست پیدا می‌کنند:

  • افزایش گردش و جریان خون در زیر پوست
  • قابلیت ارتجاعی پوست
  • از بین رفتن خطوط و چروک‌های ظریف
  • همچنین به ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کمک می‌کند.

علاوه بر این ، با افزایش جریان خون در زیر چشم، می‌تواند به کاهش حلقه‌های زیر چشمی کمک کند. برخی از پزشکان همچنین از این روش برای درمان اختلال نعوظ ، آرتروز حاد ، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده‌اند.

برای کاهش چربی و سلولیت ، این روش اغلب بر روش‌های تهاجمی و پرخطر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می‌شود.

از کربوکسی تراپی می‌توان روی صورت ، زیر چشم‌ها ، گردن ، شکم، بازوها ، پاها و باسن استفاده کرد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

مشخصات روش بر اساس بخشی از بدن که تحت درمان است متفاوت خواهد بود. مکانیک روش، اکثراً یکسان است.

مخزن گاز دی اکسیدکربن با لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می‌شود. پزشک میزان خروجی گاز از مخزن را با دقت تنظیم می‌کند. این گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله استریل منتقل می‌شود که در انتهای فیلتر دارد. فیلتر قبل از رسیدن به بدن ، هرگونه ناخالصی را جمع و جدا می‌کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می‌کند. پزشک گاز را از طریق سوزن زیر پوست تزریق می‌کند.

این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از قرار دادن سوزن روی محل تزریق کرم بی حس کننده می‌مالند. با وجود کمبود درد ، برخی از افراد گزارش می‌کنند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی دارند.

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و انجام آن معمولاً فقط در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چگونه برای کربوکسی تراپی آماده می‌شوید؟

قبل از عمل آمادگی خاصی وجود ندارد ، اگرچه پزشک بسته به شرایط شما ممکن است دستورالعمل‌های خاصی داشته باشد و پیشنهاد دهد.

روش کار چگونه است

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت ، علائم کششی (استریا) و تیرگی زیر چشم است. سلول‌های موجود در بدن دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می‌کنند. گلبول‌های قرمز خون اکسیژن استنشاق شده را گرفته و به بافت‌ها منتقل می‌کنند ، سپس دی اکسید کربن را تحویل می‌گیرند. در نهایت ، دی اکسید کربن توسط ریه‌ها بازدم می‌شود.

یک پزشک می‌تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون در یک منطقه خاص را افزایش داده و باعث هجوم گلبول‌های قرمز خون به منطقه شود. وقتی سلول‌های خونی به محل خود می‌رسند ، باعث افزایش گردش خون می‌شوند. این کار برای ترمیم قابلیت ارتجاعی پوست و در صورت ایجاد حلقه‌های زیر چشم ، برای تغییر رنگدانه به درخشش و شفافیت مفید است.

  • علائم کشش:

علائم کششی که بر روی بدن خود مشاهده می‌کنید پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می‌کند که باعث ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می‌شود.

  • سلولیت:

همچنین می‌توان گاز دی اکسید کربن به سلول‌های چربی تزریق کرد که باعث ترکیدن سلول‌ها و از بین رفتن آن‌ها در بدن می‌شود. سلولیت وقتی ایجاد می‌شود که چربی زیر جلدی از طریق پوست بیرون زده باشد. چندین مطالعه نشان داده است که کربوکسی تراپی وقتی برای درمان سلولیت استفاده می‌شود ، کاملا بی‌خطر است.

  • حلقه‌های زیر چشم:

تیرگی زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود که باعث جمع شدن عروق می‌شود. تزریق گاز به زیر چشم این تیرگی مایل به آبی را کاهش داده و حالت شفافی را جایگزین آن می‌کند.

  • آلوپسی:

آلوپسی (ریزش مو) که به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود ، می‌تواند با کربوکسی تراپی نیز درمان شود.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی‌خطر است و تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد. افراد ممکن است در محل تزریق ، به ویژه در بازوها و پاها ، کبودی داشته باشند. این کبودی باید ظرف یک هفته برطرف شود. افرادی که روش کاهش چربی یا سلولیت را دریافت می‌کنند نیز نباید به مدت ۲۴ ساعت در آب غوطه ور شوند ، از جمله شنا یا استفاده از وان.

پس از آن چه انتظاری می‌رود؟

وقتی از کربوکسی تراپی برای درمان علائم کشیدگی و زخم استفاده می‌شود ، نسبتاً بدون درد است. این به این دلیل است که بافت اسکار اعصاب ندارد. شما ممکن است احساس خارش داشته باشید زیرا در این روش علائم کششی بازگشت داده می‌شود. خارش باید در عرض پنج دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند ، ممکن است در حین تزریق فشار داشته باشند ، شبیه احساسی که هنگام آزمایش فشار خون احساس می‌شود. این امر در اثر انبساط گاز ایجاد می‌شود. نواحی تحت درمان پس از درمان تا ۲۴ ساعت احساس گرما و ملالت می‌کنند ، زیرا گاز دی اکسید کربن وظیفه خود را انجام می‌دهد و گردش خون بهبود می‌یابد. با این حال ، شما باید بتوانید برنامه عادی خود را پس از اتمام روش انجام دهید.

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه بفرمایید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع