ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

شناسایی انواع پوست

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • شناسایی انواع پوست
 شناسایی انواع پوست

پوست شما منحصر بفرد است. هیچ کسی پوستی دقیقا همانند شما ندارد. ولی شما هم‌چنان در یکی از این ۴ دسته‌ زیر قرار دارید. و این مطلب شما کمک می‌کند تا نوع پوست منحصر بفرد خود را شناسایی کرده و مراقبت پوستی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

چرا لازم است با انواع پوست آشنا شوید؟

برای داشتن روال مراقبت پوستی مناسب، اطلاع از نوع پوست‌ بسیار با اهمیت است.

اگر نوع پوست خود را اشتباه تشخیص دهید و از محصول نامناسبی استفاده کنید، وضعیت پوست شما بدتر خواهد شد که ممکن است منجر به ایجاد سوزش، چربی اضافی و جوش روی پوست‌تان شده یا باعث خشکی پوست و در نهایت بروز چین و چروک روی پوست‌تان شود.

 

دسته‌بندی پوست‌ها به شرح زیر است:

چرب:

این نوع کاملا واضح است. اگر شما چربی اضافه در تمام نقاط پوست خود احساس می‌کنید؛ بخصوص در ناحیه تی صورت نوع پوست شما است.

 

علل چرب بودن پوست:

وقتی غدد چربی پوست شما به خاطر عوامل ژنتیکی، چربی بیشتری تولید می‌کنند، پوست‌تان چرب خواهد بود. از علل دیگر می‌توان به تغییرات هورمونی، آب‌وهوای مرطوب یا خشک کردن بیش از حد پوست اشاره کرد. خشک کردن بیش از اندازه پوست باعث می‌شود پوست شما مجبور به تولید بیشتر چربی شود.


مختلط:

این نوع ترکیبی از پوست‌های چرب و خشک است. پس، اگر ناحیه تی صورت شما (کمی از پیشانی، بینی و چانه) چرب و گونه‌ها و چانه شما خشک است، ممکن است پوست شما مختلط باشد.

 

علل مختلط بودن پوست:

ژن‌ها یا تولید بیش از حد چربی در منطقه T صورت، از عوامل مختلط بودن پوست شماست. ممکن است محصولات مورد استفاده شما یکی از علت‌های فقدان تعادل پوست‌تان باشد. هنگامی‌که در حال درمان بخش‌های چرب پوست خود هستید باید مراقب قسمت‌های خشک صورت هم باشید و برعکس.


خشک:

اگر پوست شما پوسته پوسته می‌شود، ناهموار است، دوچار کشیدگی می‌شود و نیاز به مقدار زیادی مرطوب کننده دارد؛ شما به احتمال زیادپوستی خشک دارید.

 

علل خشک بودن پوست:

موارد زیر می‌تواند از جمله علت‌های خشکی پوست شما باشد:

  1. پوست شما از نظر ژنتیکی مستعد تولید چربی یا سبوم کمتری است.
  2.  فقدان توازن هورمونی.
  3.  آب‌وهوای خشک.
  4.  استفاده از وسایل گرمایشی با دمای بالا در فصل‌های سرد.
  5. حمام و دوش آب گرم.
  6.  مصرف دارو.
  7.  بالا رفتن سن (با بالا رفتن سن تغییرات متابولیکی باعث می‌شود که پوست خشک‌تر و نازک‌تر شود).

حساس:

پوستی که وقتی شما از محصولات جدید استفاده می‌کنید و یا در محیط جدید قرار می‌گیرید به راحتی تحریک شده ودچار التهاب، خارش و قرمزی می‌شود؛ دارای شاخصی از پوست حساس است.

 

علل حساس بودن پوست:

متأسفانه موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند حساسیت پوست را بیشتر کند و نام بردن از یک علت مشخص کار دشواری است. البته ژنتیک و نوسان‌های هورمونی به عنوان دلایل اصلی برای پوست‌های حساس در نظر گرفته می‌شوند.

آب‌و هوای گرم یا سرد، شرایط هوایی خشک و آب سخت می‌توانند تأثیر بالایی روی پوست داشته باشند.

همچنین محصولاتی که استفاده می‌کنید مانند لوازم آرایشی، لوسیون، صابون و مواد شوینده می‌تواند حاوی مواد عطری یا مواد شیمیایی ناملایم باشند و سبب تشدید حساسیت و آلرژی‌های پوستی شوند.


ممکن است با خود بگویید چیزی جا افتاده است_پوست‌ معمولی:

درست است؛ پوست‌های معمولی رایج‌تر هستند. این پوست‌ها را می‌توان این‌گونه توصیف کرد که دارای رطوبت کافی، منافذ کوچک و مشکلات بسیار کمتری هستند.

اساسا، پوست معمولی همان تصوری است که شما از پوست سالم دارید. در واقع همان پوستی است که شما سعی در رسیدن به آن و یا حفظ آن با روال پوستی خود دارید.

پوست معمولی سلامت، هم‌چنان برخی مسائل جرئی را دارد که می‌تواند با افزایش سن بیشتر نیز شود.

 

علل معمولی بودن پوست:

ژن‌ها یکی از علت‌های اصلی داشتن پوست معمولی هستند و البته اینکه شما آدم خوش‌شانسی هستید.


 

حال شما درباره این دسته‌ها می‌دانید و می‌توانید دریابید که پوست شما در کدام یک از این دسته بندی‌ها قرار دارد.

برای گرفتن مشاوره در خصوص خدمات پوستی کلینیک سیب سبز اینجا کلیک کنید.

 

منبع کمکی: https://askthescientists.com/skin-type-quiz/

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع