ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

رژیم غذایی کانادایی (لاغری در ۱۵ روز)

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • رژیم غذایی کانادایی (لاغری در ۱۵ روز)
 رژیم غذایی کانادایی (لاغری در ۱۵ روز)

یکی از رژیم‌های لاغری سریع رژیم کانادایی ۱۵ روزه بود که در رده‌های پایین قرار داشت. رژیم کانادایی ۱۵ روزه رژیمی با دوره‌ای در حدود ۲ هفته است که با محدودیت افراطی و قواعدی سخت می‌تواند در مدت زمان کوتاهی منجر به کاهش وزن چشمگیر شود که البته این کار عوارض زیادی هم به همراه دارد. این رژیم مشهور با محدودیت افراطی کالری، دوره ای سخت را برای کسانی که در رژیم هستند، رقم می‌زند. همچنین ممکن است فرد از حیث دریافت مواد مغذی کافی دچار مشکل شود.

متاسفانه بسیاری از سایت‌های اینترنتی بدون داشتن دانش کافی این برنامه را به عنوان رژیمی کاربردی و سالم در اختیار مردم می‌گذارند. عده ای هم چون نتیجه موقتی از این رژیم گرفته‌اند به تعریف از آن می‌پردازند که سایرین هم با خواندن نظرات آنها ترغیب می‌شوند و مجموع این دو عامل است که این رژیم نادرست را به این اندازه محبوب کرده است. در این مطلب به بررسی کامل این رژیم پرطرفدار و البته ناسالم می‌پردازیم.

در مدت اجرای این رژیم افراطی، متابولیسم شما کاهش یافته و پس از پایان رژیم و گذشت مدتی (که در افراد مختلف متفاوت است) وزن از دست رفته دوباره برمی‌گردد و حتی بیشتر از قبل خواهد شد. هرچند در رابطه با این رژیم ادعا می‌شود که عمر تاثیر گذاری آن ۲ سال می‌باشددر ضمن در صورتی که در طول دوره رژیم نتوانید به صورت کامل و دقیق به آن پایبند باشید و تخلفی کوچک داشته باشید، باید رژیم را قطع کرده و حدود ۶ ماه بعد مجدد آن را از سر بگیرید.

ورزش های مفید حین گرفتن رژیم ۱۵ روزه

پیاده روی، دو میدانی، شنا، حرکات ورزشی در منزل مثلا:
پاها را به هم بچسبانید و پاشنه پا را چسبیده نگه داشته و انگشتان را از هم دور کنید ، یک ۷ باز با پاهایتان بسازید نفس عمیقی بکشید و دستان را تا جایی که می توانید بالا بکشید کمی صبر کنید و همین طور که نفس خود را خالی می کنید، مهره به مهره دستانتان را پایین بیاورید حواستان باشد که حین انجام این حرکت شکم باید منقبض باشد. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید

فواید و مزایای این رژیم غذایی کانادایی

به دلیل فشرده بودن آن، چربی سوزی در بدن بالا می رود و سریعا باعث کاهش وزن می شود.

شاید بتوان به سرعت با کمک این رژیم غذایی برای مدتی وزن خود را کاهش دهید، ولی باید بدانید که حتما باید طبق برنامه پیش بروید تا نتیجه بگیرید. اضافه خوردن میان وعده ها و حتی میوه جات، در رسیدن به هدف اختلال ایجاد خواهند کرد.

میان وعده مجاز در این رژیم غذایی کانادایی

معمولا در این رژیم میان وعده حذف می شود. گاهی استثناء میتوان از میوه، تخم مرغ آب پز و یا یک لیوان شیر استفاده کرد.

اشکالات این رژیم ۱۵ روزه

  1. کربوهیدرات و چربی به شدت محدود شده که نرمال نیست.
  2. در بسیاری از روزها، صبحانه که یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی است، شامل غذای خاصی نیست و فقط به یک لیوان قهوه یا چای سبز به همراه یک الی دو عدد خرما بسنده شده است.
  3. وعده ناهار در برخی روزها تنها از سفیده تخم مرغ و هویج تشکیل شده است. شام نیز صرفا باید سبزیجات و یا در برخی روزها مرغ و گوشت باشد.
  4. سوال بزرگی که مطرح می‌شود این است که آیا این میزان کم مواد غذایی می‌توانند انرژی و مواد مغذی لازم بدن مانند ویتامین‌ها و املاح معدنی را فراهم کنند؟
  5. میان روزهای مختلف اختلاف کالری وجود دارد و برخی روزها کالری بیشتری از روزهای دیگر دارند. بر اساس نظر برخی کارشناسان، رژیم کانادایی ۱۵ روزه می‌تواند با تغییر ناگهانی که در برنامه غذایی شما ایجاد می‌کند، به فرآیند چربی سوزی شوک دهد.

عوارض رژیم غذایی کانادایی:

  • بعد از مدت کوتاهی شما دچار ریزش موی شدیدی می‌شوید. این ریزش مو به دلیل کمبود مواد معدنی، کربوهیدرات و انواع ویتامین‌هایی مانند ویتامین B است.
  • شما به دلیل از دست دادن آب بدن در این مدت پوستی خشک و افتاده خواهید داشت.
  • این رژیم در ابتدا کاهش وزن شدیدی به همرا دارد، اما بعد از مدت زمان کوتاهی متوقف می‌شود. دلیل آن کاهش بافت عضلانی و ماهیچه‌ها به جای بافت‌های چربی است. بعد از رهایی و پایان دوره رژیم، چربی‌ها جایگزین بافت‌های عضلانی می‌شوند.
  • یکی از مشکلات رایج افراد به هنگام و بعد از رژیم، مشکلات شدید گوارشی و معده است.
  • یکی از عوارض رژیم کانادایی حملات ناگهانی قلبی است. برای بعضی افراد پیامدهایی مانند حمله‌های قلبی و مغزی را به همراه دارد. چراکه موجب افزایش کلسترول و فشار خون می‌شود.
  • افرادی که ناراحتی‌های کلیه دارند، به دلیل کم شدن آب بدن ممکن است دچار نارسایی کلیه شده و این امر حتی منجر به از کار افتادن کلیه در بعضی افراد می‌شود.
  • حذف کربوهیدرات در این رژیم موجب سوختن ناقص چربی‌ها می‌شود. به مرور احساس گرسنگی کرده و فرد دچار عصبانیت‌های زود هنگام و یا امکان ابتلا به بیماری افسردگی را دارد.
  • یکی از عوارض رژیم کانادایی، کم خونی‌های پایدار است که مدت‌ها بعد از پایان دوره‌های رژیم باقی می‌ماند وعواضی مانند پوکی استخوان، یبوست مزمن میشود.

برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع