ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و نحوه عملکرد آن:

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و نحوه عملکرد آن:
 درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و نحوه عملکرد آن:

مقدمه:

از دهه ۱۹۷۰ ، درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) محبوبیت بیشتری پیدا کرده است . با کاربردهای فعلی طیف وسیعی از تخصص‌ها ، از ارتودنسی و ارتوپدی گرفته تا لوازم آرایشی و سایر موارد ، گسترش می‌ابد. این روش بازسازی از غلظت بالای پلاکت خون خود بیمار برای تحریک بهبود در بافت آسیب دیده، جوان سازی پوست، رشد مجدد مو و موارد دیگر استفاده می‌کند.

از آنجا که تحقیقات نشان می‌دهد این روش می‌تواند برای درمان مشکلات ویروسی و بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. PRP درمانی است که در آینده بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی برخی مطالعات نشان داده‌اند که PRP می‌تواند به عنوان یک گزینه بهتر به جای جراحی‌ها باشد.

راه‌حل‌های پزشکی Hyperbaric (HMS) این راهنما را ایجاد کرده است تا به خوانندگان کمک کند تا بفهمند پلاسمای غنی از پلاکت چیست ، PRP درمانی چگونه کار می‌کند و ریشه‌های آن چیست، شرایطی را که می‌تواند درمان کند و چگونگی ترکیب PRP و HBOT برای ایجاد یک تسریع کننده بهبودی قدرتمند.

تعریف پلاسمای غنی از پلاکت:

قبل از تعریف پلاسمای غنی از پلاکت ، مهم است که بدانید پلاکت و پلاسما چیست و اهمیت آن‌ها برای بدن چیست.

پلاکت‌ها که به آن‌ها ترومبوسیت نیز گفته می‌شود سلول‌های خونی به شکل دیسک هستند که در سراسر بدن گردش می‌کنند. پلاکت‌ها به تشکیل لخته‌های خون برای جلوگیری از خونریزی کمک می‌کنند. پلاکت‌ها یک منبع طبیعی از فاکتورهای رشد، حاوی فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF)، فاکتور رشد شبه انسولین (IGF)، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF)، فاکتور آنژیوژنیک مشتق از پلاکت (PDAF) و فاکتور رشد بتا ( TGF-β) هستند. اینها وقتی پلاکت فعال می‌شوند آزاد می‌شوند.

پلاکت‌ها همچنین سایر مواد مهم برای بهبود را آزاد می‌کنند. مانند: فیبرونکتین (در چسبندگی، جریان و رشد نقش دارد) ، ویترونکتین (چسبندگی سلول و عامل گسترش)، اسفنگوزین ۱ فسفات (آنژیوژنز و پاسخ‌های ایمنی). پلاسما واسطه‌ای است که از طریق آن پلاکت‌ها و گلبول‌های قرمز و سفید حرکت می‌کنند. قسمت مایع خون، به طور کلی از آب و پروتئین تشکیل شده است. از پلاسما و غلظت بالای پلاکت به عنوان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یاد می‌شود.

PRP

PRP درمانی چیست؟

درمان غنی از پلاکت از تزریقاتی برای مهار قدرت PRP و پشتیبانی از بازسازی استفاده می‌کند. بیایید نحوه تجویز درمان غنی از پلاکت ، روند بهبودی و هرگونه عوارض جانبی را بررسی کنیم.

روش:

برای شروع این روش، خون مانند هر فرایند خونگیری معمولی دیگر از بیمار گرفته می‌شود. سپس نمونه در سانتریفیوژ مخصوصی قرار می‌گیرد که از آن برای جداسازی خون به لایه‌ها استفاده می‌شود. در عرض چند دقیقه ، قسمت PRP خون ، حاوی پلاکت ، سیتوکین و فاکتورهای رشد ، در یک سرنگ برای تزریق در نقطه آسیب ، یا ناحیه‌ای از بدن که از آن استفاده می‌شود ، خارج می‌شود. قسمت PRP جدا شده از خون از پلاکت بیشتر از خون معمولی است.

سپس این پلاسمای غنی از پلاکت مستقیماً به بافت بدن زخمی یا بیمار تزریق می‌شود و فاکتورهای رشد را آزاد می‌کند و تولید سلول‌های ترمیم کننده را تحریک می‌کند. از تصویربرداری اولتراسوند برای اطمینان از قرارگیری دقیق آن در بافت استفاده می‌شود. کل مراحل کار حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

تعداد تزریق PRP به شرایط یا نتیجه دلخواه بستگی دارد.

بهبود:

بهبودی از درمان با PRP حداقل ضرر را به همراه دارد. این بهبود بسته به شدت وضعیت بیمار متفاوت است و نتایج از چند هفته تا چند ماه پس از درمان رخ می‌دهد.

عوارض جانبی:

از آنجا که غلظت PRP از خون خود بیمار ساخته می‌شود ، در ارتباط با استفاده از خون خود ، خطر واکنش آلرژیک یا انتقال بیماری واگیر دار وجود ندارد. عوارض جانبی احتمالی شامل درد یا حساسیت خفیف در محل تزریق ، تورم ، خونریزی موقتی یا آسیب به بافت است.

تاریخچه درمان پلاسمای غنی از پلاکت:

محققان در دهه ۱۹۷۰ توانایی بازسازی پلاکت‌ها را کشف کردند. یک مطالعه مشاهده کرد که پلاکت “به وضوح نقش پیچیده‌ای در تحریک پاسخ بافت‌ها به آسیب دارد” و مسئول افزایش تولید کلاژن ، میتوز سلول ، رشد رگ‌های خونی ، مهاجرت به محل آسیب و موارد دیگر است.

در این مدت، اصطلاح PRP هنوز به عنوان وسیله‌ای برای بهبود مستقیم آسیب ها تصور نمی‌شد. PRP به عنوان درمانی برای ترومبوسیتوپنی مورد استفاده قرار گرفت ، بیماری که با تعداد پلاکت خون پایین مشخص می‌شود.

چندین سال بعد ، پزشکان شروع به استفاده از PRP برای جراحی فک و صورت ، جراحی پریودنتال و جراحی زیبایی برای کاهش از دست دادن خون در حین عمل کردند. در اوایل سال ۲۰۰۰ ، PRP به ارتوپدی گسترش یافت و اثبات شد که باعث بهبودی در شکستگی‌ها و پیوند استخوان می‌شود.

با ادامه تحقیقات و موفقیت آمیز بودن آزمایشات ، PRP به روشی معمول برای درمان ترمیم بافت همبند در پزشکی ورزشی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶ ، اولین مطالعه انسانی “درمان تاندینوز مزمن آرنج با پلاسمای غنی از پلاکت” در مجله پزشکی ورزشی آمریکا منتشر شد که گزارش آن بهبود فوری ۶۰ درصدی ، بهبود ۸۱ درصدی در شش ماه بود.

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع