ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

درمان شپش سر به چه صورت است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • درمان شپش سر به چه صورت است؟
 درمان شپش سر به چه صورت است؟

تشخیص

طبق دستورالعمل‌های آکادمی اطفال آمریکا ، استاندارد طلایی برای تشخیص آلودگی فعال شپش سر ، شناسایی این موجود  زنده یا شپش بالغ است.

این دستورالعمل‌ها بررسی موهای مرطوب و روان شده با محصولاتی به عنوان نرم کننده موی استاندارد را توصیه می‌کنند. پزشک شما موهای کودک خود را با یک شانه دندانه ریز (شانه nit) از پوست سر تا انتهای مو با دقت شانه می کند. اگر شپش زنده یافت نشود ، وی احتمالاً در جلسه دوم کل امتحان را تکرار می کند.

شناسایی ذرات

پزشک همچنین به دنبال ایجاد لکه هایی در موهای کودک شما خواهد بود. برای یافتن ذرات ، وی ممکن است از یک نور مخصوص به نام چراغ Wood استفاده کند که باعث می شود ذرات مایل به آبی باشد. اما شناسایی لارو ها لزوماً تشخیص آلودگی فعال شپش را تأیید نمی کند.

برای زنده ماندن ، این موجود زنده باید نزدیک پوست سر باشد. ذراتی که بیش از ۱/۴ اینچ (۶ میلی متر) از پوست سر پیدا شده احتمالاً مرده یا خالی هستند. لاروهای مشکوک را می توان در زیر میکروسکوپ بررسی کرد تا زنده بودن آنها مشخص شود – شواهدی از احتمال آلودگی شپش فعال.

اگر هیچ نوع لارو زنده‌ای یافت نشود ، احتمالاً از آفت قبلی رها شده و نیازی به درمان نیست.

درمان

پزشک شما احتمالاً داروی بدون نسخه (OTC) را توصیه می کند که باعث از بین بردن شپش و بعضی از لاروها می شود. این داروها ممکن است تخم های تخمگذار اخیر را از بین نبرند. بنابراین ، برای از بین بردن لارو ها بعد از بیرون آمدن آنها ، قبل از تبدیل شدن به شپش بزرگسال ، یک معالجه مناسب با زمان مناسب معمولاً لازم است.

برخی مطالعات نشان می دهد که عقب نشینی هفت تا نه روز پس از اولین درمان زمان ایده آل برای درمان دوم است ، اما سایر برنامه های درمان مجدد وجود دارد. برای یک برنامه درمانی توصیه شده ، از پزشک خود راهنمایی های کتبی بخواهید.

محصولات بدون نسخه (OTC)

داروهای OTC یک ترکیب شیمیایی استخراج شده از گل داودی است که برای شپش سمی است. قبل از استفاده از یکی از این روش های درمانی ، موهای کودک خود را با شامپو و بدون نرم کننده بشویید. شستشوی مو با سرکه سفید قبل از شستشو ممکن است به جدا شدن آن‌های از مو کمک کند. دستورالعمل های موجود در بسته را برای مدت زمان باقی ماندن دارو در مو دنبال کنید و موهای کودک خود را در یک سینک با آب گرم بشویید.

داروهای OTC شامل موارد زیر است:

  • پرمترین (Nix). پرمترین نسخه مصنوعی پرترین است. پرمترین باعث از بین رفتن لارو ها نمی شود و لازم است که درمان ۹ تا ۱۰ روز پس از اولین استفاده تکرار شود. عوارض جانبی ممکن است قرمزی و خارش پوست سر باشد.
  • پرترین با مواد افزودنی (Rid). در این داروی OTC ، پرترین با ماده شیمیایی دیگری ترکیب می شود که اثربخشی آن را افزایش می دهد. این محصول فقط شپش ها را از بین می برد ، نه لکه ها ، و لازم است ۹ تا ۱۰ روز پس از اولین درمان دوباره استفاده شود. عوارض جانبی ممکن است شامل خارش و قرمزی پوست سر باشد. اگر کودک شما به گل داوودی یا گل محمدی حساسیت دارد ، نباید از پرترین استفاده شود.

داروهای تجویز شده

در بعضی از مناطق جغرافیایی ، شپش نسبت به داروهای OTC مقاومت نشان داده است. همچنین ، ممکن است درمان OTC به دلیل استفاده نادرست از جمله تکرار نکردن درمان در زمان مناسب ، از کار بیفتد.

اگر استفاده صحیح از درمان OTC به نتیجه نرسیده باشد ، پزشک ممکن است یک نسخه درمانی را توصیه کند. این شامل:

  • ایورمکتین (Sklice). ایورمکتین برای شپش سمی است. این ماده برای استفاده در افراد ۶ ماه به بالا مجاز است. می توان آن را یک بار برای خشکی مو استفاده کرد و بعد از ۱۰ دقیقه با آب شستشو داد. ایورمکتین همچنین به صورت قرص موجود است که از طریق دهان برای کودکان با وزن بیش از ۳۳ پوند مصرف می شود. اگر سایر درمان های موضعی به طور موثری آلودگی به شپش را از بین نبرد.
  • اسپینوساد (Natroba). Spinosad برای استفاده با افراد ۶ ماه به بالا مجاز است. می توان آن را روی موهای خشک قرار داد و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم شستشو داد. شپش و لکه ها را از بین می برد و معمولاً نیازی به درمان مکرر ندارد.
  • مالاتیون. Malathion برای استفاده در افراد ۶ سال به بالا مجاز است. لوسیون زده شده ، گذاشته می شود تا به طور طبیعی خشک شود و پس از هشت تا ۱۲ ساعت شستشو داده می شود. این دارو دارای محتوای الکل زیاد است ، بنابراین نمی توان آن را با سشوار یا نزدیک شعله باز استفاده کرد. در صورت لزوم ، مالاتیون می تواند هفت تا نه روز پس از اولین درمان مجدداً اعمال شود.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

اگر ترجیح می دهید از دارویی برای درمان آلودگی به شپش سر استفاده نکنید ، ممکن است یک درمان خانگی جایگزین در نظر بگیرید. شواهد بالینی در مورد اثربخشی اینگونه درمانها بسیار کم و یا تقریبا نایاب است.

مرطوب شانه زدن

شانه زدن موهای مرطوب با یک شانه نیت دندانه ریز ممکن است شپش و بعضی از لکه ها را از بین ببرد. مطالعات نشان می دهد که نتایج شستشوی مرطوب متفاوت است.

مو باید مرطوب باشد و شما باید چیزی برای روغن کاری مو اضافه کنید ، مانند نرم کننده مو یا روغن زیتون. در طول جلسه حداقل دو بار از سر تا انتهای مو کل سر را شانه کنید. این روند باید هر سه تا چهار روز و به مدت چند هفته تکرار شود – حداقل دو هفته پس از یافتن شپش دیگر.

روغن ضروری

مطالعات بالینی کوچک نشان داده است که برخی از روغنهای طبیعی گیاهی ممکن است شپش را در اثر خفگی از بین ببرند ، اما اثر بخشی آن قطعی نیست. این محصولات شامل:

  • روغن درخت چای
  • روغن بادیان
  • روغن یلانگ-یلانگ

این محصولات نیازی به رعایت استانداردهای ایمنی ، اثربخشی و ساخت مورد استفاده در داروهای مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) ندارند و گاهی اوقات می توانند باعث واکنشهای آلرژیک شوند.

عوامل خفه کننده

از تعدادی از محصولات خانگی برای درمان آلودگی به شپش سر استفاده می شود. تصور می شود وقتی این محصولات به موها وارد می شود ، با کلاه دوش پوشانده می شود و یک شب باقی می ماند ، شپش را از هوا می گیرد. محصولات مورد استفاده برای این منظور عبارتند از:

  • سس مایونز
  • روغن زیتون
  • مارگارین یا کره
  • ژله نفتی

با این حال ، اثربخشی این روش های درمانی مشخص نیست.

کمبود آب

گزینه دیگر دستگاهی است که با استفاده از یک بار استفاده از هوای گرم می تواند شپش سر و تخم های آن را از طریق کمبود آب از بین ببرد. دستگاه به آموزش خاصی نیاز دارد و در حال حاضر فقط در مراکز حرفه ای درمان شپش موجود است.

این دستگاه از هوایی خنک تر از اکثر سشوارها و با دبی بسیار بالاتر استفاده می کند تا شپش ها را با خشک شدن از بین ببرد. برای رسیدن به این نتیجه نباید از سشوار معمولی استفاده شود زیرا خیلی گرم است و می تواند پوست سر را بسوزاند.

هرگز نباید از محصولات قابل اشتعال مانند نفت سفید یا بنزین برای از بین بردن شپش یا از بین بردن لکه ها استفاده شود.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع