کرایولیپولیز cool shaping

لاغری موضعی با کرایو 

کرایولیپولیز یک روش غیر جراحی ترمیم بدن است. متخصص با استفاده از یک دستگاه سلول‌های چربی زیر پوست را فریز می‌کند. وقتی سلول‌های چربی تخریب شدند به تدریج تجزیه شده و بوسیله کبد از بدن خارج می‌شوند. کرایولیپولیز یک روش نسبتا جدید است که از سال ۲۰۱۲ بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به رسمیت شناخته شده است. دستگاه‌های Cool Shaping و Cool Sculpting بر پایه علم کرایولیپولیز بنا شده است.

در حالی که تعداد تحقیقات بالینی مستقل در مورد این روش نسبتا کم است، شرکت زلتیک ادعا می‌کند که کرایولیپولیز مقدار سلول‌های چربی در منطقه انجام شده را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. اکثر افراد چند روز پس از انجام این روش متوجه اثرات آن می‌شوند اما اغلب اوقات ۱ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا نتایج کامل آن مشخص شود.

 

یک درمان کاهش چربی غیر جراحی بر پایه انجماد: لاغری موضعی با کرایو

سیستم فرم‌دهی سرمایشی (Cool Shaping) و پیکرتراشی سرمایشی (Cool Sculpting) به یک درمان معروف برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته بدون نیاز به جراحی تبدیل شده است.

سیستم فرم‌دهی سرمایشی (Cool Shaping) و پیکرتراشی سرمایشی (Cool Sculpting) بر پایه علم کرایولیپولیز بنا شده است.

کرایولیپولیز یک درمان پزشکی غیر جراحی است که می‌توان با آن سلول‌های چربی را از بین ببرد. این لغت از کرایو (سرمای شدید) و لیپولیز (شکستن چربی) تشکیل شده است. همانطور که از نامش پیدا است، کرایولیپولیز یک فناوری مبتنی بر سرما است. این دستگاه غیرتهاجمی بوده و به یک منطقه خاص اعمال می‌شود و سلول‌های چاقی را دچار سرمایش شدید می‌کند. این سلول‌های چربی به طور طبیعی و در عین حال به آرامی توسط بدن متابولیزه می‌شوند.

کرایولیپولیز

 

تفاوت بین پیکرتراشی سرمایشی (Cool Sculpting) و فرم دهی سرمایشی (Cool Shaping) چیست؟

Cool Sculpting و Cool Shaping هر دو به علم کرایولیپولیز اعتماد دارند. اما در دستگاهی که برای درمان استفاده می‌شود تفاوت‌هایی وجود دارد. در واقع، آن‌ها نماینده دو تولید کننده مختلف هستند که دو دستگاه مختلف را طراحی و ثبت کرده‌اند. دستگاه‌های Cool Sculpting و Cool Shaping اساساً از روشی یکسان پیروی می‌کنند، اما با استفاده از Cool Shaping از آنجا که دستگاه دارای دو سر است، می‌توان هم‌زمان دو ناحیه مختلف را درمان کرد. علاوه بر این، Cool Shaping دارای یک فناوری LED یکپارچه است که از درمان‌های تکمیلی مانند سفت کنندگی پوست پشتیبانی می‌کند.

 

سیستم فرم‌دهی سرمایشی (Cool Shaping) چگونه کار می‌کند؟

در این روش خبری از آرام بخش، سوزن یا دوران نقاهت نیست. در طی این روش، ناحیه‌ای که باید تحت درمان قرار گیرد با یک پد ژل برای محافظت از پوست پوشانده شده و از یک اپلیکاتور خنک کننده استفاده می‌شود. اپلیکاتور با مکش باعث کشش پوست اضافه و چربی‌های زیرین می‌شود و شرایط سرمایشی کنترل شده‌ای را برای از بین بردن سلول‌های چربی فراهم می‌کند. سلول‌های چربی مرده پس از مدتی به طور طبیعی توسط بدن متابولیزه می‌شوند.

این روش به طور معمول در هر محل بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند در مناطق مختلف بدن مانند ران، شکم، دست‌ها، زیر باسن و زیر چانه انجام شود. به طور معمول توصیه می‌شود ۲-۳ جلسه، هر ۳۰ روز یکبار انجام دهید. ثابت شده است که این روش به عصب‌های اطراف، رگ‌های خونی و سایر بافت‌ها آسیب نمی‌رساند.

کرایولیپولیز

 

می‌توانید انتظار چه نتیجه‌ای را داشته باشید؟

نتایج با کاهش تدریجی لایه چربی پس از ۲ تا ۴ ماه قابل مشاهده است. سلول‌های چربی پس از تقریباً ۴ ماه از درمان، توسط بدن شما پردازش می‌شوند. تا ۲۰-۳۰٪ کاهش چربی به طور معمول در ناحیه تحت درمان حاصل می‌شود.

 

آیا لاغری موضعی با کرایو  برای من مناسب است؟

فرد مناسب برای کرایولیپولیز کسی است که فقط در مناطقی مانند بالای ران، بازوها یا شکم، چربی ناخواسته داشته باشد. بیماران Cool Sculpting و Cool Shaping به طور ایده آل به دنبال بهبودهای خفیف هستند و معمولا خیلی چاق نیستند، زیرا چربی بسیار غلیظ با کرایولیپولیز با موفقیت درمان نمی‌شود. چربی باید قابل انعطاف باشد، به این معنی که چربی‌ای در زیر پوست قرار دارد می‌تواند در اپلیکاتور قرار گیرد. کرایولیپولیز برای حذف چربی عمده طراحی نشده است. در این موارد ، لیپوساکشن ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد.

 

خطرات و عوارض جانبی:

برخی از عوارض جانبی روش لیپولیز عبارتند از:

  • احساس کشیدگی در ناحیه درمان
  • درد، احساس گزیدگی یا خارش یا تیرکشیدن در ناحیه تحت درمان
  • قرمزی موقت، تورم، کبودی و حساسیت پوست در محل درمان
  • هایپرپلازی پارادوکسیکال چربی در محل درمان

البته لازم به ذکر است که این عوارض احتمالی هستند و ممکن است در فردی به وجود نیاید.

کرایولیپولیز

 

درمان کرایو در کلینیک سیب سبز با دستگاه Cool Shaping، زیر نظر کارشناس تغذیه انجام می‌شود. در این کلینیک میزان چربی‌های شما و قابل اندازه‌گیری است و می‌توانید با مشورت پزشک درمان مناسب را برای هدف لاغری برگزینید.

 

برای گرفتن وقت لاغری موضعی با کرایو در خصوص مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.