ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

انواع میوه‌های چاق کننده

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • انواع میوه‌های چاق کننده
 انواع میوه‌های چاق کننده

مصرف میوه‌های مختلف برای حفظ سلامتی، افزایش طول عمر، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری، چاق شدن و یا تناسب اندام بسیار مهم است.

استفاده از میوه‌ها نقش موثری در لاغری و چاقی افراد دارد.

افراد چاق باید جهت لاغری بیشتر از میوه‌های آبدار و غنی از فیبر استفاده کنند. اما افراد لاغر باید برای افزایش وزن میوه‌های چاق کننده استفاده کنند.

 

خرمالو

خرمالو حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم، منگنز، آهن و مقدار قابل توجهی کالری است. به همین علت مصرف این میوه به چاق شدن و افزایش وزن افراد کمک می کند.

مصرف خرما به روش های متنوع و در ترکیب با کره بادام زمینی و پودر نارگیل هم موجب افزایش کالری آن می شود و از جمله میوه ها برای افزایش وزن می باشد.

 

انجیر

انجیر غنی از مواد قندی، چربی، مواد معدنی، آمینو اسید، کاروتن، مواد ازته، آنزیم های مختلف، ویتامین و سایر ریز مغذی‌های است.

این میوه بهشتی و خوش طعم یکی از مواد غذایی مؤثر جهت رژیم‌های اضافه وزن و چاقی تلقی می‌شود.

مصرف منظم ترکیب انجیر و شیر سویا هم در مقایسه با مصرف معمولی انجیر در افزایش وزن افراد به صورت سالم و طبیعی تأثیر بیشتری دارد.

 

آووکادو

آووکادو منبع غذایی سرشاری از کالری، کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های سالم اشباع نشده، فیبر، پتاسیم و ویتامین های K،C ، E و B5 و سایر مواد مغذی است.

مصرف آووکادو به تنهایی یا در ترکیب با انواع سالاد، سوپ، غذا و دسر یا همراه با مواد پروتئینی مانند تخم مرغ و تخم انواع ماکیان ضمن حفظ سلامت افراد وزن آنها را افزایش می دهد.

 

موز

موز مقادیر زیادی کالری، کربوهیدرات، فیبر و پتاسیم دارد. این میوه حاوی پروئین، چربی، منگنز، ویتامین B6 و ریز مغذی‌ها هم می‌باشد که از چاق کننده‌ترین میوه‌ها می‌باشد.

مصرف موز به عنوان میان وعده و به صورت اسموتی، دسر و معجون و در ترکیب با مواد غذایی پر کالری مانند کره بادام زمینی و ماست پرچرب به افزایش وزن افراد کمک می‌کند.

نشاسته موجود در موز سبز هم موجب سلامت روده می‌شود. جود در موز سبز هم موجب سلامت روده می شود.

 

نارگیل

نارگیل حاوی کالری و چربی بالا، پروئین، کربوهیدارت متعادل، فیبر، منگنز، سلنیوم، فسفر و مس است.

به همین خاطر مصرف گوشت نارگیل به روش‌های مختلف و در ترکیب با سالاد، سبزی‌های سرخ کرده، سوپ، اسموتی و بعضی از غذا‌های اصلی با افزایش میزان کالری وعده‌های غذایی منجر به افزایش وزن و چاق شدن افراد می‌شود.

 

آلو

آلو دارای مقدار زیادی کالری، چربی، کربوهیدارت، پروتئین، فیبر، پتاسیم و ویتامین K می‌باشد.

مصرف این میوه خوشمزه به تنهایی یا در ترکیب با غذاهای پخته، سالاد و اسموتی کالری مصرفی و در نتیجه وزن افراد را افزایش می‌دهد.

خوردن آلو موجب افزایش حجم مدفوع، تسریع خروج آن از روده و تسکین سریع یبوست می‌شود.

 

شاه توت / توت فرنگی

مصرف میوه‌ها و سبزی‌های قرمز رنگ مانند شاه توت و توت فرنگی اشتهای افراد را افزایش می‌دهد.

این میوه‌ها و سبزی‌ها علاوه بر افزایش انرژی به میزان بالا موجب تقویت اندام‌های داخلی بدن از جمله قلب، روده، کبد و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

 

انبه / آناناس / پاپایا

مقدار بالای قند طبیعی موجود در میوه‌های استوایی نظیر: انبه، آناناس و پاپایا بستر مناسبی را برای دریافت سریع انرژی توسط بدن و افزایش متابولیسم فراهم می‌کند.

به همین خاطر چربی سوزی هم یکی از خواص مهم این میوه‌های چاق کننده محسوب می‌شود. انبه حاوی پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین‌های گروه B، C، A و E و مس و … هم می‌باشد.

 

شلیل / گلابی / انگور / هلو

بعضی از میوه‌های فصل تابستان مثل شلیل، هلو، گلابی و انگور به علت داشتن مقادیر زیاد کالری و مواد مغذی مختلف چاق کننده به شمار می‌روند.

به همین خاطر افرادی که تصمیم به کاهش وزن و لاغری دارند، باید با توجه به میزان کالری مجاز مصرفی مطابق با رژیم غذایی خود مقدار مصرف این میوه‌ها را محدود کنند.

فراموش نکنید شلیل یک سوپر غذای مفید حاوی ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B6، C، E و K ، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و … می‌باشد.

 

کشمش / مویز / برگه زردآلو

مصرف میوه‌های خشک شده مانند کشمش، مویز، برگه زردآلو و … به علت ذخیره انرژی و قند بسیار بالا در بدن افراد منجر به چاقی می‌شود.

انگور خشک شده یا کشمش یک منبع غذایی فوق‌العاده مقوی حاوی کالری، فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، مس و ویتامین‌های گروه B است.

مصرف این میوه خشک در ترکیب با آجیل، سالاد‌ها، جو دوسر، ماست، پنیر و بعضی از غذا‌ها تأثیر بیشتری بر افزایش وزن افراد و حفظ سلامت آن‌ها دارد.

 

برای گرفتن مشاوره در خصوص تغذیه اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع