ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

وضعیت فیزیکی و سن تقویمی خود را بررسی کنید

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • وضعیت فیزیکی و سن تقویمی خود را بررسی کنید
 وضعیت فیزیکی و سن تقویمی خود را بررسی کنید

در این مقاله با چند فعالیت کوتاه به بررسی سن تقویمی واقعی شما عزیزان می‌پردازیم.

۱)

 میزان نبض خود را در زمان استراحت بگیرید. قلب یکی از مهمترین اندام‌های بدن است و داشتن قلبی کاملاً سالم قسمت عمده‌ای از سلامت عمومی بردن را تامین می‌کند. قلب به طور طبیعی معمولاً بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه می‌زند. میزان ضربان قلب شما در زمان استراحت نباید بیشتر و یا کمتر از این مقدار باشد. اگرچه برخی از ورزشکاران حرفه‌ای ضربانشان کمتر از ۵۰ در هر دقیقه می‌باشد. دو انگشت اول دست راست خود را دبر روی مچ دست چپ دقیقاً زیر انگشت شست، روی یکی از شریان‌های اصلی قرار دهید. شما باید نبض را احساس کنید. تعداد ضربان‌های قلب را برای ۱۵ ثانیه بشمارید و سپس تعداد بدست آمده را در ۴ ضرب کنید تا تعداد ضربان در دقیقه بدست آید.

  • به طور کلی، ضربان کمتر به معنای قوی بودن قلب شما است. اما ضربان بیشتر به این معناست که قلب شما برای کارهای عادی نیروی بیشتری صرف می‌کند؛ یعنی ضعیف است.
  • اگر ضربان قلب ما در حالت استراحت بیشتر از ۱۰۰ ضربان در دقیقه است به سن تقویمی خود یک عدد اضافه کنید (یک سال پیرتر هستید).

بررسی انعطاف پذیری برای سن تقویمی

۲)

انعطاف پذیری خود را آزمایش کنید. هنوز می‌توانید انگشتان پای خود را در حالت کشش لمس کنید؟ انعطاف پذیری با افزایش سن کاهش می‌یابد و می‌تواند در بدن افراد مسن توسط عواملی مانند افزایش کم آبی، تغییر در ساختار شیمیایی بافت‌ها، از دست دادن فیبر عضلانی با فیبرهای کلاژن و افزایش رسوبات کلسیم محدود شود. انعطاف پذیری به شما احساس سلامتی می‌دهد. پشتتان را صاف کنید و روی زمین بنشینید، پاهایتان را کنار هم قرار داده و دست‌ها را از عرض شانه به سمت بیرون قرار دهید. کنار پاهایتان، نقطه‌ای را که درست زیر نوک انگشتان است، روی زمین مشخص کنید و سپس به آرامی دستانتان را به سمت جلو برده، پاهایتان را صاف نگه دارید. جایی که در نهایت نوک انگشتانتان می‌رسد را علامت گذاری کنید و فاصله بین این دو علامت را اندازه بگیرید.

  • تا چه اندازه توانستید دستان خود را بکشید؟ هر چه عددتان بزرگ‌تر باشد بهتر بهتر است؛ زیرا نشان می‌دهد که بدن شما همچنان شاداب و سلامت است.
  • اگر عدد بدست‌آمده زیر ۱۳ سانتی‌متر بود یک عدد به سن تقویمی خود اضافه کنید. اگر بیشتر از ۲۶ سانتی‌متر بود یک عدد از سن تقویمی خود کم کنید. اگر بین ۱۳ و ۲۶ سانتی‌متر بود نه عددی اضافه کنید و نه عددی کم کنید.

شنا رفتن برای بررسی سن تقویمی

۳)

قدرت خود را بسنجید. چقدر قوی هستید؟ به طور کلی، افراد تا حدود سن ۳۰ سالگی عضله سازی دارند. با این حال، بعد از آن ما به تدریج توده عضلانی و قدرت بدنی خود را از دست می‌دهیم. افراد بالای ۳۰ سال که بی‌تحرک هستند می‌توانند در هر دهه ۳ تا ۵٪ از توده عضلانی خود را از دست بدهند. حتی افراد فعال بدنی نیز به طور معمول مقداری از این توده را از دست می‌دهند.

این کاهش توده عضلانی – سارکوپنیا نامیده می‌شود – به معنای از دست دادن قدرت و عدم تحرک است و در افراد مسن می‌تواند خطر ضعف‌، افتادن و شکستگی استخوان را افزایش دهد. قدرت خود را بسنجید. شنا بزنید(حتی روی زانوهایتان)، بدن را در یک خط مستقیم نگه دارید و سینه خود را به فاصله ۱۰ سانتی‌متری از زمین برسانید و دوباره به حالت اولیه بازگردید.اینکار را تا هر تعدادی که می‌توانید بی‌وقفه ادامه دهید.

  • همچون تست انعطاف پذیری، هر چقدر بیشتر توانستید شنا بزنید به این معنا است که توده عضلانی و استقامت جسمی خوبی دارید.
  • اگر کمتر از ۱۰ تا شنا زدید یک عدد به سن تقویمی خود اضافه کنید. اگر بین ۱۰ الی ۱۹ تا شنا زدید هیچ عددی اضافه نکنید. اگر به ۲۰ رسیدید یک عدد از سن تقویمی خود کم کنید و اگر به بیش از ۳۰ عدد رسیدید دو عدد کم کنید.

برای اطلاع از سایر خدمات سیب سبز و گرفتن وقت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع