ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

آیا میکرونیدلینگ واقعا در رشد مو موثر است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • آیا میکرونیدلینگ واقعا در رشد مو موثر است؟
 آیا میکرونیدلینگ واقعا در رشد مو موثر است؟

میکرونیدلینگ برای رشد مو – آیا موثر است؟

روش های مختلفی برای مقابله با ریزش مو با استفاده از روش های معمول – مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید – و حتی برخی غیر متعارف وجود دارد. یکی از مواردی که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته میکرونیدلینگ است.

در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که چگونه از میکرونیدلینگ ، یک روش درمانی آرایشی رایج که برای درمان نقص پوست استفاده می شود ، برای تحریک رشد مو استفاده کنید.

من مطالعات تحقیقی را نشان خواهم داد که نشان می دهد این روش می تواند روشی موثر برای مبارزه با ریزش مو باشد. همچنین متوجه می‌شوید که چرا انجام روش صحیح برای جلوگیری از آسیب به پوست سر و ریزش بیشتر مو مهم است و نحوه انجام این کار به چه صورت است.

 

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ نام دیگری برای درمان القایی کلاژن (CIT) است و معمولاً با درمارولر در ارتباط است .

این یک روش آرایشی محبوب است که عمدتا برای درمان چین و چروک و سایر علائم پیری صورت استفاده می شود. همچنین به طور فزاینده ای برای درمان اسکار ، آکنه و سایر نقایص پوستی استفاده می شود.

 

میکرونیدلینگ چگونه می تواند به ریزش مو کمک کند؟

میکرونیدلینگ با ایجاد زخم های کوچک به اندازه خار در پوست این کار را انجام می‌دهد. اینها به معنای کلاسیک کلمه زخم نیستند و میکرونیدلینگ در صورت انجام صحیح خونریزی (هم در عمق مناسب و هم با فشار مناسب) نباید باعث خونریزی شود.

این “زخم ها” ، سه مرحله بهبودی را شروع می کند که پوست به طور معمول پس از ضربه متحمل می شود. این باعث تولید کلاژن و همچنین تولید سلول های پوستی جدید می شود.

پس از درمان ، سه مرحله بهبودی وجود دارد که پوست پشت سر می گذارد. این مراحل عبارت هستند از:

  1. التهاب
  2. تکثیر
  3. بلوغ (بازسازی)

 

چرا اسکار ظاهر نمی شود؟

همانطور که در مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ در انگلستان نشان داده شد ، اسکار فقط پس از رسیدن آسیب دیدگی پوست به عمق خاصی رخ می دهد. با درمان میکرونیدلینگ ، سوزن ها از این عمق فراتر نمی روند. با این حال ، آنها هنوز باعث ضربه کافی برای تحریک چرخه التهاب-تکثیر-بلوغ می شوند.

اثرات مثبت این چرخه هنگامی آشکار بود که از میکرونیدلینگ ، در ترکیب با تریامسینولون استوناید ، برای درمان آلوپسی آره آتا استفاده شد.

دو بیمار ، یک مرد و یک زن ، با آلوپسی آره آتا ارائه شده اند. این یکی از دلایل ریزش مو مربوط به سیستم ایمنی بدن است. به طور معمول منجر به ریزش موی ناچیز و ناهموار می شود.

با این حال ، با استفاده از درمان میکرونیدلینگ ، هر دو بیمار نتایج مثبت مو را مشاهده کردند:

بنابراین ، میکرونیدلینگ در درمان آلوپسی آره آتا موثر است؟ اما در مورد آلوپسی آندروژنتیک ، که به آن طاسی با الگوی مردانه نیز می گویند ، چطور؟

 

میکرونیدلینگ: یک روش درمانی موثر برای طاسی با الگوی مردانه

برای درک تأثیرات میکرونیدلینگ در افراد مبتلا به آلوپسی ، مطالعات مختلفی بر روی انسان انجام شده است.

مطالعه: یک مطالعه کور ارزیابی کننده تصادفی اثر میکرونیدلینگ در آلوپسی آندروژنتیک: یک مطالعه آزمایشی (۲۰۱۳)

در سال ۲۰۱۳ ، ۱۰۰ مرد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک (AGA) برای شرکت در مطالعه ای که اثرات میکرونیدلینگ بر رشد مو را آزمایش کرد ، استخدام شدند. ۹۴ مرد مطالعه را به پایان رساندند.

مردان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول ، متشکل از ۵۰ داوطلب ، با لوسیون میکرونیدلینگ و ماینوکسیدیل (۵ درصد) تحت درمان قرار گرفتند.

گروه دوم ، متشکل از ۴۴ داوطلب ، با لوسیون ماینوکسیدیل (۵ درصد) تحت درمان قرار گرفتند.

هر دو گروه ماینوکسیدیل را دو بار در روز استفاده می کنند ، اما گروه میکرونیدلینگ نیز یک بار در هفته یک درمان میکرونیدلینگ دریافت می کنند. به شرکت کنندگان در گروه میکرونیدلینگ دستور داده شد که ماینوکسیدیل را در روز درمان با میکرونیدلینگ استفاده نکنند ، اما ۲۴ ساعت پس از انجام این روش از سر بگیرند.

پوست سر کلیه شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه تراشیده شد.

در طول مطالعه ، محققان از یک مقیاس ۷ درجه ای برای اندازه گیری رشد مو استفاده کردند.

در حالی که میانگین شمارش مو در گروه میکرونیدلینگ کمی بالاتر از میانگین شمارش مو در گروه ماینوکسیدیل بود ، تفاوت معنی دار نبود.

همانطور که مشاهده می شود ، گروه میکرونیدلینگ در پایان ۱۲ هفته هنوز افزایش معنی داری در تعداد شمارش مو (۹۱+) نسبت به گروه فقط ماینوکسیدیل (۱۷+) داشته است.

 

نحوه استفاده از میکرونیدلینگ برای رشد مو

اگر می خواهید میکرونیدلینگ درمانی را در خانه شروع کنید ، چند گزینه پیش رو دارید: درمالرولر ، درمستامپ یا درماپن.

درمارولر متداول ترین ابزار میکرونیدلینگ‌ است. این شامل یک رولر مملو از سوزن است که به یک دسته متصل شده است. می توان آن را به راحتی روی پوست سر آن مانور داد.

دو گزینه دیگر ابزار کوچکتری هستند که شما را قادر می سازند مناطق خاص تری از پوست سر را هدف قرار دهید. آنها از این نظر ایمن تر هستند که با بیرون کشیدن موها در ریشه ، خطر کمتری به آسیب رساندن به فولیکول های اطراف مو وجود دارد.

وقتی ابزار خود را انتخاب کردید ، وقت آن است که اولین جلسه خود را انجام دهید.

اول و مهمترین ، همیشه قبل از استفاده از ابزار تمیز کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به عفونت و موارد دیگر شود و فقط ارزش این را ندارد که ریسک شود. برای کاهش انتقال بیماری منتقله از طریق خون ، هیچگاه درمارولر خود را به اشتراک نگذارید.

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع