ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت
 مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

در این مقاله مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت را بررسی می کنیم. برای شناخت بهتر این دستگاه با کلینیک زیبایی سیب سبز همراه باشید.

آر اف فرکشنال اسکارلت چیست و چه مزایای و کاربردهایی را دارد؟

آر اف فرکشنال یکی از بهترین و جدیدترین روش‌‌های جوانسازی پوست می‌‌باشد و این روش از مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌های زیبایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک، اطّلاعاتی را در رابطه با کاربردها و مزایای آر اف فرکشنال اسکارلت به شما عزیزان ارائه نماییم و به تعدادی از سوالات متداول در رابطه با اسکارلت پاسخ دهیم.

آر اف فرکشنال اسکارلت چیست؟

آر اف فرکشنال اسکارلت بهترین دستگاه فرکشنال می‌باشد و برای جوانسازی پوست صورت و دیگر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. در این روش، تعدادی سوزن با قطرهای بسیار ناچیز در عمق ۰.۵ تا ۳.۵ میلی‌متری پوست وارد می‌شوند و با ایجاد امواجی در فرکانس‌‌های رادیویی موجب تحریک تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین و در نتیجه بازسازی پوست می‌گردند. در واقع، امواج رادیویی ایجاد شده توسّط سوزن‌های آر اف فرکشنال اسکارلت به دلیل مقاومت ایجاد شده در بافت‌های مختلف پوست در برابر عبور امواج رادیویی به گرما تبدیل می‌شوند و از این طریق موجب جوان‌سازی پوست می‌گردند.

این روش بهترین روش جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود زیرا ضمن برخورداری از بازده بالاتر نسبت به سایر روش‌‌ها از عوارض جانبی بسیار ناچیزی نیز برخوردار است و این ویژگی‌ها موجب شده‌اند تا جوانسازی با آر اف فرکشنال اسکارلت به یکی از گسترده‌ترین و محبوب‌ترین فرایند‌های زیبایی در سطح جهان تبدیل شود.

کاربردها و مزایای آر اف فرکشنال اسکارلت:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، این روش از مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌های زیبایی برخوردار است و این ویژگی موجب شده است تا امروزه از آن برای رسیدن به اهداف مختلفی در زمینه‌ی زیبایی استفاده شود. در ادامه می‌توانید با مزایای این روش نسبت به سایر فرایند‌های زیبایی آشنا شوید.

کوتاه بودن فرایند انجام این تکنیک:

آر اف فرکشنال اسکارلت از نظر زمانی برتری‌های بسیاری را نسبت به سایر روش‌ها دارا می‌باشد زیرا این تکنیک تنها در حدود ۱ ساعت زمان برای پیاده‌سازی نیاز دارد و این ویژگی موجب برتری آن شده است.

امکان استفاده در تمامی قسمت

‌های بدن:

آر اف فرکشنال از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل می‌توان از آن حتّی به منظور جوانسازی پوست پلک بالا و پایین نیز استفاده کرد.

مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت
مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

امکان انجام آر اف فرکشنال بر روی تیپ‌های مختلف پوستی:

این تکنیک قابلیت انجام بر روی تمامی تیپ‌های پوستی را دارا می‌باشد و می‌توان آن را در هر فصلی از سال انجام داد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

عدم ایجاد آسیب در قسمت اپیدرم پوست:

آر اف فرکشنال اسکارلت به هیچ عنوان آسیبی را به اپیدرم پوست وارد نمی‌کند و به همین دلیل است که از دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی برخوردار است و قرمزی و تورّم ایجاد شده در پوست با استفاده از این روش بسیار ناچیز است.

عدم تجزیه چربی‌های پوست صورت:

این تکنیک تنها سلول‌های پوششی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا امواج ساطع شده از این دستگاه تنها بر روی سلول‌های اپیتلیال پوست اثر گذار هستند و به همین دلیل، آر اف فرکشنال اسکارلت موجب از بین رفت چربی‌های پوستی نمی‌شود و سفتی و قوام مناسبی را برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

دیگر مزایای آر اف

  • بهره‌بردن از فرکانس ۲ مگاهرتزی برای افزایش کارایی
  • قابلیت بازگشت سریع به کارهای روزمره
  • عدم وجود خون‌ریزی و زخم
  • استفاده از روکش طلایی برای نیدل‌های سوزنی
  • قابلیت انجام پنج‌هزار شات و کیفیت بالای نیدل‌ها و حفظ برندگی در طول زمان
  • قابلیت ورود نیدل‌ها به‌صورت کاملاً تنظیم‌شده و بدون ایجاد التهاب در پوست
  • دقت بالای تنظیم یک‌دهم میلی‌متری برای ورود نیدل‌ها به پوست
  • دقت بالای تنظیم پالس‌ها در محدوده‌ی ۱۰۰ میلی‌ثانیه‌ای
  • تحت پوشش قراردادن تمام بدن به‌عنوان محل مورد استفاده
  • عدم اهمیت ضخامت پوست برای به‌دست‌آوردن کاربری بهینه از دستگاه
  • امکان استفاده از دستگاه اسکارلت در انواع شش‌گانه‌ تیپ‌های پوستی در تمام فصول
  • امکان ترکیب‌کردن این روش درمانی-زیباسازی با بسیاری از روش‌های دیگر از جمله فرکشنال کربن دی‌اکسید، مزوتراپی، پی‌آرپی و میکرودرم ابریژن
  • امکان استفاده از آن در افرادی که مستعد داشتن لک صورت و بدن هستند
  • دوره درمان کوتاه با فواصل ماهی یک بار

همچنین باید اشاره کرد که در استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت موارد زیر اهمیت دارند:

  • افزایش کلاژن و الاستین پوست به‌صورت کاملاً تنظیم‌شده صورت می‌گیرد.
  • یک روش درمانی غیرتهاجمی محسوب می‌شود.
  • جلسات درمانی عارضه خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند.
  • نتایج درمانی حاصل از استفاده از این دستگاه از همان روز اول قابل‌مشاهده خواهد بود.
  • از دستگاه اسکارلت می‌توان در نواحی از بدن که پیش‌تر در آن‌ها از بوتاکس یا ژل استفاده شده‌است استفاده کرد اما بهتر است که استفاده از امواج رادیوفرکانسی قبل از ژل یا بوتاکس مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربردهای آر اف فرکشنال اسکارلت:

دستگاه اسکارلت به عنوان بهترین دستگاه فرکشنال دارای کاربردها و مزایای فراوانی می‌باشد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این روش می‌توان به مواردی همچون: تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست صورت و سایر قسمت‌های بدن، کاهش و از بین بردن چین و چروک‌های صورت، درمان شل شدگی و افتادگی پوست، افزایش شفّافیت پوست، درمان لک‌ها و آکنه‌های پوستی با کم‌ترین عوارض جانبی، درمان اسکا‌رهای ناشی از آکنه‌های پوستی، کاهش ترشّح سبوم و درمان سبوره پوستی، افزایش سفتی و لطافت پوست صورت و کاهش تعریق در قسمت زیر بغل اشاره کرد.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، این تکنیک کاربردهای بسیار گسترده‌ای را دارد و به همین دلیل است که دستگاه اسکارلت به عنوان بهترین دستگاه فرکشنال شناخته می‌شود و جوانسازی با آر اف فرکشنال اسکارلت از چنین محبوبیت بالایی برخوردار است.

مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت
مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

مراقبت‌های قبل و بعد از درمان با آر اف فرکشنال اسکارلت:

این روش به مراقبت‌های خاصی قبل از انجام نیاز ندارد و تنها نکته‌ی مهم در این زمینه عدم استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست صورت قبل از انجام این کار می‌باشد. پس از انجام این فرایند زیبایی شما باید به مدّت ۴۸ ساعت از کرم‌های ضد آفتاب فاقد رنگ استفاده نمایید و این فرایند باید هر ۸ ساعت یک بار تکرار شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت از انجام این تکنیک شما می‌توانید پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید ولی نباید تا مدّت ۴۸ ساعت از هیچ گونه مادّه‌ی پاک کننده‌ای بر روی پوست خود استفاده نمایید.

همچنین، قرمزی و تورّم ناشی از انجام این تکنیک بسیار ناچیز است و پس از گذشت ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت. با این حال، می‌توان با استفاده از کمپرس آب سرد این تورّم و قرمزی را به میزان قابل توجّهی کاهش داد. همچنین، برای افزایش بازده ناشی از آر اف فرکشنال اسکارلت توصیه شده است که از کرم‌های ترمیمی پوست به مدّت ۱ هفته در هنگام خواب استفاده شود تا اثرات ناشی از این فرایند زیبایی بیش از پیش نمایان گردند.

عوارض احتمالی و نادر بعد از مصرف

به‌طور کلی از آنجا که روش درمانی-زیباسازی که با استفاده از دستگاه اسکارلت صورت می‌گیرد غیرتهاجمی است، عوارض چندانی بعد از عمل با آن وجود نخواهد داشت اما نهایتاً این امکان وجود دارد که در افراد بسیار کمی عوارض کوچکی پدیدار شود و البته تمامی عوارض به‌وجودآمده نهایتاً طی حداکثر یک هفته از بین خواهند رفت. همچنین این عوارض احتمالی را می‌توان با کِرِم‌های طبی پوشاند. برخی از عارضه‌هایی که ممکن است بعد از استفاده از این دستگاه دیده شوند، عبارتند از:

متورم‌شدن بسیار کم پوست سرخ‌شدن رنگ پوست
ملتهب‌شدن اندک پوست پوسته‌پوسته شدن محل عمل‌شده
کبودشدگی بسیار اندک در ناحیه عمل‌شده پدیدارشدن زخم‌های بسیار کوچک در پوست

موارد منع مصرف

همچنین در برخی موارد نیاز است که دستگاه RF اسکارلت مورد استفاده قرار نگیرد. در این باره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که به طلا حساسیت پوستی دارند افرادی که فشار خون زیادی دارند
افرادی که سابقه ایجاد کلوئید دارند افرادی که دیابت کنترل‌نشده دارند
افرادی که دارای دستگاه Pace Maker هستند افرادی که دارای مشکلات انعقاد خون هستند
افرادی که در محل دارای عفونت یا التهاب هستند افرادی که باردار هستند

مراحل درمان با آر اف فرکشنال سوزنی

پس از اینکه فرد به‌عنوان کاندید مناسب برای این روش تشخیص داده شود روند زیر اتفاق می‌افتد:
عکس‌ها از نواحی موردنظر برای قبل و بعد از مقایسه گرفته می‌شود. تمام جواهرات فلزی موجود در ناحیه برداشته می‌شود. پوست کاملاً تمیز می‌شود و مایع مخصوص روی پوست اعمال می‌شود و با قرار دادن سر دستگاه آر اف روی پوست درمان انجام می‌شود. اگر ناحیه درمانی پلک باشد، محافظ پلاستیکی مخصوص روی چشم قرار می‌گیرد. پزشک مقدار جریان استفاده‌شده را تست می‌کند و از شما می‌پرسد که حرارت قابل ‌تحمل است یا نه.

مقیاس حرارت ۰ تا ۴ است که معمولاً هدف استفاده از مقیاس ۲ تا ۳ است. در شرایط عادی مقدار جریان از پیش تعیین‌شده بسته به نوک یک‌بارمصرف اعمال می‌شود و پزشک این پالس‌ها را به‌طور مساوی در سراسر منطقه تحت درمان با تکنیک‌های مختلف توزیع می‌کند. لازم به ذکر است که یک جلسه بسته به منطقه تحت درمان بین ۴۵ تا ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد. نواحی متعدد را می‌توان در روزهای جداگانه درمان کرد. با اینکه هر پالس با خنک‌سازی سطح پوست همراه است، اما عمدتاً فرایند درمان را روی پوست احساس خواهید کرد.
هیچ بی‌حسی استفاده نمی‌شود زیرا پزشک بازخورد شما از سطح حرارت را دائماً می‌پرسد. در انتها پوست با استفاده از الکل تمیز می‌شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان

برخلاف بسیاری از روش‌های لیزر که به چهار جلسه یا بیشتر نیاز دارند، یک جلسه درمان آر اف در بیشتر بیماران ممکن است کافی باشد. پزشک تعداد جلسات درمان را که برای هر بیمار مناسب است، بر اساس نیازها و اهداف بیمار تعیین می‌کند.

مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت
مزایای دستگاه ارف فرکشنال اسکارلت

مراقبت های لازم پوستی پس ازدرمان

• پیروی از دستورالعمل‌هایی که برای موفقیت کامل روش درمان مفید است. استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر حداقل برای یک هفته پس از درمان مفید است. از تحریک ناحیه تحت درمان با مواد شیمیایی (مثل محصولات مربوط به آکنه و ضد پیری) ۱تا ۲ روز پس از درمان اجتناب کنید.

• مواد آرایشی استاندارد می‌تواند بلافاصله بعد از درمان اعمال شود بااین‌حال این مواد یک لایه بیرونی روی پوست ایجاد می‌کنند بنابراین ایده خوبی است اگر به‌صورت اجازه دهید برای یک یا دو روز نفس بکشد. شستشو پس از انجام RF فرکشنال اشکالی ندارد اما صابون‌های خشن باعث تحریک پوست می‌شوند.

• برخی از داروهایی که باید بعد از جلسه آر اف فرکشنال پرهیز کنید داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، آستروئید، آسپیرین و تیلنول هستند.

• لازم است از فعالیت‌هایی مانند رانندگی حداقل چهار ساعت پس از درمان جلوگیری شود. از استفاده از یخ در منطقه تحت درمان به‌شدت پرهیز کنید زیرا ممکن است عوارض بدی ایجاد کند.

ایمنی درمان

درمان آر اف فرکشنال از سطح ایمنی عالی برخوردار است. بیش از ۱۹۰،۰۰۰ بیمار در سراسر جهان با روش آر اف تا به امروز درمان شده‌اند درحالی ‌که گزارش بروز عوارض جانبی کمتر از ۰۴٪ است.

عوارض جانبی لیزر آر اف فرکشنال

عوارض احتمالی درمان با FR ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• پوسته‌پوسته شدن موقت پوست
• آکنه که البته قابل‌ درمان است.
• تب‌خال قابل ‌درمان
• تغییرات رنگی قابل‌درمان
• تورفتگی پوست: معمولاً موقت است و درعین‌حال می‌توان آن را با پرکننده‌ها در صورت نیاز اصلاح کرد.
• حساسیت یا دیسستزی گذرا (احساس غیرطبیعی) یا بی‌حسی (از دست دادن احساس).

سوالات متداول در مورد اسکارلت:

میزان قرمزی و تورّم پوست ناحیه تحت درمان به چه میزانی است؟

به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ی استفاده شده در دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت، قرمزی و تورّم ناشی از این تکنیک بسیار ناچیز است و شما می‌توانید بلافاصله به زندگی روزمره‌ی خود بازگردید.

برای مشاهده‌ی نتایج چند جلسه‌ی درمانی و با چه فاصله‌ی زمانی مورد نیاز است؟

بطور معمول، شما قادر خواهید بود تا پس از انجام ۳ جلسه‌ی درمانی که با فاصله‌ی ۳ هفته تا ۱ ماه انجام می‌شوند نتایج بدست آمده را مشاهده نمایید ولی لازم به ذکر است که نتایج بدست آمده پس از ۶ ماه به حداکثر میزان خود خواهند رسید و شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک از پوستی شاداب و با لطافت بهره‌مند شوید.

آیا می‌توان از آر اف فرکشنال در مناطقی از پوست که ژل و بوتاکس به آن‌ها تزریق شده است استفاده کرد؟

بله، ولی باید به این نکته توجّح داشته باشید که ایجاد شوک حرارتی در این قسمت‌‌ها می‌تواند عمر مفید ژل و بوتاکس را کاهش دهد و به همین دلیل، قبل از انجام این تکنیک با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آیا می‌توان از این روش در دوران شیردهی استفاده کرد؟

بله، هیچ تداخلی میان این فرایند و فرایند شیردهی وجود ندارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده برای انجام آر اف فرکشنال در دوران شیردهی اقدام نمایید.

چه افرادی نمی‌توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند؟

گروه‌های مختلفی همچون: زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های انعقادی خون، افراد دارای سابقه‌ی حساسیت‌های شدید پوستی و مبتلایان به بیماری‌های قلبی نباید از این تکنیک استفاده نمایند و باید پزشک معالج خود را از وجود این بیماری‌ها آگاه کنند.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع