ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

مراقبت و درمان خشکی پوست

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • مراقبت و درمان خشکی پوست
 مراقبت و درمان خشکی پوست

در این مقاله به بررسی دلایل خشکی پوست و موارد جلوگیری از آن می‌پردازیم. لازم توجه است موارد ذکر شده ممکن است برای همه پاسخگو نباشد و اگر مشکل شما حاد است باید به پزشک و متخصص پوست مراجعه کنید.

تشخیص

پزشک شما احتمالاً یک معاینه بدنی انجام می دهد و در مورد سابقه پزشکی شما ، از جمله زمان شروع خشکی پوست ، چه عواملی باعث بهتر یا بدتر شدن آن ، عادتهای استحمام ، رژیم غذایی و نحوه مراقبت از پوست می شود.

پزشک شما ممکن است آزمایش های تشخیصی خاصی را برای بررسی اینکه آیا خشکی پوست شما در نتیجه یک بیماری پزشکی زمینه ای مانند تیروئید کم کار (کم کاری تیروئید) است ، پیشنهاد کند.

درمان

در بیشتر موارد، خشکی پوست به دلیل کارهایی است که ما در طول روز انجام می‌دهیم مانند استفاده از مرطوب کننده‌ها و گرفتن دوش‌های طولانی و با آب گرم و غیره بستگی دارد. اگر پوستی بسیار خشک و پوسته پوسته دارید ، ممکن است پزشک توصیه کند از کرم‌های بدون نسخه که حاوی اسید لاکتیک یا اسید لاکتیک و اوره است استفاده کنید.

اگر به بیماری پوستی جدی‌تری مانند درماتیت آتوپیک ، ایکتیوز یا پسوریازیس مبتلا هستید ، ممکن است پزشک علاوه بر مراقبت در منزل ، کرم‌ها و پمادهای تجویز شده یا سایر درمان‌ها را برای شما تجویز کند.

گاهی اوقات خشکی پوست منجر به درماتیت می‌شود که باعث قرمز شدن و خارش پوست می‌شود. در این موارد ، درمان ممکن است شامل لوسیون‌های حاوی هیدروکورتیزون باشد. اگر ترک پوستی باز شود، ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت، پانسمان مرطوب برای شما تجویز کند.

اقدامات زیر می‌تواند به مرطوب و سالم نگه داشتن پوست کمک کند:

  • مرطوب کنید.

 مرطوب کننده‌ها برای جلوگیری از خروج آب ، پوست شما را مهر و موم می‌کنند. مرطوب کننده را چند بار در روز و بعد از استحمام بزنید. مرطوب کننده‌های غلیظ بهترین کارایی دارند. مانند مارک‌های بدون نسخه Eucerin و Cetaphil.

همچنین ممکن است بخواهید از مواد آرایشی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست شما بسیار خشک است ، ممکن است بخواهید از روغنی مانند روغن کودک استفاده کنید ، در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است. قدرت ماندگاری روغن بیشتر از مرطوب کننده‌ها است و از تبخیر آب از سطح پوست شما جلوگیری می‌کند. پیشنهاد دیگر پمادهای حاوی ژل نفتی است (وازلین ، آکوافور). این موارد ممکن است احساس چربی داشته باشند، بنابراین ممکن است بخواهید از آن‌ها فقط شب استفاده کنید.

  • از آب گرم استفاده کنید و زمان حمام را محدود کنید.

دوش یا حمام طولانی و آب گرم روغن‌های پوست شما را از بین می‌برد. حمام یا دوش خود را به پنج تا ۱۰ دقیقه محدود کنید و از آب ولرم ، نه گرم استفاده کنید.

  • از صابون‌های خشک و خشن خودداری کنید.

بهتر است از کرم‎‌های پاک کننده یا پاک کننده‌های ملایم پوست و ژل‌های حمام یا دوش با مرطوب کننده‌های اضافه استفاده کنید. از صابون‌های ملایم و روغن و چربی اضافه کنید. از شوینده‌های خوشبو کننده و ضد باکتری ، مواد معطر و الکل دوری کنید.

  • بلافاصله پس از استحمام از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

پوست خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا مقداری رطوبت باقی بماند. در طی دو دقیقه استحمام ، کرم مرطوب کننده یا پماد استفاده کنید تا رطوبت پوست شما به دام بیفتد. محصولی که روغن پتاسیم در آن یکی از سه ماده اصلی باشد ممکن است بهترین باشد. محصولات حاوی گلیسیرین ، اسید لاکتیک یا اوره نیز ممکن است کمک کنند.

  • از دستگاه بخور استفاده کنید.

هوای گرم ، خشک و داخلی می‌تواند باعث حساسیت پوست شود و خارش و پوسته پوسته شدن را بدتر کند. یک دستگاه بخور خانگی قابل حمل یا یک دستگاه متصل به برق، رطوبت را به هوای داخل خانه اضافه می‌کند. حتماً دستگاه بخور خود را تمیز نگه دارید.

  • پارچه هایی را انتخاب کنید که با پوست شما مهربان باشند.

الیاف طبیعی مانند پنبه و ابریشم به پوست شما اجازه می‌دهد نفس بکشد. اما پشم اگرچه طبیعی است اما حتی می‌تواند پوست طبیعی و نرمال را تحریک کند.

لباس‌های خود را با مواد شوینده بدون رنگ و عطر بشویید که هر دو باعث تحریک پوست شما می‌شوند.

اگر خشکی پوست باعث خارش شد، کمپرس‌های خنک را روی ناحیه قرار دهید. برای کاهش التهاب ، از کرم یا پماد هیدروکورتیزون بدون نسخه ، حاوی حداقل ۱ درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید. اگر این اقدامات علائم شما را برطرف نکرد یا علائم شما بدتر شد ، به پزشک مراجعه کنید یا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع