ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

همه چیز درباره لبخند لثه‌ای

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • همه چیز درباره لبخند لثه‌ای
 همه چیز درباره لبخند لثه‌ای

لبخند لثه ای به حالتی گفته می شود که در آن دندان ها هنگام لبخند زدن دیده می شوند. در این حالت دندان ها و نحوه لب های فرد به گونه ای است که فرد در هنگام لبخند زدن و حتی صحبت کردن نمی تواند لثه های خود را مخفی نگه دارد.

بسیاری از افراد به دنبال راه‌‌حلی برای لبخند لثه‌ای هستند و برخی نیز آن را زیبا می‌دانند. از انجا که امروزه برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد و می‌توان هر گونه نارضیتی در چهره و اندام را برطرف نمود این مشکل نیز قابلیت برطرف شدن دارد.

لبخند لثه ای به چه صورت است؟

معمولا در هنگام صحبت و خندبدن تنها ۱ الی ۳ میلی متر از لثه‌های شما پیددا می‌شود. این در حالی است که برای افرادی دوچار مشکل لبخند لثه‌ای این میزان به ۴ الی ۷ میلی متر می‌رسد. باز هم قابل ذکر است که این حالت ممکن است برای برخی زیبا باشد و برخی نظرشان بر اصلاح این حالت باشد. برای دسته دوم معمولا این حالت باعث خجالت و کاهش اعتماد بنفس در صحبت کردن و خندیدن می‌شود. برای افراد دسته دوم باید بگوییم که نگران نباشید این مشکل قابل حل و اصلاح شدن است.

علت ایجاد لبخند لثهای:

در زیر به دلایل لبخند لثه‌ای اشاره می‌کنیم:

  • کوتاه بودن لب بالایی دلیل رایج لبخند لثه‌ای است. اگر لب به اندازه‌ی کافی پایین نیاید، وقتی می‌خندید مقدار بیش‌تری از لثه‌ی شما دیده می‌شود.
  • دندان‌های کوتاه و کوچک هم می‌تواند ریشه‌ی این موضوع باشد. دندان‌ها ممکن است به این دلیل کوتاه باشند که کامل درنیامده‌اند و هنوز با مقداری از بافت لثه پوشیده می‌شوند یا این که فقط در مقایسه با لثه‌ها و در اثر سایش یا ژنتیک، کوچک هستند.
  • یکی دیگر از دلایل لبخند لثه‌ای باز هم مربوط به لب بالایی است. به این صورت که اندازه‌ی لب بالایی شما کاملاً مناسب است اما وقتی می‌خندید لب بالا بیش از حد منقبض می‌شود و باعث می‌شود لب خیلی بالا برود و مقدار بیش‌تری از لثه نمایان شود.
  • یکی دیگر از دلایل لبخند لثه‌ای در ارتباط با مشکلات استخوان‌بندی است. در این مورد، ممکن است فک بالا خیلی بزرگ باشد یا بیش از حد جلو آمده باشد، و این موضوع می‌تواند باعث نمایان شدن مقدار زیادی از لثه یا حتی برآمده‌شدن لثه شود.
  • برخی از افراد هم مبتلا به عارضه‌ای به نام هایپرتروفی لثه‌ای هستند، یعنی بافت لثه‌های آن‌ها در اطراف دندان بیش از حد رشد می‌کند.

روش‌های اصلاح لبخند لثه‌ای:

 

  • بوتاکس لبخند لثه‌ای :

تحرک زیاد عضله‌های لب، از طریق چند روش بوتاکس کوچک در عضلات بالا برنده ی لب قابل کنترل می‌باشند. می‌توان میزان این تحرکات را کاهش داد. از کارایی مهم بوتاکس می‌توان به انقباض عضلات بالا برنده‌ی لب اشاره کرد، طوری که لب بالا در هنگام خندیدن کمتر به سمت بالا رود و کشیده شود. در نتیجه چهره‌ی شما طبیعی‌تر جلوه خواهد کرد.

  • ونیز یا روکش :

در صورتی که لبخند لثه‌ای شما ناشی از کوتاه بودن دندان‌ها است، در این حالت ترمیم‌های زیبایی مانند روکش یا ونیر می‌توانند به بلندتر شدن دندان‌ها و متناسب‌تر شدن نسبت دندان به لثه در لبخند شوند.

  • جراحی تغییر موقعیت لب:

جراحی پایین آوردن لب، عملی است که به منظور کاهش بافت مشخص لثه بر روی بافت نرم انجام می‌شود. این جراحی غالباً زمانی انجام می‌شود که لب بالای بیمار بیش فعال بوده و حرکت زیادی داشته باشد یا ناهمخوانی اسکلتی باعث مشخص شدن مقدار زیادی لثه هنگام لبخند زدن بشود.

در این عمل جراحی لب بالا پایین آورده می‌شود تا مقدار کمتری از بافت لثه نمایان شود و لبخندی جذاب‌تر و طبیعی‌تر خلق شود. جراح ابتدا برشی را در بافت لثه و غشاء مخاطی بروی دندان‌های بالا ایجاد می‌کند تا بتواند بخشی از بافت را بردارد. سپس جراح لب بالا را در نقطه‌ای پایین‌تر ثابت می‌کند تا لثه‌ها را بیشتر بپوشاند. جراح پس از آن که لب بالا را به محل جدید بخیه زد، حرکت عضله‌های مسئول بالا کشیدن لب از روی خط لثه هنگام لبخند زدن را محدودتر می‌کند.

  • بلند کردن تاج دندان :

چنانچه لبخند لثه‌ای پیشرفته‎تر باشد، باید مقدار بیشتری از بافت لثه برداشته شود. برای این کار عملی موسوم به جراحی افزایش طول تاج دندان انجام می‌شود. این جراحی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا بیمار کاملاً راحت باشد. بافت لثه به آرامی از روی استخوان زیرین بلند می‌شود. بافت نرم برداشته می‌شود و بخشی از استخوان زیر لثه دستکاری می‌شود. سپس بافت لثه شکل داده و میزان می‌شود و در موقعیت مطلوب قرار می‌گیرد. پس از این درمان دندان‌ها بلندتر دیده می‌شود و لثه‌ها کمتر جلب توجه می‌کند.

  • بلند کردن فک لبخند لثه‌ای :

گاهی مشکل  لبخند لثه‌ای مربوط به فرم وراثتی فک‌ها و استخوان‌های صورت می‌باشد در این موارد طول یک سوم میانی صورت بلند است. مشکل زیبایی این بیماران با انجام جراحی فک توسط جراح فک و صورت و بالا بردن آن حل می‌شود.

  • ارتودنسی :

اگر دلیل اصلی لبخند لثه‌ای‌ جزئی و نشأت گرفته از فک‌ها یا دندان‌ها باشد، مشکل را می‌توان با درمان ارتودنسی حل کرد. ارتودنسی بایت را به سمت موقعیت صحیح حرکت می‌دهد و وضوح لثه‌ها را کمتر می‌کند. متخصصین کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت غالباً استفاده از بریس یا ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی در کنار وسایل انکوریج موقت (TADS) را برای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای توصیه می‌کنند. انکوریج موقت ایمپلنت‌های تیتانیومی کوچکی است که در استخوان بالای دندان ثابت می‌شود تا تکیه گاه پایدار و ثابتی را برای اعمال نیرو به دست دهد. این وسایل تقریباً شبیه به هدگیری هستند که داخل دهان قرار می‌گیرد. شاید انکوریج موقت به نظرتان ترسناک برسد، اما این عمل بسیار ساده و همان طور که از نام آن برمی‌آید موقتی است.

  • جراحی با لیزر :

بافت اضافی لثه در عمل جراحی لثه با لیزر برداشته می‌شود. بدون این که لازم باشد برای اصلاح لثه‌های پوشش دهنده دندان از تیغ تیز جراحی استفاده شود. جراحی لثه‌ با لیزر سریع‌ترین و راحت‌ترین درمان اصلاح لبخند‌ لثه‌ای‌ است که دوران بهبود آن نیز بسیار کوتاه است. درد، خونریزی و ورم حداقل است و دوران بهبود معمولاً بسیار سریع است.

 

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع