ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

معرفی و برسی انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • معرفی و برسی انواع دستگاه های لیزر موهای زائد
 معرفی و برسی انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

همانطور که می دانید لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آنها با طیف موج خاصی کار می کند و برای طیفی از افراد مناسب هستند.

دستگاه لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می شود:

  • دستگاه های نوری IPL با نور و فرکانس رادیویی
  • دستگاه لیزر Nd- YAG با طول موج ۱۰۵۶ نانومتر
  • دستگاه لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ نانومتر
  • دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موجه ۷۵۵ نانومتر

IPL چیست:

IPL نیز دستگاه هایی هستند که روش کارکرد آن مشابه لیزرهای درمانی موهای زائد است . دستگاه های IPL انواع مختلفی دارند ، انواع جدید IPL همان دستگاه هایE- LIGHT هستند که علاوه بر نور از رادیو فرکانس ها نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل روی موهای کم رنگ (طلایی، سفید) و همچنین پوست های حساس اثرگذاری بهتری دارد.

 

ای پی ال (لیزر)

 

آی پی ال ها همان intense pulse light هستند که سیستم هایی با نور شدید پالسی دارند ؛ این دستگاه ها عملا لیزر نیستند و فقط فلش لامپ های زنونی هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که می توانند اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست را داشته باشد و می توان با انتخاب فیلترهای مناسب برای هر کاری اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. دستگاه IPL روش محبوبی و بی خطری جهت برداشتن موهای زائد و جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزان تر است و سریع تر عمل می کند.و همچنین عوارض بسیار کمتری را دارا می باشد. لازم به ذکر است این دستگاه ها برای شرایط اقلیمی ایران و پوست و موی ایرانیان بسیار مناسب تر است.

طریقه کار 

 

دستگاه IPL با فرستادن پالس های نوری شدید موجب حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس بصورت آرام و بی خطر می گردد. پالس های نوری ارسالی توسط آن پ با تمرکز روی فولیکول های مو باعث ایجاد گرما و تخریب فولیکول ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند.

دستگاه رفع موهای زائد IPL بسیار سریع و کاملا بدون درد است. عوارض جانبی آن نسبت به لیزر بسیارکم است و حتی می توان آن را بدون عوارض دانست. ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند. دستگاه های IPL انتخاب بسیار مناسبی جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زاید به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

دستگاه E-light چیست:

دستگاه E-light ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است. و همان تاثیر را داراست البته با متدی به روز تر و نتیجه گیری سریع تر.

 

دستگاه لیزر E-light

 

دستگاه لیزر Nd- YAG چیست:

لیزرهای Nd- YAG درون یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند. لیزرهای Nd- YAG نوعا با یک طول موج ۱۰۶۴nm، در مادون قرمز، نور منتشر می کند.

 

دستگاه لیزر Nd- YAG

دایود لیزر چیست:

لیزرهای دایود رفع موهای زاید موجود به صورت پالسی و با طول موج های ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتر می باشند. جذب این طول موج در افراد تا حدودی کمتر از لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و بیشتر از Nd- YAG, IPL ها می باشد. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد. اگر فرد آگاهی و تجربه کامل نداشته باشد می تواند پوست فرد را بسوزاند. کارکردن اپراتور( فردی غیر از پزشک متخصص دارای مدرک معتبر لیزیک) به هیچ وجه توصیه نمی گردد. زیرا سبب آسیب های جبران ناپذیری می گردد . این دستگاه در نژاد ایرانی مناسب است.

 

دستگاه لیزر دایود

مزایای دایود لیزرها

  • دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
  • کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت
  • خنک سازی سطحی
  • قابلیت استفاده در پوست های تیره

لیزر الکساندرایت یا لیزر الکس چیست:

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد.

با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زائد است. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.البته مهندسین این دستگاه را برای رفع موهای زائد در پوست های ایرانی به هیچ وجه توصیه نمی کنند. چون هم دیر تر اثر می دهد و هم عوارض بالاتری را نسبت به سایر دستگاه ها از نظر فنی دارد. نکته قابل ذکر دیگر اینکه میزان درد استفاده از این دستگاه به طزر قابل توجهی بیشتر از موارد بالا و بخصوص لیزرهای آی پی ال و ایلایت است.

در نهایت باید از لیزرها انتظار واقعی داشت. تبلیغات نادرست و اغراق آمیز همه را سردرگم می نماید. واقعیت آن است که جلسات متعدد برای کاهش موها توسط لیزر لازم است. درضمن پاسخ در افراد مختلف نیز متفاوت و لفظ کلمه تضمینی نشانگر ناصحیح بودن تبلیغ در حوزه پزشکی می باشد.

 

برای گرفتن مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع