ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

آر اف فرکشنال چیست و چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • آر اف فرکشنال چیست و چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟
 آر اف فرکشنال چیست و چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

 


آر اف فرکشنال، تکنولوژی بروز و تاره ایست. بر اساس تجربیات و بررسی های انجام شده، اکثر افراد می‌توانند از این روش برای درمان وضعیت پوست خود و نیز کاهش سلولیت و بافت چربی استفاده کنند. این درمان از حداقل خطر و دوره بهبودی برخوردار است.

درمان با استفاده از رادیوفرکانس یا آر اف انجام می گیرد که یک روش درمان غیر تهاجمی است.  و برای تغییر شکل لایه‌های زیر سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش آراف لاغری از یک دستگاه پیشرفته که به‌ طور خاص برای از بین بردن بافت‌های چربی اضافی در بدن مردان و زنان طراحی شده استفاده می‌گردد .از این طریق می‌توان سلولیت را نیز تحت درمان قرار داد.

در روش آر اف فرکشنال (RF) از امواج رادیوفرکانسی برای گرم کردن بافت‌ها ونیز تغییر شکل آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب برخلاف روش‌های تهاجمی که عمدتاً بر لایه‌های سطحی پوست تاثیر می‌گذراند، امواج رادیوفرکانسی عمدتاً بر لایه‌های عمیق‌تر پوست همچون درم تاثیر گذاشته و بر لایه‌های بالای پوست همچون اپیدرم تاثیر خاصی نخواهد گذاشت.

آر اف فرکشنال روشی نوین برای لاغرى است که سرواژه های عبارت Radio Frequency می باشد و در اصل به امواج الکترومغناطیس با فرکانسی در محدوده فرکانسی امواج رادیویی (۳KHz تا ۳GHz) گفته می شود. RF امروزه دستگاه هایی که از RF استفاده می کنند کاربرد های متنوعی دارند که از نمونه های آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنم:

  • در انواع جراحی ها جهت تخریب و انعقاد بافتی
  • در پزشکی فیزیکی و همچنین فیزیوتراپی جهت دیاترمی (گرما درمانی عمقی)
  • در کلینیک های زیبایی نیز برای انجام لیفتینگ و سفت کردن (skin tightening) پوست و بافت های زیر پوست و همچنین به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان چاقی موضعی وسلولیت مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشمندان به تازگی فهمیده اند که انرژی امواج RF را می توان به صورت اختصاصى به روی پوست و یا بافت های چربی زیر پوست ، متمرکز نمود. به وسیله ی این کار بافت هاى عمقى بدن شما درست مانند بخش عمیق پوست (deep derm) و یا چربى های زیر جلدى (subdermal fat) و یا عضلات و یا … که تا قبل تنها به وسیله ی جراحى قابل دسترسى بودند ، بدون بریدن یا سوراخ شدن پوست با RF ، برایمان قابل استفاده می گردد.

دستگاه هایی که دارای فناوری RF هستند ، ما را قادر می سازند تا بتوانیم درست مثل یک مجسمه ساز با تراشیدن قسمت های اضافی بدن (مثل چربی های اطراف شکم ، پهلو ها ، ران ها ، باسن ، سینه ، غبغب و … ) و همچنین لیفتینگ و سفت کردن پوست قسمت هایی از صورت و بدن که دچار شل شدگی و افتادگی هستند ، مجسمه تراشی (sculpting) نماییم. به معنای دیگر ، زمانی که یک پزشک متخصص از انرژی RF استفاده می کند ، این انرژی برای وی مانند قلم و چکش مجسمه ساز می باشد. به طوری که کاملا کنترل همه چیز را در دست دارد. ظرافت و زیبایی نیز به قدرت معجزه گر انرژی امواج RF اضافه می شود و نتیجه ی آن نتیجه ی مطلوب برای بیماران خواهد شد.

نواحی تحت درمان

با استفاده از ار اف لاغری می‌توان تغییر شکل در ظاهر بدن ایجاد کرده و چربی ناخواسته را در نقاط مختلف از جمله نقاط زیر از بین برد:

  • ناحیه بالای بازو
  • شکم
  • ران
  • باسن
  • لگن
  • زانوها
  • ساق پا
  • قوزک
  • سینه مردان

از این دستگاه برای رفع چربی صورت و گردن نیز استفاده خواهد شد. که تکنیک‌های لیفت یا بالاکشیدن، تایتنیگ یا سفت کردن و جوانسازی به ویژه برای رفع غبغب را نیز شامل می‌شود

حال این سوال پیش می آید که امواج رادیوفرکانسی چگونه باعث از بین رفتن چربی و کاهش سلولیت خواهد شد :

درمان کاهش بافت چربی و سلولیت با روش رادیوفرکانسی (RF) از امواج رادیویی دوقطبی برای گرم کردن بافت زیر پوست استفاده می کند و این امواج از طریق یک دستگاه مخصوص تولید شده و در معرض نواحی تحت درمان قرار می‌گیرند. در واقع این امواج از لایه‌های چربی پوست عبور کرده و باعث تجزیه این بافت‌ها می‌گردد. به این ترتیب سلول‌های چربی در محل تحت درمان آزاد شده و توسط سیستم لنفاوی جذب می‌گردد. در ادامه این چربی‌ها از طریق عملکرد کبد از بدن دفع می‌شوند.

روش درمانی آراف برای لاغری برای چه کسانی مفید است:

درمان با روش رادیوفرکانسی به شدت برای از بین بردن بافت چربی در نقاط مختلف بدن موثر است. البته این درمان نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی و تمرین‌های ورزشی شود. و نیز نباید به عنوان یک روش جایگزین برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

درمان با روش آراف یا رادیوفرکانسی برای افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند مناسب نیست. همچنین این درمان برای افراد مبتلا به بیماری‌های کبد یا کلیه، دیابت و مشکلات سیستم ایمنی نیز مناسب نیست . شایان ذکر است که این درمان برای خانم‌های باردار ممنوع است.

مزایای درمان با روش رادیوفرکانسی

کاهش یا از بین بردن سلولیت

با توجه به اینکه وضعیت پوست خانم‌ها بسیار متفاوت از پوست آقایان است، بخشی از این تفاوت باعث می‌شود پوست خانم‌ها به مشکل سلولیت دچار شده اما آقایان هیچ‌گاه به این مشکل دچار نشوند. سلولیت در پوست خانم‌ها فقط در نواحی اطراف باسن و پشت ران‌ها ایجاد می‌شود. معمولاً این نقاط از نواحی خاص بدن هستند که امکان تجمع چربی در آن‌ها بیشتر از سایر نقاط بدن است.

روش درمان رادیوفرکانسی(RF)، امروزه بسیاری از مشکلات ایجاد شده به خاطر ابتلا به سلولیت قابل درمان هستند. با توجه به اینکه تجمع چربی دلیل اصلی ایجاد این مشکل می‌باشد، گرمای ایجاد شده در نتیجه امواج رادیوفرکانسی می‌توانند بافت چربی اضافی ایجاد شده در نقاط مختلف بدن را از بین برده و باعث کاهش مشکل در افراد مختلف شوند.

کاهش سطح چربی بدن

برخلاف سلولیت که در عمل با تجمع بافت چربی در نقاط خاص بدن همراه بوده و در بین خانم‌ها مشاهده می‌شود، تجمع چربی در نقاط مختلف بدن ممکن است در بین آقایان و خانم‌ها به‌ طور مشابه ایجاد گردد. با در نظر گرفتن شرایط آناتومیک، سلولیت و تجمع چربی در نقاط مختلف بدن دارای یک جنبه مشترک بوده و مشکلات ناشی از آن‌ها به خاطر تجمع چربی در زیر سطح پوست و لایه‌های مربوط به آن‌ها می‌باشد.

درمان با روش رادیوفرکانسی می‌تواند برای از بین بردن مشکلات مربوط به تجمع چربی در نواحی مختلف بدن صرف نظر از سن فرد مورد استفاده قرار گیرد. مکانیزم ایجاد گرما در نتیجه درمان رادیوفرکانسی باعث ذوب شدن سلول‌های چربی و تخلیه آن‌ها از طریق سیستم طبیعی دفع بدن می‌شود. به این ترتیب این درمان می‌تواند نتایجی شبیه به روش‌های درمان جراحی برای از بین بردن بافت چربی بدن داشته باشد.

لاغری موضعی

با توجه به این مساله که اکثر افراد تصور می‌کنند تغییر شکل بدن نیازمند استفاده از روش‌های درمان تهاجمی یا عمل جراحی است، درمان با روش رادیوفرکانسی این امکان را برای افراد فراهم کرده که اجزای مختلف بدن را با استفاده از یک تکنولوژی خاص که در آن بافت چربی زیر پوست هدف قرار گرفته و به لایه‌های بالای پوست آسیب وارد نمی‌شود، تحت درمان قرار دهند. به غیر از درمان سلولیت، از طریق این روش امکان از بین بردن سلول‌های چربی نامطلوب، سفت کردن پوست، صاف کردن و از بین بردن ناهمواری‌های پوست و نیز لاغری موضعی وجود دارد.

با توجه به اینکه درمان با روش رادیوفرکانسی برای اکثر نقاط بدن قابل استفاده است، از این روش می‌توان برای ناحیه صورت افراد و به‌طور خاص جهت ایجاد اصلاحات محدود در این ناحیه از بدن استفاده کرد.

روش درمان

درمان با روش رادیوفرکانسی(RF) بر روی بدن فرد انجام شده و این امواج از طریق یک دستگاه مخصوص در معرض نقاط هدف قرار می‌گیرد. به این ترتیب مقاومت بدن در برابر جریان انرژی باعث گرم شدن نواحی هدف شده و درمی‌تواند باعث ذوب شدن یا وارد شدن آسیب به بافت‌های هدف شود.

درمان با روش آراف با برنامه ریزی دقیق انجام می گیرد و در هر مرحله عکس هایی گرفته میشود و اندازه گیری های دقیقی صورت میگیرد.

مدت زمان درمانی با این روش معمولاً حدود ۱۵ تا ۶۰ دقیقه است. با توجه به اینکه هر فرد قدرت تحمل درد متفاوت و آستانه ناراحتی خاص نسبت به سایرین دارد، تعیین مقدار دقیق درد یا ناراحتی بیمار در طول این درمان دشوار است. علاوه بر این شرایط درد و ناراحتی بیمار می‌تواند به ابزار استفاده شده و قدرت درمان نیز بستگی داشته باشد.

تعداد جلسات درمان مورد نیاز :

معمولاً برای این درمان به افراد توصیه می‌شود بین ۸ تا ۱۲ جلسه درمان را انجام داده و هر جلسه به‌طور میانگین بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه با توجه به اندازه و تعداد نواحی تحت درمان طول می‌کشد.

مدت زمان مشاهده نتیجه روش درمانی آراف

معمولاً افراد بیمار تغییر در وضعیت خود را با گذشت ۴ جلسه از درمان مشاهده خواهند کرد. به هر حال با توجه به عکس‌العمل بدن بیمار به این درمان، گاهی اوقات ممکن است برای دستیابی به نتایج لازم نیاز به تعداد جلسات درمان بیشتر وجود داشته باشد.

عوارض جانبی درمان

درمان با امواج رادیوفرکانسی به خاطر امکان دستیابی به نتایج مورد انتظار بدون وارد شدن آسیب به بدن معروف می‌باشد. به هر حال این درمان الزاماً ۱۰۰% بدون خطر (ریسک) نیست وما شاهد برخی از عوارض جانبی معمول درمان با امواج رادیوفرکانسی خواهیم بود که شامل :

  • قرمز شدن پوست
  • ورم محدود
  • حساسیت بیش از حد نواحی تحت درمان
  • ایجاد فرورفتگی در پوست
  • در برخی افراد نیز ایجاد تاول و کبودی

انواع آر اف فرکشنال (RF)

مونوپلار (یک قطبى)

در این نوع از RF ، امواج به وسیله ی یک الکترود فرستنده بر روى بافت هدف متمرکز مى شوند و به وسیله ی یک الکترود گیرنده در قسمتی دور تر بر روى پوست قرار مى گیرند ، مزیت بزرگ RF مونوپلار این است که امکان نفوذ به بخشهاى عمیق تر (مثل لایه هاى عمقى پوست ، بافت چربى زیرپوست وعضلات) را نیز دارد. بنابراین براى درمان چاقى هاى موضعى و لیفتینگ پوست (skin tightening) می توان از این نوع RF استفاده نمود.

باى پلار (دوقطبى)

دراین نوع از RF ، الکترود فرستنده و گیرنده در فاصله ی کمى کنار هم قرار می گیرند. جریان RF محدود به بافتى می شود که بین این دو الکترود قرار دارند. از نمونه های این نوع دستگاه ها می توانیم به RF فرکشنال یا RF سوزنى اشاره کنیم. این نوع RF دارای یک صفحه است که این صفحه نیز داراى تعدادى سوزن به نام کارتریج است. کارتریج ها وارد پوست مى شوند و امواج RF بین سوزن هاى مجاور که یکى فرستنده ی الکترود است و دیگری (سوزن کناری) گیرنده الکترود است ، جریان پیدا می کند. این نوع RF براى بافت هاى سطحى (مثل پوست) و وسعت کم و محدود مورد استفاده قرار می گیرند.

فرکشنال

به دلیل کم بودن تأثیر درمانى آر اف فرکشنال یا RF سوزنى ، کاربرد هاى این نوع RF تنها به موارد خاص محدود می شود. که امکان انجام روش درمانى اصلى وجود ندارد. برای مثال جهت جوان سازى پوست در افرادى که پوست مستعد به لک دارند ، به جاى لیزر CO2 فرکشنال ، از RF فرکشنال استفاده مى شود. کاربرد دیگر این روش ، به عنوان مکمل در کنار سایر روش هاى دیگر می باشد.

یونى پلار (تک قطبى)

دراین نوع RF ، امواج ورودى وخروجى RF به وسیله ی یک الکترود ، فرستاده می شوند. و از طریق همان الکترود دریافت مى شوند.

تفاوت های RF و لیزر در لاغری

لیزر در برخی از پوستها موجب جذب توسط رنگدانه ملانین میگردد. به همین دلیل در این افراد قابل استفاده نمی باشد. اما RF این محدودیت را ندارد. برای همه ی انواع پوست با هر رنگ و کیفیتى قابل انجام می باشد.

روش RF جهت درمان شل شدگی ها و افتادگى های پوستی (skin tightening) و همچین درمان چاقى هاى موضعى ، کاملاً بدون درد می باشد و هیچ گونه نیازی به بی حسی ندارد.

بیشترین میزانی که RF می تواند در پوست نفوذ کند نسبت به لیزر بیشتر می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که در افرادی که لایه هاى پوست شان آسیب دیده است ، براى جوان سازى سطح پوست شان لیزر Co2 فرکشنال و براى جوانسازى عمق پوست ، RF انجام مى گیرد.

نکته مهم اینکه اثربخشى RF مانند سایر روش هاى درمانى وابسته به نوع دستگاه می باشد. تشخیص صحیح و انتخاب درست روش درمانى ، توسط پزشک متخصص در کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر تا حد زیادى به کیفیت دستگاه RF بستگى دارد. بنابراین شناخت دستگاه هاى RF برتر و داراى استاندارد FDA (سازمان غذا و داروى آمریکا) به شما این امکان را مى دهد که انتخاب درستى داشته باشید.

جدید ترین دستگاه هاى RF

  • دستگاه Exilis ساخت کمپانى BTL انگلستان
  • دستگاه Thermage ساخت کمپانى solta آمریکا
  • دستگاه Endymed ساخت کمپانى caesarea اسرائیل (درایران موجودنیست)

ناحیه‌های قابل درمان با RF

  • غبغب
  • بازو
  • ساق پا
  • شکم و پهلو
  • ران
  • زانو
  • باسن

مزایا ی روش آر اف فرکشنال

لاغری موضعی ناحیه‌هایی مانند ران، باسن، شکم، پشت بدن، بازو، غبغب. کشیدن و سفت کردن پوست و کاهش افتادگی پوست نیز از دیگر مزایای لاغری موضعی با RF به شمار می‌رود.

  • سریع و موثر
  • عدم نیاز به بی‌حسی
  • دوران بهبود بسیار کوتاه
  • افزایش حرارت مداوم، کنترل شده و عمیق
  • ایمن برای انواع پوست
  • ارائه نتایجی با ماندگاری طولانی مدت
  • بدون درد
  • بدون نیاز به جراحی

ایمنی درمان

دما در طول درمان به ۴۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، به همین دلیل برخی بیماران نگران آسیب دیدن پوست‌شان هستند. اما چون از هندپیس استفاده می‌شود، بخش گرم دستگاه آراف تماس مستقیم با پوست ندارد. این گرما به بافت‌های هدف منتقل می‌شود. در این بین بیمار از درون احساس گرما می‌کند. البته این حس اصلاً ناراحت کننده نیست.

مراقبت پس از درمان

رعایت کردن یک رژیم غذایی کم کالری و نوشیدن آب فراوان، پس از لاغری با آر اف بسیار مهم است. نوشیدن آب روند دفع چربی از بدن را تسریع می‌کند. بنابراین آب مولفه مهمی برای رسیدن به نتیجه دلخواه است.

توصیه می‌کنیم برای هر چه موثرتر شدن درمان قبل و بعد از آن آب فراوان بنوشید. متخصصین ما توصیه می‌کنند یک رژیم غذایی کم کالری داشته باشید. ومصرف کربوهیدرات و چربی را از حداقل ۲۴ ساعت قبل از درمان به حداقل برسانید. چنین رژیمی به سوزاندن ذخائر گلوکز و اسیدهای چرب بدن کمک می‌کند. بهتر است پس از درمان ورزش سبک انجام دهید تا چربی راحت‌تر از راه سیستم لنفاوی دفع شود.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع