ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

موثرترین دستگاه لیزر

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • موثرترین دستگاه لیزر
 موثرترین دستگاه لیزر

موثرترین دستگاه لیزر

لیزر مو الکساندرایت: همه آن چیزی که باید راجع‌به آن بدانید.

موثرترین دستگاه لیزر: انسان‌ها، چه مرد و چه زن، همواره دغدغه زیبایی را داشته‌اند. همیشه به دنبال راهی برای زیباتر شدن بوده‌اند، به همین دلیل است که امروزه انواع و اقسام عمل‌های زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی رواج یافته‌اند و سالانه افراد زیادی در سراسر دنیا برای این امر هزینه می‌کنند. یکی از راه‌های ایجاد زیبایی، رفع موهای زائد در بدن است. پیش از این روش‌های سنتی مانند استفاده از تیغ، وکس، و اپیلاسیون رایج بودند. با پیشرفت تکنولوژی، لیزرها جای روش‌های قبلی را گرفتند و کار را بسیار راحت‌تر از قبل کرده اند. در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از بهترین و درواقع لیزر شماره یک دنیا صحبت کنیم، مزایا و معایب آن را برشمریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اگر به دنبال روشی برای از بین بردن مو زائد هستید، باید همه گزینه‌ها را درنظر بگیرید. شکی نیست که همه گزینه‌ها را بررسی کردید و به این نتیجه رسدید که لیزر بهترین انتخاب است. اما فرق بین لیزرهایی که در بازار وجود دارند چیست؟

از لیزر الکساندرایت در کجا استفاده می‌شود؟

الکساندرایت دستگاهی قدرتمند است که تنها باید توسط متخصصان از آن استفاده شود، این دستگاه‌ها در سالن‌های زیبایی یافت می‌شود. درحال حاضر هیچ گونه دستگاه خانگی الکساندرایت به تائیدیه FDA نرسیده است.

این لیزر، از سنگی قیمتی بنام الکساندرایت استفاده می‌کند. از این لیزر، در پزشکی برای از بین بردن موهای زائد و یا پاک کردن تتو استفاده می‌شود. درمورد از بین بردن موهای زائد، تاثیرگذاری آن ثابت شده است. (به جهت طول موج مناسب آن که در طیف جذب ملانین قرار دارد و ملانین مو را مورد هدف قرار می‌دهد.)

در دندان پزشکی نیز کاربردهای این لیزر ثابت شده است. (پریودنتیک، اندونتیکس) برای آمالگام و پاک کردن تتو و برداشتن بافت سخت. در سالهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲، رکمن، هنینگ و همکارانشان نشان دادند که با استفاده از لیزر الکساندرایت با فرکانس دوبرابر، فرسایش سریع و موثر ساختار دندان پوسیده امکان پذیر است. تجزیه و تحلیل نشان میدهد که لیزر الکساندرایت به میزان قابل توجهی سختی اطراف منطقه تحت تابش را کاهش می‌دهد.

لیزر الکساندرایت چیست آیا موثرترین دستگاه لیزر  هست؟

لیزر الکساندرایت دستگاه لیزری است که نور با انرژی بالا را از کریستال الکساندرایت منتشر می‌کند. درحالیکه نور از کریستال الکساندرایت عبور می‌کند، پرتوی از نور ۷۵۵ nm منتشر می‌شود.

بیاد داشته باشید: طول پرتو نور تعیین میکند که لیزر تاچه اندازه به پوست نفود می‌کند. رنگ این نور قرمز است.

لیزر را میتوان بر روی حالت Q_switching تنظیم کرد که در این حالت لیزر در پالس‌های کوتاه انرژی بسیار زیادی را تولید می‌کند. این همان چیزی است که باعث رفع موهای زائد می‌شود.

علاوه بر رفع موی زائد، لیزر الکساندراست برای موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • از بین بردن لکه‌های پیری
  • برطرف کردن رگ‌های برجسته روی پوست
  • از بین بردن تتو

فرق لیزر الکساندرایت با سایر لیزرها چیست؟

علاوه بر رنگ، طول موج تنها چیزی است که در دستگاه‌های لیزر متفاوت فرق‌ می‌کند. برای مثال، لیزر الکساندرایت نور قرمزی با طول موج ۷۵۵ نانومتر را منتشر می‌کند. درمقابل، لیزر دیود پرتو نور ۸۱۰ نانومتر را منتشر می‌کند و لیزر یاگ پرتو نوری با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر را منتشر می‌کند. ( توجه داشته باشید که هر چه طول موج کمتر باشد، انرژی بیشتری خواهد داشت و هر چه طول موج بیشتر باشد، انرژی کمتری منتشر خواهد کرد؛ از همین رو دستگاه لیزر الکساندرایت با کمترین طول موج، دارای بیشترین قدرت و انرژی میباشد.)

مزایای لیزر الکساندرایت

این لیزر موثرترین لیزر برای همه موها و همه انواع پوست‌هاست. این لیزر مانند همه لیزرها بر روی پوست‌های تیره تاثیر کمتری دارد و بر روی پوست‌های سفید و روشن بیشترین تاثیر را دارد. همچنین بهترین تاثیر را بر روی موهای نازک دارد درحالیکه انواع دیگر لیزر این تاثیر را روی موهای نازک ندارند.

طول موجی که از دستگاه الکساندرایت منتشر می‌شود براحتی توسط ملانین مو جذب می‌شود که باعث می‌شود آنها داغ شوند و براحتی از بین بروند.

به یاد داشته باشید: برای پوست‌های خیلی تیره، لیزر یاگ بهترین گزینه است. زیرا درحالیکه اشعه به فولیکول مو نفوذ می‌کند به رنگدانه پوست آسیب زیادی نمی‌زند.

تاثیرگذاری لیزر الکساندرایت

با لیزر الکساندرایت، میزان رفع موهای زائد به ۷۰ درصد می‌رسد و بین ۶ تا ۸ درجه مو نازکتر می‌شود.

همچنین این دستگاه بعنوان دستگاهی شناخته شده که در کم‌ترین زمان میزان وسیعی از موهای زائد بدن را در جلسات کمتری رفع می‌کند. برای بیمارانی که نواحی گسترده‌تری برای لیزر درنظر دارند مانند شکم، سینه، پشت، شانه‌ها و پاها به آنها پیشنهاد می‌شود که از دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده کنند.

لیزر الکساندرایت تنها لیزری است که برای درمان بیماری هیپرتریکوز یا همان سندرم آمبراس توصیه شده است.

لیزر الکساندرایت در مقابل دیود

یکی از معروفترین لیزرهای رفع موی زائد، لیزر دیود است که دارای طول موج بلندتری نسبت به الکساندرایت است.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۱، این دو لیزر با هم مقایسه شدند تا نتیجه‌گیری شود که کدام تاثیرات بلندمدت‌تری دارند. الکساندرایت موهای زائد را تا ۸۵ درصد و لیزر دیود موهای زائد را تا ۸۴ درصد از بین می‌برد.

۴ جلسه درمان با هردو این دستگاه‌ها تاثیر مثبت را به ۹۰ درصد رساند که به مدت ۱۲ ماه باقی ‌می‌ماند.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶، میزان تاثیرگذاری هر دو این لیزرها بررسی شد و نتایج نشان داد که هر دو این لیزرها به یک اندازه موثر واقع شدند. هرچند لیزرهای دیود عوارضی را درپی داشتند. میزان عوارض لیزر دیود در مقایسه با لیزر الکساندرایت ۲۸.۵% به ۹.۵% بود.

اثرات جانبی موثرترین دستگاه لیزر

آیا استفاده از این لیزرها عوارضی دارد؟ متاسفانه مانند همه لیزرها که عوارضی در پی دارند، لیزر الکساندرایت نیز دارای اثراتی جانبی می‌باشد.

برای کسانی که دارای پوست خیلی تیره هستند. خطر ایجاد هیپوپیگمنتیشن (روشن شدن پوست در نواحی که لیزر انجام شده است) وجود دارد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم دستگاه لیزر الکساندرایت برای افراد با پوست تیره مناسب نمی‌باشد.

حتی در افراد دارای پوست روشن نیز ریسک آسیب دیدن رنگدانه پوست وجود دارد. آن روی سکه هم وجود دارد که ممکن است پوست ملانین بیش از حد تولید کند و درنتیجه رنگدانه‌های سیاه بر روی پوست ظاهر شود.

در طی انجام لیزر، معمولا درد وجود دارد هرچند که معمولا بسیار ناچیز است. زمانیکه لیزر انجام شد معمولا یک ژل خنک کننده در ناحیه استعمال می‌شود که به کاهش درد و تورم کمک می‌کند. معمولا مقداری درد و تورم پس از لیزر وجود دارد اما درد پس از چند روز از بین می‌رود. پوست ممکن است قرمز شود، اما اگر از لیزر به درستی استفاده نشود ممکن است سوختگی ایجاد کند.

درصد بسیار کمی (۱۰%) امکان دارد که کبودی ایجاد شود اما این کبودی خود بخود رفع خواهد شد.

آیا لیزر الکساندرایت دارای تائیدیه FDA است یا خیر؟

اگر شما قصد دارید که از لیزر اکساندراست استفاده کنید باید مطمئن شوید که لیزر موردنظر دارای تائیدیه از FDA میباشد یا خیر. لیزر الکساندرایت در سال ۱۹۹۷ تائیدیه را از FDA دریافت کرد.

سه نوع از لیزرهای الکساندرایت که موهای زائد را بطور دائمی رفع می‌کنند و دارای تائیدیه از FDA هستند:

  • EpiTouch Plus
  • GentleLASE
  • Apogee

اگر درمانگرتان به شما توصیه کرد که از برند دیگری  به جز موارد فوق استفاده کنید. بهتر است که تحقیقات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که برند موردنظر دارای تائیدیه از FDA هست یا خیر.

داده‌های درمانی لیزر الکساندرایت

با توجه به اینکه لیزر الکساندرایت در سال ۱۹۹۷ از FDA تائیدیه دریافت کرد. مطالعات گسترده‌ای انجام شد تا میزان کارآمدی آن مشخص شود. مطالعات جهانی این دستگاه را بعنوان روش تاثیرگذاری برای رفع موهای زائد معرفی می‌کند.

در اینجا به سه مطالعه مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم.

اثرات جانبی پوست‌های تیره رنگ

۱۵۰ بیمار شامل (۱۸مردو ۱۳۲ زن)، از انواع پوست مختلف با دستگاه لیزر الکساندرایت درمان شدند. اثرات جانبی تنها در ۲% این افراد دیده شد.

مطالعه اثربخشی لیزر موهای زائد الکساندرایت

۱۲۶ بیمار در این ازمایش در طی ۱۵ ماه دوره درمان با الکساندرایت را گذراندند. زمان بین جلسات درمان بین ۴ هفته تا ۳ هفته بود. نتایج این مطالعه نشان داد که میزان رفع موهای زائد بطور متوسط پس از ۳ ماه به بیش از ۸۸% می‌رسد که این خود درمان نهایی است.

مقایسه بین لیزر الکساندرایت و لیزر الکترولیسیس برای رفع مو زائد

پس از ۳ جلسه لیزر موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت درفواصل ۴ هفته‌ای، بیماران در ۶ ماه پس از درمان ۷۴ درصد کاهش موهای زائد را نشان دادند.

در مقابل لیزر الکترولیسیس تنها ۳۵ درصد کاهش مو را نشان داد. لازم به ذکر است که متد الکترولیسیس، گالوانیک بود که برخلاف ترمولیسس است.

گالوانیگ نسخه قدیمی از الکترولیسیس است که قابل مقایسه با سرعت و اثربخشی روش‌های الکترولیسیس مدرن نیست.

سوال و پاسخ در مورد موثرترین دستگاه لیزر

سوال: به تازگی یکی از دوستانم در یکی از جلسات انجام لیزر دچار سوختگی شدید شد. آیا این مورد نیز از عوارض استفاده از لیزر است؟

پاسخ: تاکید ما همیشه بر این است که رفع موهای زائد از طریق لیزر را توسط افراد کاربلد و باتجربه انجام دهید. زیرا اگر فردی که با این دستگاه کار می‌کند، دانش و تجربه کافی کارکردن با این دستگاه را نداشته باشد، احتمال استفاده نادرست و ایجاد سوختگی در بیماران زیاد است.

ایجاد سوختگی ناشی از استفاده از لیزر از عوارض استفاده از این دستگاه نیست و این مورد کاملا غیر طبیعی می‌باشد. علت ایجاد سوختگی تنها نابلد بودن انجام دهنده این کار است که بیمار در صورت سوختگی می‌تواند شکایت کند و این امر پیگرد قانونی دارد.

سوال و جواب

سوال: آیا می‌توان لیزر را بر روی قسمتی از پوست تست کنیم تا بفهمیم که به آن حساسیت داریم یا خیر؟

پاسخ: اگر دارای پوست بسیار حساسی هستید و احتمال می‌دهید که انجام لیزر ممکن است. مشکلاتی را برایتان ایجاد کند، حتما در این باره با متخصصتان مشورت کنید تا قبل از شروع فرآیند درمان، انجام لیزر را بر روی ناحیه کوچکی از پوستتان امتحان کند. واکنش پوستتان را نسبت به آن بررسی کند تا با خیال راحت بتوانید راجع‌به ادامه روند درمان و یا توقف آن تصمیم بگیرید.

سوال: یکی از آشنایان چندین سال پیش لیزر انجام داده است و اکنون دچار لکه‌های پوستی بر روی صورت شده. آیا این امر می‌تواند به انجام لیزر مربوط باشد؟

پاسخ: باید بررسی بیشتر و معاینه دقیق توسط متخصص پوست انجام شود. اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، پرتوهای لیزر ( در هر نوع رنگ پوست؛ چه تیره و چه روشن)، ممکن است باعث آسیب زدن به رنگدانه‌های پوست شود و سبب ایجاد لکه‌های سیاه در پوست روشن، و لکه‌های سفید در پوست سیاه شود. از همین رو به بیماران توصیه می‌کنیم که حتما درباره ویژگی‌های پوست خود و اینکه چه دستگاهی مناسب آنان است حتما با مشاوران متخصص مشورت کنند و اینکه از قبل ریسکهایی که ممکن است لیزر برای آنها داشته باشد را بشناسند و سپس اقدام به انجام این کار کنند.

سوال: قبل از انجام لیزر، موی زائد را چه کنیم؟

پاسخ: قبل از جلسه لیزر موهای زائد، باید ناحیه مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید. این موارد را متخصصتان حتما به شما خواهد گفت.

نتیجه گیری از موثرترین دستگاه لیزر

با اینکه نکات مهم و مزیت‌های بسیار زیاد دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا را نام بردیم؛ با اینهمه باید در نظر داشته باشید. که این دستگاه برای همه افراد مناسب نمی‌باشد. فاکتورهای مهمی را در انتخاب دستگاه لیزر باید مدنظر قرار دهید که مهم‌ترین آن، رنگ پوست است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد افراد با رنگ پوست تیره، بهتر است از دستگاه‌هایی با طول موج بیشتر استفاده کنند. دستگاه‌هایی مانند یاگ مناسب این دسته از افراد هستند. دستگاه الکساندرایت برای افراد با رنگ پوست روشن و حتی رنگ پریده بهترین تاثیر و نتیجه را دربر خواهد داشت.

از اینکه تا انتها همراه ما بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که اطلاعات فوق در انتخاب دستگاه مناسبتان به شما کمک کرده باشد و توصیه نهایی و مهم ما است. پیش از انتخاب نهایی حتما با متخصصین مورد اعتماد در این زمینه مشورت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

منبع:  https://hairfreelife.com

برای دریافت مشاوره از بهترین کلینیک با موثرترین دستگاه لیزر همین حالا تماس فرمایید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع