ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

اسموتی، راز سلامتی

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • اسموتی، راز سلامتی
 اسموتی، راز سلامتی

اسموتی چسیت؟

اسموتی نوعی نوشیدنی غیر آبکی است که بافتی نرم و پوره مانند دارد. از مخلوط کردن تکه‌های خرد شده میوه و سبزی‌های تازه یا یخ زده با انواع مغزیجات خام، ماست یونانی، انواع شیر، پودر پروتئین و طعم دهنده‌های طبیعی در دستگاه مخلوط کن بدست می‌آید.

اسموتی‌ها در مقایسه با آبمیوه‌ها که فاقد هرگونه بافتی هستند و بدون نیاز به هضم به مصرف انرژی بدن می‌رسند. بدلیل اینکه تمام فیبر گیاه حفظ می‌شود باعث پاکسازی روده و دفع بهتر سموم از بدن می‌شود. همچنین به مراتب از ارزش غذایی بالاتر و مزایای سلامتی بیشتری برخوردارند.

در پیروی از رژیم اسموتی عقیده بر آن است که:

با خوردن هرگونه مواد غذایی ناسالم مقداری سم وارد بدن می‌شود و بدن به جهت جلوگیری از ورود این مواد به خون، آن‌ها را در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند ، پیروی از رژیم‌های کاهش وزن و چربی سوزی و استفاده از سایر تکنولوژی‌های کاهش سایز و ورزش موجب شکست دیواره سلول‌های بافت چربی و آزادسازی مواد سمی به جریان خون و بروز التهاب می‌گردند. یک راه حل ساده برای از بین بردن این مواد سمی، پاکسازی بدن با اسموتی است.

مزایای برنامه غذایی حاوی اسموتی:

  • قابل استفاده توسط طیف گسترده‌ای از افراد، از کودکان تا سالمندان و ورزشکاران و …
  • جایگزین سالم و مناسب یک میان وعده یا وعده اصلی
  • در افراد بدون پیشینه بیماری و آلرژی به ماده غذایی تهیه آن مستلزم چهارچوب خاصی نیست. صرفا متناسب با سلیقه فرد و شرایط فصلی می‌توان اجزای تشکیل دهنده اسموتی را تغییر داد.
  • با در نظر گرفتن هدف مد نظر(کاهش یا افزایش وزن ، تنظیم قند خون و سطوح کلسترول خون) می‌تواند میان وعده اصلی برای افراد عادی و افراد ورزشکار پس از اتمام فعالیت بدنی محسوب گردد و بمدت طولانی احساس سیری را نگه می‌دارد.
  • میان وعده بسیار مناسب برای کودکان و سالمندان و بزرگسالانیکه تمایل بمصرف میوه یا سبزی یا ماده غذایی خاص به‌تنهایی را ندارند و یا جویدن برایشان مشکل است.

هشدار:

رژیم غذایی که فقط بر پایه اسموتی باشد اگر تحت نظارت دقیق و پایش مستمر متخصصین تغذیه و پزشک معالج نباشد در دراز مدت باعث کمبود درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های حیاتی مانند: پروتئین، ویتامین دی، ب ۱۲ و آهن و روی و اختلالات عصبی و عضلانی مواجه می‌گردد.

نکاتی جهت افزایش بهره‌وری اسموتی‌ها:

مصرف بیشتر سبزیجات با برگ سبز تازه جهت افزایش اثر انتی اکسیدانی و افزایش حجم اسموتی

استفاده حداکثر از ۱ تا ۲ نوع میوه کم کالری و پرفیبر در تهیه اسموتی تا به اشتباه قند و کالری اضافی وارد بدن شما نگردد.

افزایش پروتئین دریافتی با اضافه کردن انواع شیر ، شیر بادام ، شیر نارگیل ، ماست یونانی و پودر پروتئین ( کازئین ، وی ، … ) میسر و مفید است زیرا : هضم پروتئین به نسبت چربی و کربوهیدرات نیاز به صرف انرژی بیشتر دارد و در عین حال احساس گرسنگی مجدد را به تاخیر می اندازد.

استفاده از طعم دهنده های طبیعی و کم کالری مجاز است مانند : کمی عسل طبیعی ، شربت افرا ، شیره انگور ، شیره خرما ، پودر کاکائو ، شکلات تلخ بالای ۷۲ درصد ، عصاره وانیل ، دارچین ، انواع مغزیجات خام ، دانه چیا ، دانه کتان ، مخمر آب جو ، گرده زنبور عسل

فرمول چند اسموتی سالم و لذت بخش:

اسموتی سبز ( چربی سوز ) : سیب سبز + خیار + جعفری + زنجبیل + لیموترش

اسموتی سبز ( ملین ) : کیوی + کرفس + اسفناج +دانه چیا + لیموترش

اسموتی بنفش ( آنتی اکسیدان و سم زدا ) : بلو بری / شاه توت + دانه کتان + شیر نارگیل / شیر بادام + دارچین

اسموتی صورتی ( آنتی اکسیدان و سم زدا ) : توت فرنگی / هلو + ماست یونانی + برگ تازه نعنا

اسموتی زرد ( ضد التهاب ) : پرتقال / آناناس / انبه + لیموترش + زردچوبه + جودوسر پرک

اسموتی افزایش وزن : موز + کره بادام زمینی + خرما + شیر پروتئینه + دارچین

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع