ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

کویتیشن

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • کویتیشن
 کویتیشن

لاغری با کویتیشن

لاغری با کویتیشن : یا همان کویتیشن فراصوت یک عمل زیبایی است که برای شکستن بخش‌های چربی در بدن استفاده می‌شود. در مورد کویتیشن گفته می‌شود که روشی موثر و کم تهاجم تر نسبت به لیپوساکشن است.

این عمل بطور کلی ریسک کمی دارد اما به این معنا نیست که هیچ تاثیرات جانبی ندارد.

کبودی و درد تاثیرات جانبی کوتاه مدتی هستند و بعضی افراد دچار شلی پوست و فرورفتگی می‌شوند.

راحتی

آلتراسونیک بعنوان راحت‌ترین روش در این زمینه تبلیغ می‌شود زیرا دوره بهبودی بسیار کوتاه است و عوارض جانبی آن کم اند.

شاید طولانی‌ترین قسمت این پروسه پیداکردن و مشورت با یک مشاور دارای مجوز و با مهارت است که تجربه انجام این کار را داشته باشد.

هزینه

این روش از لیپوساکشن بسیار ارزانتر است. بسته به اینکه در چه منطقه‌ای این عمل را انجام می‌دهید و اینکه چه میزان جلسه موردنیاز است قیمت ها تغییر می‌کند. اما بطور کلی چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار را شامل می‌شود.

تاثیرگذاری کویتیشن

این نوع درمان در میزان تاثیرگذاری‌اش بسیار متفاوت است و آزمایش‌های کلینیکی بیشتری مورد نیاز است تا متوجه شویم چگونه موثرتر کار می‌کند.

ما داده‌هایی داریم که نشان می‌دهد کویتیشن نسبت به عمل سنتی لیپوساکشن کم تهاجم‌تر است.

درمان آلتراسونیک کویتیشن چیست؟

آلتراسونیک کویتیشن یا همان آلترا سونیک لیپولیسیس یک درمان برای بهبود خطوط بدن است که برای از بین بردن چربی‌های زیر پوست استفاده‌ می‌شود. همچنین از آن با عنوان برندهای دستگاه کویتیشن نیز نام برده می‌شود، مانند لیپونیکس یا آلتراشیپ.

این عمل بسیار ایمن تر از گزینه‌های جراحی از جمله لیپوساکشن است، این درمان، از امواج رادیویی فراصوت برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند که بعدا از طریق سیستم لنفاوی در بدن جذب می‌شود.

آلتراسونیک کویتیشن با درمان‌های مشابه مانند آلتراسونیک لیپوساکشن متفاوت است زیرا به ایجاد برش بر روی بدن نیازی نیست. بنابراین دوره ریکاوری راحت‌تر است. از طرفی نتایج نیز ممکن است کمتر به چشم بیایند.

افراد مناسب برای انجام آلتراسونیک کویتیشن باید:

  • دارای سلامت عمومی باشند.
  • سیگار نکشند.
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشند.

کویتیشن برای نواحی با حجم چربی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مناسب سازی خطوط بدن کمک می‌کند. بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش وزن زیادی هستند مناسب نیست.

هنوز نتیجه قطعی راجع به اینکه کویتیشن چگونه کار می‌کند در دسترس نیست. اما شواهد امیدوارکننده‌ای در دست است که پیشنهاد می‌کند این روشی موثر برای درمان خطوط بدن است.

اگر این درمان را برای خود درنظر دارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا همه چیزی که نیاز دارید راجع‌به هزینه، اثرات جانبی، رویه، زمان بهبود و … را بدانید.

کویتیشن چقدر هزینه دارد؟

کویتیشن یک عمل زیبایی گزینشی است به این معنا که باید برای انجام آن هزینه بپردازید. تمام هزینه‌ها کاملا از جیب خودتان است. بیمه‌ها بطور معمول هزینه کانتورینگ بدن را تقبل نمی‌کنند که کویتیشن نیز جزو آن است.

میزان متوسط قیمت می‌تواند تغییر کند و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • چه ماشینی برای درمان مورد استفاده قرار گرفته است.
  • میزان تجربه درمانگر
  • چه میزان درمان موردنیاز شماست.

هزینه متوسط برداشتن چربی بدون جراحی ۱۳۰۰ دلار است. هزینه اضافی قابل توجهی علاوه بر هزینه گفته شده وجود نخواهد داشت به استثنای حق‌الزحمه درمانگرتان. درضمن نیازی هم به بیهوشی وجود ندارد.

کویتیشن از این جهت که دوره درمان بسیار کمی دارد، طرفداران زیادی دارد. این روش تحت عنوان “عمل استراحت ناهار” تبلیغ می‌شود؛ به این معنا که جلسه درمانتان می‌تواند زیر یک ساعت نیز تمام شود. بعد از انجام آن می‌توانید رانندگی کنید و حتی می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن به کار خود بازگردید.

آلتراسونیک کویتیشن چگونه کار می‌کند؟

کویتیشن بر تکنولوژی فراصوت برای شکستن سلول‌های چربی تمرکز می‌کند. امواج فراصوت به اعماق لایه‌های پوست شما فرستاده می‌شود و لرزه مخربی را برای سلول‌های چربی ایجاد می‌کند. سلول‌های چربی درهم می‌شکنند و در لایه‌های پوستیتان جابجا می‌شوند. پس از چند روز سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی جذب می‌شود و بعنوان مواد اضافی از بدن خارج می‌شود. اینکه میزان دقیق تاثیرگذاری این روش را بیان کنیم کار سختی است اما تحقیقات اخیر امیدوارکننده هستند.

تحقیق کوچکی در سال ۲۰۱۹ تاثیر کویتیشن روی ۵۰ زن که اضافه وزن داشتند را امتحان کرد. نیمی از این زنان رژیم کم کالری را دنبال کردند درحالیکه نیمی دیگر زنان علاوه بر رژیم کم کالری، امواج فراموج و بادی کانتورینگ را نیز امتحان می‌کردند.

پس از ۵ هفته، زنانی که از کویتیشن استفاده کرده‌ بودند، کاهش در میزان چربی بدن را نشان دادند.

مطالعه دیگری که زودتر و در سال ۲۰۰۷ انجام شد شامل ۳۰ نفر بود که همگی از کویتیشن استفاده کردند. شرکت کنندگان پس از سه جلسه شاهد کاهش توده چربی در بدنشان بودند. در انتهای مطالعه، کاهش ۳ سانتی متری در توده چربی را شاهد بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان وزن کم نکردند بلکه تنها توده چربی خود را از دست دادند.

چه چیزی در جلسه کویتیشن اتفاق می‌افتد؟

پروسه در کویتیشن کاملا مشخص است. در روز جلسه اولتان، دکتر از شما می‌خواهد که لباستان را دربیاورید و روپوش کاغذی را با توجه به ناحیه ای که کویتیشن میخواهد در آن انجام شود به تن کنید.

دکتر با الکل محل موردنظر را ضدعفونی می‌کند، و سپس با استفاده از دستگاه فراصوت دستی ناحیه ای از بدنتان که موردنظر است تحت درمان قرار می‌دهد. ممکن است که درطول رویه احساس گرما کنید و صدای وزوز دستگاه را بشنوید. معمولا این درمان در هر جلسه به مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت طول می‌کشد.

لاغری با کویتیشن

لاغری موضعی

بعضی از مطالعات پیشنهاد می‌کنند که این درمان برای نواحی فیبروتیک از جمله پشت و سینه در بدن بیشترین تاثیر را دارد. کویتیشن همچنین معمولا بر روی نواحی زیر انجام می‌شود.

  • شکم
  • باسن
  • صورت
  • گردن
  • بالای بازو
  • نواحی ران

تاثیرات جانبی کویتیشن

  • قرمزی
  • کبودی
  • سردرد

در بعضی از موارد پوست، چربی‌های شکسته شده را دفع نمی‌کند. توده، برجستگی و فرورفتگی روی پوست می‌تواند پس از درمان پدیدار شوند. این مشکلات با درمان‌ برطرف می‌شوند.

پس از کویتیشن انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم؟

پس از کویتیشن شما باید توانایی ایستادن و رانندگی را داشته باشید. درد و کبودی معمولا به میزان بسیار کمی بروز پیدا می‌کند. پس از جلسه درمان به شما گفته می‌شود که آب به میزان زیادی بنوشید تا چربی‌های شکسته شده را از طریق سیستم لنفاوی خود شستشو دهید. اما انتظار نداشته باشید که بلافاصله تاثیرات را ببینید. بلافاصله پس از جلسه بدن شما ممکن است پف کرده و متورم به نظر برسد. بدن به زمان نیاز دارد تا بتواند سلول‌های چربی که شکسته شده اند را حل و جابجا کند.

همچنین نیاز است که چندین جلسات درمانی داشته باشید تا تاثیرات واضح را ببینید. معمولا افرادی که به این درمان روی می‌آورند بطور متوسط ۶ الی ۱۲ هفته طول می‌کشد تا نتیجه را ببینند. برای مشاهده تغییرات محسوس نیز حداقل ۳ جلسه لازم است.

نتایج این درمان پایدار هستند مادامیکه بیمار تغذیه سالم داشته باشد و ورزش انجام دهد. اگر دارای سبک زندگی کم تحرک هستید، ممکن است که چربی به نواحی که درمان بر آنها انجام شده بود بازگردند.

آمادگی برای کویتیشن

برای آماده شدن برای جلسه، درمانگر شما هر آنچه که باید انجام دهید را به شما خواهد گفت و شما باید آنها را به دقت انجام دهید.

مطمئن باشید که موارد زیر را با درمانگرتان درمیان بگذارید:

  • هرگونه شرایط پزشکی که دارید.
  • هرگونه مکمل گیاهی که استفاده می‌کنید.
  • هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید.

حداقل ۴۸ ساعت قبل از جلسه از نوشیدن الکل خودداری کنید.

همچنین ممکن است دکترتان به شما توصیه کند که از مصرف داروهای ضدانعقادی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، تا ۲ هفته قبل از درمان خودداری کنید. قبل و بعد از درمان به میزان زیاد آب مصرف کنید تا روند خارج شدن چربی از بدنتان تسریع یابد.

کویتیشن آلتراسونیک در مقابل کول اسکالپتینگ

هایفوتراپی

کویتیشن آلتراسونیک یک روش غیرتهاجمی بادی کانتورینگ است همانطور که کول اسکالپتینگ نیز همینطور است. هردو این روش هدف یکسانی دارند: کاهش چربی و ایجاد شمایلی لاغرتر. هیچ کدام از این دو روش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و هردو آنها از عمل لیپوساکشن ایمن‌تر و غیرتهاجمی تر هستند. آلتراسونیک کویتیشن با استفاده از فرکانس فراصوت باعث از بین رفتن چربی می‌شود درحالیکه کول اسکالپتینگ براساس واکنش بدنتان به پاسخ طبیعی به دمای سرد برای خلاص شدن از چربی کار می‌کند.

کول اسکالپتینگ نسبت به کویتیشن آلتراسونیک گرانتر است و زمانیکه در مطب دکتر برای درمان می‌گذرانید نیز بیشتر است.

آلتراسونیک کویتیشن در خانه

دستگاه‌های آلترا سونیک کویتیشنی در بازار موجود است که مختص استفاده در خانه می‌باشد. این دستگاه‌ها ارزان نیستند اما نسبت به درمان‌های در مطب مقرون به صرفه تراند. تاثیرات این دستگاه‌ها باهم فرق می‌کند. دستگاهی که با فراصوت ۴.۴ الی ۷ مگاهرتز برای مدت ۲۰ الی ۵۰ دقیقه کار می‌کند با درمان شلی پوست که در درمانگاه می‌گیرید قابل مقایسه است.

درنهایت شاید استفاده از این محصولات برای امتحان کردن ایمن باشد اما ممکن است که پول خود را هدر دهید.

چگونه درمانگر پیدا کنیم؟

یک درمانگر خوب، درمانگری است که به شما مشاوره دهد و درمورد درمانتان با شما صحبت کند و نمونه کارهایش را به شما نشان دهد تا به آن نگاه بیاندازید.

انتخاب یک درمانگر دارای مجوز و کاربلد و باتجربه در آلتراسونیک کوتیشن تغییر محسوسی در نتایجی که به دست می‌آورید ایجاد می‌کند.

همچنین مهم است که درمانگری را انتخاب کنید که دارای مدرک در آلتراسونیک کویتیشن باشد.

منبع: https://www.healthline.com

بهترین مرکز لاغری و تناسب اندام در تهران برای مشاوره با لاغری با کویتیشن همین حالا تماس فرمایید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع