ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

راه‌های برطرف کردن ترک پوستی

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • راه‌های برطرف کردن ترک پوستی
 راه‌های برطرف کردن ترک پوستی

برطرف کردن ترک های پوستی

ترک پوستی به دلیل ایجاد ظاهری ناخوشایند به معضلی برای برخی افراد تبدیل می‌شوند. ترک پوستی می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله: چاقی و لاغری، بارداری، پرتز سینه، ورزش و بدن سازی، سندروم مارفان و غیره. کلاژن پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می‌کند. اگر پوست به میزان کافی این پروتئین را نداشته باشد، به دلیل تغییرات به‌وجود‌آمده دچار ترک خوردگی می‌شود. این رگه‌های موج‌دار در پوست شما به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند. با گذشت زمان از قرمز به صورتی و بنفش مایل به آبی تغییر می‌کند و کوچک‌تر و کم‌رنگ‌تر می‌شوند. این ترک‌ها در بسیاری از قسمت‌ها هم‌چون بازوها، پشت، سینه‌ها، باسن، ران‌ها، شکم و بالاتنه به‌وجود می‌آیند.

ترک پوستی به دلیل بارداری

 

راه‌های برطرف کردن ترک های پوستی 

  • لایه برداری

یک راه ساده برای درمان استرچ مارک‌های سفید توسط تراشیدن پوست است. در این روش سلول‌های مرده پوست جدا می‌شوند و رشد سلول‌های جدید رخ می‌دهد. این روش کنار درمان‌های دیگر موجب افزایش نتایج آن‌ها نیز می‌شود.

لایه بردار‌های شیمیایی نیز اثر مشابهی دارند و با جدا کردن لایه مرده سطح پوست رشد و ترمیم پوست جدید را سرعت می‌بخشند. البته استفاده زیاد از این موارد ممکن است سبب خشکی پوست شود بنابراین کرم مرطوب کننده مناسب را به طور مستمر استفاده نمایید.

 

  • درمان‌های موضعی

یک راه ساده برای درمان استرچ مارک‌های سفید توسط تراشیدن پوست است. در این روش سلول‌های مرده پوست جدا می‌شوند و رشد سلول‌های جدید رخ می‌دهد. این روش کنار درمان‌های دیگر موجب افزایش نتایج آن‌ها نیز می‌شود.

لایه بردار‌های شیمیایی نیز اثر مشابهی دارند و با جدا کردن لایه مرده سطح پوست رشد و ترمیم پوست جدید را سرعت می‌بخشند. البته استفاده زیاد از این موارد ممکن است سبب خشکی پوست شود بنابراین کرم مرطوب کننده مناسب را به طور مستمر استفاده نمایید.

 

  • میکرودرم آبریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی است که از کریستال‌ها به‌عنوان لایه‌بردار استفاده می‌کند. این ذرات سطح پوست را خراش می‌دهند و اولین لایه پوست (اپیدرم‌ها) را از بین می‌برند. به عبارت بهتر می‌توان گفت مانند سمباته عمل می‌کنند و با سایش سطح پوست این لایه را برداشته و پوست را به تولید کلاژن تحریک می‌‌نمایند و به این وسیله پارگی‌های لایه دوم پوست (درم) را درمان کرده پوست را صاف می‌کند.

 

  • میکرونیدلینگ

یکی از موثرترین روش‌های درمانى ترک‌هاى پوستى، میکرونیدلینگ است. البته براى بهبود نتایج درمانى از داروهاى کلاژن‌ساز و ضد ترک هم به طور همزمان استفاده مى‌شود و این مواد در کوکتل‌های مزوتراپی به روش میکرونیدلینگ وارد پوست شده و تاثیر خود را در لایه‌های عمقی پوست بر جای می‌گذارند.

این روش که اصطلاحاً به آن مزونیدلینگ گفته می‌شود و روشی ترکیبی و غیرتهاجمی است، با افزایش جریان خون موضعی نقش قابل توجهی در احیاء بافت قدیمی و ایجاد سلول‌های تازه و جوان دارد. کوکتل مزوتراپی از مواد مختلفی تشکیل شده‌ که به صورت اختصاصی بر اساس نیاز هر فرد تجویز می‌شود. میکرونیدلینگ تولید کلاژن توسط خود بدن را که یک بافت همبند برای استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌باشد، تحریک می‌کند و از همین طریق باعث درمان ترک‌های پوستی خواهد شد.

 

  • لیزر درمانی

شاید بیشتر مبتلایان به مشکل ترک‌های پوستی این روش را آخرین راه حل بدانند. نکته مهم در مورد روش لیزر درمانی، تاثیر فوق العاده آن است. در اصل می‌توانیم بگوییم اگر از مراحل قبل نتیجه نگرفته‌اید، لیزر درمانی آخرین روش برای خلاصی شما از ترک‌های پوستی خواهد بود. معمولا از روش لیزر برای درمان ترک‌های پوستی زمانی استفاده می‌نماید که، شدت و میزان ترک‌های پوستی در بدن فرد بسیار زیاد شده باشد و یا سرعت ایجاد این ترک‌ها بالا رفته باشد. روش لیزر برای زنان باردار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

  • جراحی زیبایی

جمع کردن شکم، کشیدن پوست و دیگر اقدامات مانند ابدومینوپلاستی با برداشت پوست اضافی و سفت کردن پوست و بافت باقی مانده انجام می‌شود. این روش‌ها اغلب برای افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای پوست آویزان بر اثر کاهش وزن یا بارداری هستند. بر مبنای نظر انجمن جراحان پلاستیک آمریکا /American Society of Plastic Surgeons افراد زیر کاندید ایده‌ال انجام جراحی پلاستیک هستند:

  1. دارای وزن پایدار بوده و از سلامت مناسب برخوردارند.
  2. دخانیات مصرف نمی‌کنند.
  3. دارای توقعات واقع‌گرایانه نسبت به آنچه جراحی پلاستیک می‌تواند انجام دهد، هستند.
  • پی آر پی

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به عنوان راهی برای احیاء پوست و افزایش تولید کُلاژن بسیار مورد قبول واقع شده است. پلاسمای غنی از پلاکت را که درست پیش از انجام اقدام درمانی از خون خود بیمار گرفته شده است مورد استفاده قرار می‌دهد.

 

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز یه بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع