ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

بر روی سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • بر روی سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید
 بر روی سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید

 ۱)

۴-۵ دفعه در هفته ورزش کنید تا بدنتان را مقاوم نگه‌دارید. اگر در حال حاضر این برنامه را ندارید، ۳۰ دقیقه ورزش روزانه را در برنامه هفتگی خود قرار دهید. کاری را که از آن لذت می‌برید انجام دهید. مانند: پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، وزنه برداری، شنا یا نوعی ورزش گروهی. بدن شما احساس بهتری خواهد داشت و اندورفین‌ها نیز سلامت احساسی شما را تقویت می‌کنند.

  • اگر با تناسب اندام در ورزش مشکل دارید، سعی کنید آن را در تقویم خود قرار دهید تا کاملا مقرر شود. مثل قرار ملاقات با یک دکتر یا یک جلسه مهم با آن رفتار کنید.

برای سلامت خود آب کافی بنوشید

۲)

با خوردن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز خود را هیدراته (رساندن آب کافی به سلول‌های بدن) نگه‌دارید. آب برای بدن شما معجزه می‌کند. هر روز آبی کافی بنوشید تا به ارگان‌های خود کمک کنید موثرتر عمل کنند، پوستتان ظاهر بهتری پیدا کند و بدنتان هوشیار و با انرژی بماند.

  • سعی کنید هر روز صبح زمانی که بیدار می‌شوید تا یک روز جدید را شروع کنید یک لیوان آب بنوشید.

نکته: یک برنامه water tracking (بررسی میان آب) بر روی تلفن همراه خود دانلود کنید تا میزان مصرفی آب روزانه شما را در خود ذخیره کند. این برنامه می‌تواند به شما کمک کند زمان‌هایی را که می‌خواهید آب بنوشید معین کنید.

برای سلامت خود خواب کافی داشته باشید

۳)

داشتن خواب کافی را در اولویت قرار دهید تا بدن در بهترین حالت خود قرار گیرد. اگر نوجوان هستید، سعی کنید ۸-۱۰ ساعت در شب بخوابید. اگر بیش از ۱۸ سال سن دارید، ۷-۹ ساعت خواب را در نظر بگیرید. هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و از خواب بیدار شوید تا بدن را به یک روال عادی عادت دهید.

  • سعی کنید آلارم گوسی را برای ۳۰ دقیقه قبل از اینکه بخواهید به تخت بروید تنظیم کنید. وقتی زنگ هشدار قطع شد، تمام وسایل الکتریکی را خاموش کرده و برنامه خواب خود را آغاز کنید تا ذهن و بدن شما با آرامش به خواب برود.
  • اتاق خود را تاریک و خنک نگه‌دارید. اینکار به داشتن خواب خوب در شب کمک می‌کند.

برای سلامت خود استراحت کافی داشته باشید

۴)

زمانی که بدن شما احساس خستگی می‌کند، به استراحت بپردازید. این معمول است که حتی وقتی که بدنتان به شما می‌گوید که استراحت کنید، شما فشار زیادی برای انجام دادن کارهای خود به آن وارد می‌کنید. اینکار برای سلامت شما ضرر دارد. وقتی متوجه شدید و احساس خستگی کردید، در مورد اینکه وقت کافی برای استراحت کردن در نظر بگیرید حساس باشید، این کار با لغو برنامه‌های شب و به ازای آن استراحت در خانه یا در نظر گرفتن روزی با عنوان “روز بدون برنامه” در تقویم شما ممکن است.

  • اگر خود را در زمانیکه بدنتان به شما می‌گوید که خسته است، به کار وادار کنید سطح ایمنی بدن شما پایین می‌آید و این موضوع خطر بیمار شدن را افزایش می‌دهد. همچنین، جسم و روان خسته نمی‌تواند به اندازه یک جسم و روان شاداب مثمر ثمر باشد.

برای سلامت خود بهداشت را رعایت کنید

۵)

بهداشت را رعایت کنید تا حس خوبی نسبت به خود داشته باشید. داشتن عادات بهداشتی خوب می‌تواند بعدها از بروز مشکلات سلامتی جدی جلوگیری کند. سعی کنید این نکات بهداشتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید:

  • بهداشت دندان‌ها: دندان‌های خود را حداقل دوبار در روز مسواک بزنید، یک بار در روز نخ‌دندان کنید و در نهایت سالی یک بار برای چک به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • بهداشت فیزیکی: هر ۱ الی ۲ روز دوش بگیرید و یا استحمام کنید و هر روز خوشبو کننده استفاده کنید.
  • بهداشت دست‌ها: دستان خود را بعد از رفتن به دستشویی، لمس چیز کثیف و قبل و بعد از درست کردن غذا بشویید.

برای سلامت خود نگران شادابی خود باشید

۶)

به کارهای روزمره مخصوص مراقبت از خود بپردازید تا خود را شاداب کنید. ماسک‌های مو، ماسک‌های صورت، مانیکور، پدیکور، حمام‌های آرامش بخش، ماساژ و سایر فعالیت‌های مشابه روش‌های فوق العاده‌ای هستند که می‌توانید ارامش بیشتری به ذهن و بدن خود بدهید. شما می‌توانید با یک متخصص وقت ملاقات بگذارید یا اینکه از انجام کارهای خانه لذت ببرید.

  • سعی کنید هفته‌ای یکبار کار ویژه‌ای برای خود انجام دهید. اینکار می‌تواند همانی باشد که مدت‌ها منتظرش بودید.

برای سلامت خود عادات بد خود را کنار بگذارید

۷)

از عادات ناسالم مثل: سیگار کشیدن و  زیاده روی در خوردن برای سلامت خود دوری کنید. بنابراین حستان بهتر می‌شود. اگر عادت بدی هست که شما می‌خواهید آن را ترک کنیدریال شروع به نوشتن لیستی کنید که چرا می‌خواهید اینکار را ترک کنید. یکی از عادات بد خود را انتخاب کنید و تلاش کنید آن را با یک عادت خوب که برایتان مفید است، جایگزین کنید.

  • برای مثال: بجای اینکه از وقت استراحت خود برای سیگار کسیدن استفاده کنید، آن ۵ الی ۱۰ دقیقه را صرف پیاده‌روی سریع کنید.
  • اگر هر گونه اعتیادی دارید با یک متخصص صحبت کنید تا با قدم‌های کوتاه به شما کمک کند این چرخه را بشکنید.

برای خود رژیم غذایی مناسب داشته باشید

۸)

به بدن خود با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی سالم ارزش ببخشید. به جای تمرکز بر روی غذای «خوب» و غذای «بد» بر روی این تمرکز کنید که غذاهایی حس بهتری به بدن شما می‌دهد.  به طور کلی، بیشتر میوه، سبزیجات، پروتئین و کلسیم بخورید تا به بدن شما برای سلامت بیشتر کمک کند. اگر آلرژی و یا محدودیت غذایی دارید این موارد را جدی بگیرید.

  • اگر با اینکه هر روز چه چیزی میل کنید مشکل دارید، سعی کنید یک برنامه غذایی هفتگی برای هر وعده خود در نظر بگیرید. هر آنچه را که می‌خواهید برای صبحانه، نهار، شام و میان وعده میل کنید را یادداشت کنید. سپس به فروشکاه بروید و مواد لازم را خریداری کنید.
  • به یاد داشته باشید که داشتن یک خوراکی مشکلی ندارد. چه این خوراکی یک همبرگر بزرگ آبدار باشد و چه یک تکه کیک شکلاتی خوشمزه. فقط به یاد داشته باشید که وعده‌های اصلی را با گزینه‌های سالم متعادل کنید تا بدن شما احساس کندی و پری نکند.

برای اطلاع از خدمات کلینیک سیب سبز اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع