ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

همه چیز درباره الکترولیز

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • همه چیز درباره الکترولیز
 همه چیز درباره الکترولیز

همانطور که می‌دانید لیزر راه حل دائمی برای رفع موهای زائد می‌باشد. این روش بسیار ایمن بوده و جواب دهی بالایی دارد اما نکته این است که لیزر بر روی موهای تیره و ضخیم جواب دهی دارد. این روش بر روی موها نازک تاثیر معکوس دارد و باعث پر شدن این موها می‌شود. همچنین این روش بر روی موهای سفید هیچگونه تاثیری ندارد و به هیچ عنوان نمی‌تواند رشد این موها را متوقف کند. یکی از روش‌هایی که برای برطرف کردن دائمی موهای سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد الکترولیز می‌باشد.

 

الکترولیز چیست؟

الکترولیز، روشی برای از بین بردن موهای زاید است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌‌شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می‌‌شود و به سمت فولیکول پیش می‌رود تا به ریشه ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می‌‌کند و مو را از بین می‌‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می‌شود.

 

چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

دستگاه‌های لیزر موهای زائد مثل کندلا به کمک ملانین موجود در فولیکول‌های مو کار می‌کنند. انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می‌بخشد؛ جذب می‌شود. ملانین همان رنگدانه مو است که در بسیاری از روش‌های مختلف درمانی با لیزر مانند درمان لکه‌های پیری نیز هدف قرار می‌گیرد، زیرا می‌توان آن را بدون تاثیر گذاشتن روی بقیه قسمت‌های پوست هدف قرار داد.

این موضوع باعث می شود که لیزر موهای زائد بدون آسیب رساندن به سایر بافت های بدن، اثربخشی فوق العاده ای داشته باشد و رشد مجدد موها را کندتر کند. اگر ملانین کافی برای جذب انرژی لیزر و تولید حرارت وجود نداشته باشد، لیزرها نه تنها روی کاهش رشد مو اثری نخواهد داشت؛ بلکه ممکن است به پوست شما نیز آسیب برساند.

البته اگر موهای بلوند، خاکستری یا سفیدی دارید، به این معنی نیست که باید کاملا از لیزر موهای زائد خود صرف نظر کنید. اگر می خواهید موهای خود را در نواحی زیر بغل، پاها، بیکینی و سایر نواحی بدن از بین ببرید، شاید ملانین موجود در فولیکول های مو این نواحی به میزان کافی موجود باشد؛ پس هنوز هم می توانید از لیزر استفاده کنید.

 

نحوه انجام الکترولیز:

معمولا در ابتدا برای کمک به کاهش درد، کرم بی حسی به نواحی تحت درمان مالیده می‌شود. سپس پزشک سیمی را که پروب یا سوزن نامیده می‌شود، به فولیکول مو وارد می‌کند. بیمار ورود پروب به داخل پوست را احساس نخواهد کرد و به همراه آن دردی وجود ندارد. هنگامی که پروب در فولیکول مو است، جریان الکتریکی برای تخریب سلول‌های اطراف فولیکول مو انتقال داده می‌شود. این بخش می‌تواند برای چند ثانیه دردناک باشد. جلسات درمان می‌تواند از ۳۰ دقیقه تا بیش از ۲ ساعت، بسته به ناحیه تحت درمان و آستانه تحمل درد، طول بکشد.

 

الکترولیز

 

الکترولیز گالوانیک

روش گالوانیک، با جریان مستقیم (DC) برق کار می کند. هنگامی که سوزن وارد پوست می شود، برق از سوزن پایین آمده و باعث واکنش نمک و آب موجود در پوست اطراف پروب می شود. نمک، آب و برق برای تولید مقدار کمی سدیم هیدروکسید ترکیب شده و به سلول های رویش مو آسیب می رسانند.

 

ترمولیز یا دیاترمی یا الکترولیز موج کوتاه

روش ترمولیز که همچنین به عنوان دیاترمی یا موج کوتاه شناخته می شود، با استفاده از جریان متناوب (AC) برق کار می کند. جریان متناوب باعث ارتعاش مولکول های آب در اطراف سوزن شده و گرما تولید می کند. این حرارت می تواند به سلول هایی که باعث رشد مو می شوند آسیب برساند.

 

الکترولیز ترکیبی

روش ترکیبی شامل هر دو روش موج کوتاه و گالوانیک است. ابتدا سدیم هیدروکسید ایجاد می شود و سپس توسط جریان متناوب برق گرم می شود. سپس این گرما به همراه محلول شیمیایی، سلول های رویش مو را از بین می برد.

 

مزایای روش الکترولیز:

  • بهترین آمار موفقیت را دارد. این روش بهترین راه برای رفع موهای سفید است.
  • این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند موثر باشد. در این روش به فولیکول‌ها حمله می‌شود.
  • حذف هزینه به دلیل کاهش خرید محصولات از بین برنده موهای زائد سفید.
  • این روش تاثیری دائمی و بی بازگشت دارد.

 

معایب روش الکترولیز:

  • برای رسیدن مطلوب تعداد جلسات زیادی (۱۰ جلسه) مورد نیاز است.
  • برخی می‌گویند که این روش سخت است.
  • اگر می‌خواهید نتیجه سریع‌تری بگیرید روش‌های دیگری نیز وجود دارد که موقت هستند.
  • این روش برای کسانی که حجم موی سفید زیادی دارند مناسب نمی‌باشد. زیرا بسیار طولانی خواهد بود.

 

دوره نقاهت:

این روش هیچ‌گونه دوره نقاهتی ندارد و شما می‌توانید به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع