ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟
 آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها از موهای زائد خود رنج می‌برند و به دنبال راهی برای از بین بردن موهای زائد خود هستند. برای انجام اینکار روش‌های متعددی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل دائمی نبودن و آسیب رساندن به پوست کنار گذاشته می‌شوند. لیزر موهای زائد یکی از روش‌های دائمی برای رفع موهای زائد می‌باشد. این روش در بین افراد زیادی طرفدار پیدا کرده است. حال بعضا این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که چون دستگاه‌های لیزر با اشعه کار می‌کنند آیا استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث بروز سرطان گردد؟

در این مقاله به سرطان‌زا بودن یا نبودن دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا و سایر دستگاه‌ها می‌پردازیم.

آیا اشعه لیزر موهای زائد باعث سرطان می‎شود؟

پرتوهای X و اشعه گاما خطرناک‌ترین نوع تشعشعات هستند که بسیار باعث سرطان می‌شوند. این دو پرتو هم از منابع طبیعی هم از وسایل ساخت دست بشر ممکن است که ساطع شوند. این پرتوهای یونیزه کننده به علت قدرتی که دارند می‌توانند از بدن عبور کرده و آسیب مستقیم به DNA  سلول وارد کنند. این آسیب‌ها بعدها منجر به بروز سرطان می‌شود. دستگاه الکساندرایت کندلا هیچگونه پرتو یونیزه شده‌ای ندارد و به همین دلیل دارای مدرک سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

پالس انرژی نور استفاده  شده در دستگاه‌های لیزر موهای زائد، فقط برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول‌های مو طراحی شده است.  کارشناسان این دستگاه می‌گویند هیچ خطری مبنی بر ابتلا به سرطان حتی در اثر لیزر بیکینی و نواحی نتاسلی با الکساندرایت کندلا وجود ندارد. علت این امر، نور استفاده شده در دستگاه الکساندرایت کندلااست. این نور  فراتر از عمق فولیکول مو نمی‌رود و اندام‌های داخلی به هیچ وجه تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرند.

عوارض لیزر موهای زائد:

  • درد، قرمزی و التهاب

این اتفاق بیشتر بدلیل واکنش بدن به آسیبی است که لیزر به فولیلول‌های بدن می‌رساند و معمولا این قرمزی طبیعی تلقی می‌شود. این عوارض با استفاده از کرم‌های ضد التهاب و گذشت دو الی سه روز از بین می‌روند.

  • پوسته پوسته شدن

این اتفاق بیشتر در افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند پیش می‌آید. این عارضه نگران کننده و خطرناک نیست اما نیاز به مراقبت‌های مناسبی دارد تا از بین برود و باعث ایجاد زخم و اسکارهای پوستی نگردد.

  • تغییر رنگ در پوست

تغییر رنگ یک امر کاملا بدیهی در لیزر است. ممکن است بعد از لیزر پوست قسمتی از بدن که لیزر شده روشن‌تر از سایر قسمت‌ها به نظر برسد. این تغییر رنگ حداکثر بین دو هفته تا یک ماه باقی می‌ماند و پس از آن رنگدانه‌ها به صورت خود به خود به رنگ طبیعی‌شان بازمی‌گردند.

  • آسیب به چشم

آسیب رسیدن به چشم‌ها یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد است. برای جلوگیری از این عارضه به مراجعین عینک مخصوصی داده می‌شود که از برخورد اشعه لیزر با چشم جلوگیری به‌عمل می‌آورد. مراجعین و اپراتور هر موظف هستند تا پایان جلسه لیزر از این عینک‌ها استفاده کنند.

  • خطر بروز عفونت‌های پوستی

هر کدام از روش‌های رفع موهای زائد ممکن است باعث بروز عفونت شود. دستگاه الکساندرایت کندالا نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است اگر هرگونه مشکل پوستی، عارضه، لک، جوش و یا زخم دارید با پزشک پیش از لیزر مشورت کنید.

  • سوختگی و تاول

احتمال سوختگی و تاول با دستگاه الکساندرایت کنلا بسیار کم است. اما اگر لیزر زیر نظر متخصص انجام نگیرد و نوع پوست و درجه مناسب در نظر گرفته نشود ممکن است پیش بیاید.

  • اسکار و زخم

جای زخم معمولا جزو عوارض جانبی لیزرمو نیست. اما در صورتی‌که تکنسین لیزر خطایی داشته باشد ممکن است اثر زخم پس از اتمام جلسه لیزر روی پوست مشاهده شود. همچنین در صورتی که بیماران به درستی از ناحیه لیزر شده مراقبت نکند ممکن است اثر زخم آن باقی بماند. به منظور جلوگیری از ایجاد اثر زخم روی پوست لیزر شده باید آن را مرطوب نگه داشت. و همچنین پوست خود را از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دور کنید.

  • افزایش رشد مو

افزایش موهای زائد یکی از بدترین و وحشتناک‌ترین عوارض‌های لیزر موهای زائد است. دلیل این عارضه این است که افراد با داشتن اختلالات هرمونی، دیابت، کم کاری تیروئی و غیره،  بدون آگاه کردن متخصص مو اقدام به لیزر موهای زائد می‌کنند.

کلینیک سیب سبز زیر نظر بهترین متخصصین و با مشاوره پزشک برای شما مراجعین محترم اقدام به لیزر می‌نماید.

دستگاه مورد استفاده در این کلینیک لیزر الکساندرایت کندلا ۲۰۱۸ (آخرین نسخه تولید شده) می‌باشد.

برای گرفتن وقت و مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع