ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

کاشت مو در تهرانپارس

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • کاشت مو در تهرانپارس

کاشت مو در تهرانپارس

امروزه کاشت مو در تهرانپارس طرفداران زیادی دارد. در این مقاله کاشت مو، مزایا و معایب آن را به طور کلی بررسی می کنیم. در کلینیک زیبایی سیب سبز کاشت مو و ابرو با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات انجام می شود. با توجه به بکارگیری متخصصان برتر این رشته می توانید به راحتی نتیجه دلخواه خود را از کاشت مو و ابرو در کلینیک زیبایی سیب سبز داشته باشید.

اما چرا ریزش مو اتفاق می افتد؟ علت ریزش مو می تواند ساده و موقتی مانند کمبود ویتامین یا پیچیده باشد. با این که در بیشتر موارد، ژنتیک عامل اصلی ریزش مو است، اما عواملی مانند رژیم غذایی، استرس، بیماری ها، تغییرات هورمونی یا مصرف برخی داروها می توانند دخیل باشند.

ریزش مو می تواند به صورت تدریجی یا ناگهانی اتفاق افتاده و می تواند موقتی یا دائمی باشد. زمانی که سن بالا می رود و ریزش موی معمولی ادامه پیدا می کند، بدن دیگر توانایی جایگزینی موهای از دست رفته را نخواهد داشت و به تدریج شاهد کم پشت شدن موها خواهیم بود و راهی برای توقف آن وجود ندارد. اما ریزش موی ناگهانی عمدتا در پی استرس یا مشکلات جسمانی مانند مصرف برخی داروها، استرس زایمان، کمبود ویتامین ها، خستگی یا ابتلا به برخی بیماری ها ایجاد می شود که خوشبختانه با تغییر در سبک زندگی می توان روند ریزش مو را کنترل کرد.

کاشت مو، راه حل دائمی رفع ریزش مو

کاشت مو روش جراحی است که با برداشت فولیکول ها از ناحیه اهدایی یا بانک مو و پیوند آن ها به ناحیه گیرنده همراه است، منظور از ناحیه اهدایی، قسمت های پشت و کناره های سر است که تراکم موی خوبی دارند و موهای این نواحی نسبت به ریزش و تغییرات هورمونی مقاوم هستند و منظور از ناحیه اهدایی، ناحیه خالی از مو یا کم مو است. نکته بسیار مهم در خصوص کاشت مو این است که افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید بانک موی مناسبی داشته باشند تا نتایج ایده آل و طبیعی حاصل شود.

تمامی افرادی که از ریزش مو یا نازک شدن موهای خود رنج می برند و واجد شرایط انجام کاشت مو هستند، می توانند از مزایای دائمی این روش مانند بهبود زیبایی ظاهری و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس بهره مند شوند. کاشت مو روشی است که با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی را همراه خود دارد. معمولا سه تا چهار هفته بعد از کاشت مو، شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهیم بود اما بعد از گذشت سه تا چهار ماه، موها مجدد رشد می کنند و نتایج نهایی نه ماه تا یک سال بعد از جراحی، به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

چه افرادی کاندید مناسب کاشت مو هستند ؟

خانم‌ها و آقایانی که در ناحیه پشت و کناره‌های سر که به عنوان ناحیه اهدایی در نظر گرفته می‌شوند، موهای سالمی دارند، کاندید مناسبی برای انجام کاشت مو به حساب می‌آیند. منظور از ناحیه اهدایی، همان نواحی است که مو و گرافت‌ها از آن گرفته می‌شود و توجه داشته باشید که فردی که خواهان انجام این روش است، باید میزان کافی و مناسب مو در این نواحی داشته باشد تا امکان انتقال و کاشت مو در نواحی خالی و نازک فرق سر فراهم گردد. اما در کل، اگر بخواهیم ویژگی‌های افرادی که خواهان انجام کاشت مو هستند را مورد بررسی قرار دهیم، به موارد زیر می‌رسیم:

  • آقایانی که به دلیل الگوی طاسی مردانه، دچار ریزش مو شده‌اند و این مورد بیش از پنح سال است که ادامه دارد و سایر روش‌های درمانی موثر واقع نشده است.
  • آقایانی که انتظارات منظقی و واقع بینانه‌ای از نتایج کاشت مو دارند و می‌دانند که ممکن است بعد از جراحی، احتمال ریزش مو وجود داشته باشد، حتی در مواقعی که داروهایی به منظور پیشگیری از ریزش مو از سوی پزشک تجویز شده است. بسیاری از افراد، حتی بعد از جراحی به مصرف داروها ادامه می‌دهند تا جلوی ریزش موی احتمالی گرفته شود، که البته بهتر است این کار زیر نظر پزشک باشد.
  • آقایانی که چندین سال است از ریزش مو رنج می‌برند، الگوی طاسی سر در آن‌ها ثابت باقی مانده و خواهان رفع طاسی سر خود هستند و می‌خواهند ظاهر جوان تری داشته باشند.
  • خانم‌ها و آقایانی که به دلیل تروما، آسیب و سوختگی دچار ریزش مو شده‌اند.
  • خانم‌ها و آقایانی که به دلیل انجام روش‌های زیبایی مانند لیفت صورت، با ریزش مو روبرو شده‌اند.
کاشت مو در تهرانپارس
کاشت مو در تهرانپارس

عوامل موثر در کاشت مو

رنگ مو

رنگ مو، اصلی ترین عاملی است که میزان اثربخشی نتایج را نشان می‌دهد. آن هم به دلیل تضادی که میان رنگ مو و رنگ فرق سر وجود دارد. هر چه این اختلاف رنگ بیشتر باشد، میزان طاس بودن و ریزش مو بیشتر مشخص می‌شود. آن دسته از افرادی که رنگ پوست و مویشان مشابه هم است. به عنوان مثال پوست تیره و موی تیره و یا پوست روشن و موی روشن دارند. طاس بودن و ریزش مو بیشتر به چشم می‌آید. این بدان معناست که این افراد، گزینه مناسبی برای انجام کاشت مو خواهند بود.

تراکم مو

تراکم مو، از دیگر عواملی است که مشخص می‌کند آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. آن دسته از افرادی که میزان تراکم مویشان کافی است، می‌توانند از مزایای این روش بهره مند شوند و به همین منظور، پزشک به بررسی تراکم فولیکول‌های مو در ناحیه اهدایی یعنی پشت و کناره‌های فرق سر می‌پردازد. حال اگر میزان تراکم فولیکول‌های مو کم باشد، فرد کاندید مناسبی در نظر گرفته نمی‌شود، چرا که میزان تراکم مو برای انجام این روش باید در حد متوسط و زیاد باشد.

بافت مو

زمانی که بحث بافت مو به میان می‌آید، افرادی که موی فر یا مجعدی دارند، نتایج بهتری از کاشت مو را تجربه می‌کنند و واقعیت این است که موی فر و مجعد، تراکم بیشتری دارد و هر چه تراکم مو بیشتر باشد، جراحی با موفقیت بیشتری انجام خواهد شد.

ضخامت مو

ضخامت مو، از دیگر عواملی است که مشخص می‌کند آیا کاشت مو با موفقیت انجام می‌شود یا خیر. آن دسته از افرادی که موهای ضخیم تری دارند، با نتایج زیبایی بیشتری روبرو خواهند شد چرا که ضخیم بودن موها کمک می‌کند تا جلوی نفوذ نور به فرق سر گرفته شود و در نتیجه به درفت‌هایی کمتری نیاز خواهد بود.

انعطاف پذیری فرق سر

یکی دیگر از عوامل مهم در موفق آمیز بودن نتیجه کاشت مو، کشسانی فرق سر است. هر چه فرق سر متراکم و فشرده باشد، برداشتن فولیکول‌ها از فرق سر و انتقال و کاشت آن‌ها نیز دشوارتر است و بالعکس، اگر فرق سر شل باشد، روند برداشت فولیکول به راحتی انجام خواهد شد.

آن چه که اهمیت دارد این است که هنگام تعیین این مورد که آیا فردی کاندید مناسب کاشت مو است یا خیر، به تمام موارد گفته شده اهمیت داده شود. گاهی ممکن است تراکم فولیکول‌های مو در نواحی اهدایی خوب باشد، اما نبود دیگر شرایط بتواند بر روی بالا بودن میزان تراکم تاثیر بگذارد و در نهایت، نتایح زیبایی مورد دلخواه و مطلوبی حاصل نشود. به همین خاطر، توصیه می‌شود حتما با پزشک باتجربه در این زمینه مشورت کنید تا مشخص شود که آیا شما می‌توانید از مزایای کاشت مو بهره مند شوید یا خیر.

کاشت مو در تهرانپارس
کاشت مو در تهرانپارس

عواملی که کمک می‌کنند تا شما کاندید مناسب کاشت مو باشید

تمامی افرادی که نگران زیبایی ظاهری خود در پی ریزش مو هستند، می‌توانند از مزایای کاشت مو بهره مند شوند، اما برخی عوامل کمک می‌کنند تا شما کاندید مناسب تری برای انجام این روش باشید و نتایج بهتری حاصل شود. از جمله:

  • سن کاشت مو : هیچ گونه محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد. تنها نکته مهم این است که فرد به بلوغ فکری برسد و انتظارات منطقی از روش جراحی داشته باشد.
  • شرایط سلامتی : افرادی که خواهان انجام کاشت مو هستند، باید در سلامت کامل بدنی باشند و سیستم ایمنی سالمی داشته باشند. به منظور به حداقل رسیدن احتمال بروز عوارض بعد از کاشت، باید از درمان هر گونه شرایط پزشکی اطمینان حاصل شود، پس اگر مبتلا به دیابت هستید یا دارویی مصرف می‌کنید که می‌تواند بر نتایج کاشت تاثیر بگذارد، حتما با پزشک خود جهت درمان مشورت کنید.
  • سبک زندگی : انتخاب سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش و دوری از استرس نه تنها باعث می‌شود تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه به سلامت بیشتر پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کند. پس توصیه می‌شود مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و استعمال دخانیات تا حد امکان محدود شود.
  • دسته بندی ریزش مو : دو عامل مهمی که تعیین می‌کنند. آیا شما کاندید مناسب کاشت مو هستید یا خیر، مقدار مویی است که دارید. دیگری مقدار موی موجود در ناحیه اهدایی است. دسته‌های بندی‌های مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که میزان گرافت‌ها و اندازه ناحیه درمان را مشخص می‌کند و این جاست که شرکت در جلسات مشاوره پیش از انجام کاشت مو، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

نکاتی که قبل از کاشت مو باید در نظر گرفت

افرادی که خواهان انجام کاشت مو هستند، باید یک سری موارد و نکات را در نظر داشته باشند. از جمله:

  • نکته بسیار مهم این است که فرد باید انتظارات منطقی و واقع بینانه‌ای از نتایج کاشت داشته باشد. به عنوان مثال، این مورد باید در نظر گرفته شود که اگر موی سر فرد کم است، بعد از کاشت نباید انتظار موی پرپشت را داشت و افرادی که موهای ضخیم تری دارند، با نتایج بهتری روبرو خواهند شد.
  • موهای ضخیم خاکستری رنگ و یا روشن، نسبت به موهای نازک و تیره تر، نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت.
  • ممکن است نه ماه یا بیشتر زمان ببرد تا مو در ناحیه اهدایی رشد کند.
  • هزینه کاشت مو باید در نظر گرفته شود. در صورتی که آسیب یا تروما، علت ریزش مو باشد. کاشت مو به عنوان یک روش ترمیمی در نظر گرفته می‌شود. شامل هزینه‌های بیمه نخواهد شد، در غیر این صورت، جراحی زیبایی به حساب می‌آید و بیمه مبلغی را پرداخت نخواهد کرد.
  • احتمال بروز عوارض بعد از کاشت در افراد سیگاری بیشتر است. اگر صد در صد قصد انجام این روش را دارید. باید از چند هفته قبل، استعمال سیگار و دخانیات را کنار بگذارید.
  • در برخی موارد ممکن است نیاز باشد مصرف داروهایی که به قطع ریزش مو کمک می‌کنند. بعد از کاشت ادامه پیدا کنند.

کاشت مو در چه مواردی توصیه نمی شود ؟

کاشت مو معمولا در افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

  • خانم هایی که در بخش وسیعی از پوست سر دچار ریزش مو شده اند.
  • افرادی که تراکم موی کافی و قابل قبول در ناحیه اهدایی ندارند.
  • افرادی که بعد از آسیب های وارده به سر یا اعمال جراحی، دچار اسکارهای کلوئیدی شده اند.
  • افرادی که به دلیل داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.

در چنین شرایطی، درمان های غیر جراحی مانند مصرف دارو یا استعمال پماد و کرم در نظر گرفته خواهد شد.

کاشت مو در تهرانپارس
کاشت مو در تهرانپارس

کاشت مو چگونه انجام می شود‌ ؟

درست است که تکنیک های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. اما در نهایت ماهیت و کلیت تمامی روش ها یکسان است. تنها موردی که روش ها را از هم متمایز می سازد. نحوه برداشت فولیکول هاست. کاشت مو، طی سه مرحله انجام می شود:

برداشت یا استخراج فولیکول ها

در ابتدا بی حسی موضعی تزریق و بعد از چند دقیقه که بی حسی اثر کرد. فولیکول های سالم از ناحیه بانک مو (پشت یا کناره های سر) برداشته می شوند. برداشت فولیکول می تواند به صورت واحد باشد. به این صورت که هر واحد فولیکول به روش دستی یا با استفاده از پانچ و دیگر ابزارها برداشته می شود. یا به صورت نواری خواهد بود که برش نواری شکلی در قسمت پشت سر زده می شود. تا امکان برداشت فولیکول ها فراهم گردد.

آماده سازی و نگهداری فولیکول ها

بعد از برداشت فولیکول ها زیر میکروسکوپ، گرافت ها داخل محلولی نگهداری می شوند. تا برای پیوند در ناحیه گیرنده آماده شوند. این کار باعث می شود فولیکول ها تا زمان پیوند سالم باقی بمانند. بافت های اضافی از فولیکول جدا شوند.

کاشت گرافت ها

در مرحله آخر، گرافت ها با ایجاد سوراخ های بسیار ریز در نواحی تعیین شده، کاشته می شوند. قطر سوراخ ها بسیار کم است و هیچ گونه زخمی ایجاد نخواهد شد. در پایان، برش ها بخیه زده می شوند. پانسمانی بر روی سر قرار می گیرد تا از بخیه ها و نواحی جراحی محافظت به عمل آید. در انتها، برگه ای که حاوی دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از کاشت مو است. در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع