ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

انواع خال های پوستی

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • انواع خال های پوستی
 انواع خال های پوستی

خال‌ها ضایعات پوستی هستند. بیشتر آن‌ها مشکل ساز و عامل بیماری نیستند. شناختن انواع آن‌ها و آگاهی از اینکه چه زمان یک خال بی‌خطر است و اینکه چگونه خال‌های کودکان خود را ماهانه در خصوص علائم سرطان پوستی بررسی کنید؛ با اهمیت است.

خال چیست؟

ضایعه کوچک و اغلب اوقات قهوه‌ای بر روی پوست است. می‌تواند بزرگ و با کوچک باشد. آن‌ها می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند. مثل: قهوه‌ای، مشکی، صورتی، آبی یا خاستری. همچنین می‌تواند تخت و یا برآمده باشد. تک خال را خال مادرزادی (زادنشان) می‌نامند.

چه چیزی باعث به‌وجود آمدن خال می‌شود؟

به سبب گروهی از سلول‌های پوستی به‌نام ملانوسیت‌ها بوجود می‌آیند. تعداد خال‌ها بوجود آمده بر روی بدن به ژنتیک(از یک عضو خانواده به دیگری) و بودن در آفتاب بسنگی دارد.

آیا کودکان نیز می‌توانند خالبرداری انجام بدهند؟

بله، اما بیشتر خال‌ها نیاز به برداشتن ندارند. برداشتن خال نیاز به یک جراحی کوچک دارد.پوست کودکان بعد از این جراحی دوچار اسکار می‌شود. اگر می‌خواهید در خصوص برداشتن خال با متخصص پوست (دکتر پوست) صحبت کنید.

انواع خال‌های پوستی:

خال‌های حوش خیم:

حال خوش خیم طبیعی است.  این خال نشانه ملانوم یا سرطان پوست نیست. احتمال بسیار کمی دارد که خال خوش خیم به سرطان پوست مبدل شود.

 

خال‌های دیسپلاستیک:

خال دیسپلاستیک، که به آن عمولی هم می‌گویند. خال دیپلاستیک ممکن است دارای لبه‌های غیر گرد باشد. آن‌ها ممکن است رنگ‌های بسیار مختلفی داشتته باشد. همچنین این خال‌ها می‌توانند تخت و یا برجسته باشند. احتمال بسیار کمی دارد که به سرطان مبدل شود.

 

خال‌های مادرزادی:

خال‌های مادرزادی خال‌هایی هستند که کودک شما با آن متولد شده و یا بلافاصله پس از تولد بوجود می‌آیند. اگر فرزند شما تعداد زیادی خال مادرزادی و یا یک خال مادرزادی بزرگ دارد، او در بزرگسالی کمی بیشتر خطر ابتلا به سرطان پوست را دارد. متخصص پوست به شما می‌گوید که کودک شما هر چند وقت یکبار نیاز به چکاپ دارد.

 

چگونه باید خال کودک خود را چک کنیم؟

روش چک کردن خال‌ها را به خاطر بسپارید. گاهی اوقات، خال‌ها برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است. اگر هر کدام از این علائم را دارید با پزشک تماس بگیرید.

عدم تقارن:

عدم تقارن به این معنی است که شکل و یا رنگ هر دو طرف آن با هم یکسان نمی‌باشد.

حاشیه:

حاشیه و یا لبه‌های آن یکنواخت نیست.

رنگ:

اگر رنگ دیگری است. بیش از یک رنگ دارد و یا سیاه است.

قطر:

اگر از پاک‌کن ته یک مداد عریض‌تر است؛ با متخصص پوست تماس بگیرید.

در حال گسترش:

اگر چیزی در حال گسترش است، به این معناست که تغییر می‌کند. اگر خال کودک شما خیلی سریع تغییر می‌کند یا تغییر رنگ، اندازه و یا شکل می‌دهد؛ با یک متخصص پوست تماس بگیرید و درخواست وقت فوری کنید.


 

خال کودک خود را از نظر خون‌ریزی و یا ترشح بررسی کنید. در صورت خونریزی و یا ترشح با دکتر متخصص پوست تماس حاصل فرمایید.

هر ماه یکبار پوست کودک خود را از جهت خال‌های قبلی و یا جدید بررسی کنید. از نزدیک به نواحی مختلف پوست کودک خود از جمله: پوست سر، پایین پا، بین انگشتان، انگشت پا و باسن از نزدیک نگاه کنید.

 

چه موقع باید با دکتر تماس بگیرم؟

  • اگر کودک شما هر کدام از علائم گفته شده در بالا را دارد.
  • اگر خال شما شروع به خون‌ریزی و ترشح کرد
  • اگر خال شما خنده دار به‌نظر می‌رسد و عادی به‌نظر نمی‌رسد.

 

آیا می‌دانید…؟

خال‌های خوش خیم در هر زمان می‌توانند بر روی پوست شما به‌وجود بیایند. تا ۴۰ سالگی این یک امر طبیعی است. همچنین ناپدید شدن برخی از خال‌ها نیز امری طبیعی است.

خال‌ها ممکن است با بزرگ شدن فرزندتان نیز بزرگ شوند. اگر خال‌های کودک شما به آرامی رشد می‌کنند و تغییر شکل و یا رنگ نداده‌ند؛ اکثرا معمولی هستند.

 

(برای گرفتن مشاوره در خصوص خالبرداری اینجا کلیک کنید)

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع