ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

مزیت های لیزر موهای زائد چیست؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • مزیت های لیزر موهای زائد چیست؟
 مزیت های لیزر موهای زائد چیست؟

 اگر بخواهیم تاریخچه موضوع از بین بردن موهای زائد بدن را مرور کنیم باید از قرن بیستم شروع کنیم و زمانی که صنعت مد و فشن و زیبایی به شکل مدرن بوجود آمده است. تا پیش از استفاده از اشعه لیزر، برای از بین بردن موهای زائد روش های سنتی و خانگی وجود داشت.

این روش‌ها البته با وجود مزایا و معایب مختلف همچنان کاربرد دارند. اما در دهه اخیر، لیزر موهای زائد بدن به عنوان یکی از موثرترین روش های مو زدایی شناخته شده است. به همین منظور قصد داریم در این مطلب بطور کامل به مزیت های لیزر موهای زائد بپردازیم و نکات مهم آنرا مطرح کنیم. شاید بخواهید بدانید عوارض لیزر موهای زائد چیست؟ و یا اینکه هزینه رفع موهای زائد با لیزر در نسبت با دیگر روش ها چقدر است. و یا اینکه چه نکاتی را باید قبل از شروع درمان با اشعه لیزر رعایت کرد و…

 لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با لیزر : لیزر چه می‌کند؟

قبل از اینکه به مزایا و عوارض لیزر موهای زائد بپردازیم بهتر است توضیح دهیم لیزر با مو چه می‌کند و چگونه می‌تواند خیال شما را از دغدغه موهای زائد راحت کند. اولین نکته اینکه بدانید حتی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هم نمی‌تواند کاری کند که دیگر برای همیشه موی ناحیه مورد نظر شما رشد نکند. در واقع هیچ روشی به طور صد در صدی نمی‌توانید رشد موها را متوقف کند. انواع لیزر از جمله الکساندایت کندلا فقط رشد موها را به تاخیر می‌اندازند.

به زبان ساده، در کلینیک لیزر موهای زائد این اتفاق می‌افتد: نور لیزر به حرارت تبدیل می‌شود و توسط پوست و موی ما جذب می‌شود. این حرارت توسط رنگ دانه های موجود در ساقه مو جذب می‌شود و از آنجا به پیاز مو می‌رسد. این مرحله همان مرحله‌ای است که لیزر اثر می‌کند. در واقع حرارت لیزر پیاز مو را می‌سوزاند و از بین می‌برد. عمق نفوذ این حرارت قابل کنترل است و می‌توان کاری کرد که روی بافت های اطراف مو اثر نگذارد و فقط فولیکول مو را تغییر دهد.

لیزر موهای زائد برای چه افرادی جواب می‌دهد؟

لیزر اشعه پیچیده‌ای است و روی همه انواع پوست و مو به یک شیوه اثرگذاری ندارد. لیزر در واقع نوری است که طول موج مشخصی دارد و فقط تیره‌ترین قسمت مو را از بین می‌برد. به همین دلیل روی ریشه مو اثر می‌گذارد. تجربه نشان داده که اثر گذاری لیزر به این ترتیب خواهد بود :

پوست روشن + موی تیره = بهترین نتیجه

پوست تیره + موهای خاکستری / بور = کمترین نتیجه

به همین دلیل لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا در ایران محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. چرا که بیشتر افراد در ایران پوست روشن و موهای تیره رنگ دارند و لیزر نوع الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر روی این ترکیب بهتر جواب می‌دهد. همچنین برای پوست های روشن دایود ۸۰۰ نانومتر هم توصیه می‌شود. اما اگر پوست شما تیره است لیزر ان دی یاک ۱۰۶۴ نانومتر پیشنهاد بهتری برای شما خواهد بود. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد با توجه به ویژگی‌های پوست و موی خود را با نظر مشاور متخصص انتخاب کنید.

نکته مهم این است که فقط متخصص پوست و مو باید رفع موهای زائد با لیزر را برای شما انجام دهد. بهرحال لیزر هم مثل هر اشعه‌ای عوارض خاص خود را دارد. به عنوان مثال در هنگام کار به هیچ عنوان نباید چشمهای شما با اشعه لیزر برخورد داشته باشد. در کلینیک سیب سبز تمامی پروتکل های بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود. همیشه باید عوارض جانبی روشها را در نظر گرفت و پیشگیری های لازم را به عمل آورد. برای مثال از عوارض لیزر موهای زائد می‌توان به ایجاد تاول، حساسیت پوستی و فولیکولیت اشاره کرد.

هیچ روشی قطعی نیست. در لیزر موهای زائد، اگر کاهش مو بیش از ۵۰٪ پس از چند جلسه اتفاق بیفتد و عوارض جانبی برای فرد نداشته باشد می‌توانیم بگوییم عمل موفقیت‌آمیز بوده است.

 

دلایل رشد موهای زائد در زنان کدام است؟

بنظر می‌رسد بشر در سیر تکاملی خود به بدنی با موهای کمتر رسیده است. اگرچه موهای زیربغل و یا ناحیه تناسلی کارکردهای فیزیولوژیک نیز دارند و در فرایند عرق کردن و سوخت و ساز سلول‌ها نقش دارند. اما امروزه رفع موهای زائد از دو جنبه اهمیت پیدا کرده است :

  • زیبایی پوست
  • بهداشت فردی

پوست انسان نسبت به اعضای دیگر حساس تر و لطیف‌تر است و باید همواره مراقب آن بود تا آسیب نبیند. جلوگیری از رشد موهای زائد نیز در جهت آن است که موها خصوصاً در خانم‌ها ضخیم و پرپشت نشود. بطور کلی در افزایش موی شدید دو عامل اصلی شناسایی شده اند : عامل ارثی، ژنتیکی و تغییرات هورمونی.

علل اصی رشد موهای زائد در زنان:

  • آندروژن یا هورمون‌های مردانه
  • اختلال در عملکرد غدد
  • خصوصیات ژنتیکی
  • سوءتغذیه

 

مقایسه روش های سنتی و لیزر 

قبل از اینکه به سراغ دستگاه لیزر موهای زائد برویم بهتر است مقایسه‌ای داشته باشیم نسبت به روش‌های سنتی و یا خانگی معمول. این روش‌ها موارد زیر هستند و اکثر افراد لااقل یکی دو بار برخی از آنها را امتحان کرده اند:

  • تراشیدن موها با تیغ
  • بند انداختن و استفاده از موچین
  • کرم های موبر و پودر نظافت
  • موم گرم و مومک
  • الکترولیز موها
  • استفاده از دستگاه اپیلاسیون خانگی

بطور کلی این روش‌ها ساده، کم هزینه و با عوارض جانبی شناخته شده هستند. در واقع روش های سنتی و خانگی هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. یکی از اصلی‌ترین ایرادات این روش‌ها، ماندگاری کم آنهاست. در واقع این روش ها فقط موهای رشد یافته را از سطح بیرونی پوست پاک می‌کنند و پس از یکی دوهفته موها بطور طبیعی رویش خواهند داشت و فرد باید دوباره آن عمل را تکرار کند.

  • برای مثال بند انداختن باعث می‌شود منافذ پوست باز شود و در محل بند ممکن است جوش و یا عفونت پوستی بوجود آید
  • تیغ اگر آلوده باشد ممکن است باعث انتقال بیماری های خونی و پوستی شود
  • الکترولیز هم ممکن است باعث آسیب بافت های پوست شود
  • استفاده از دستگاه اپی لیدی خانگی درد دارد و باعث ایجاد جوش می‌شود

 

مزایا و معایب رفع موهای زائد با لیزر چیست؟

حالا که راجع به روش های سنتی و خانگی رفع موهای زائد صحبت کردیم وقت آن است که به مزایا و عوارض لیزر موهای زائد بپردازیم. خدمات موزدائی لیزری از جمله خدماتی است که امروزه در کلینیک های حرفه ای مانند سیب سبز بطور کاملاً تخصصی و با رعایت تمامی موارد ایمنی انجام می‌شود.

اگر بپرسید بهترین روش رفع موهای زائد در حال حاضر چیست باید بگوییم جواب  لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت است. لیزر موهای زائد اگرچه از موثرترین روشهاست، اما بازهم موهای زائد را بطور دائم از بین نمی‌برد. کاری که لیزر می‌کند این است که تا ۷۰-۸۰ درصد موها را کاهش می‌دهد و موهای باقیمانده را هم تا جای ممکن نازک می کند.

در اینجا به اصلی ترین مزایای لیزر موهای زائد در کلینیک سیب سبز می‌پردازیم :

مدت طولانی

یکی از اصلی ترین مزیت های لیزر موهای زائد با دستگاه فوق پیش رفته الکساندرایت کندلا  طول عمر بالای این روش است. شما هیچ روش دیگری پیدا نمی‌کنید که شش ماه یا یکسال شما را از رفع موهای زائد راحت کند. لیزر کاری می‌کند که فقط ظرف چند جلسه تا حد زیادی به خلاصی از موهای زائد برسید. اگر لیزر موهای زائد را در تعداد جلسات مناسب و با رعایت فواصل طبیعی انجام دهید می‌توان گفت به رفع دائمی موهای زائد خواهید رسید.

مشاوره تخصصی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هم اگر باشد، بدون پزشک متخصص پوست و مو فایده چندانی نخواهد داشت. در کلینیک لیزر موهای زائد سیب سبز مشاور متخصص بصورت تلفنی و حضوری از ابتدا تا انتهای کار بصورت رایگان در اختیار شما خواهد بود.

هزینه مناسب

از بین بردن موهای زائد با لیزر یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش های موجود است. هزینه چند جلسه رفع موها با لیزر قابل مقایسه با هزینه های روش های خانگی در طول سالیان طولانی نیست. در کلینیک سیب سبز خدمات حرفه‌ای و باکیفیت با هزینه معقولی ارائه می‌شود.

عوارض جانبی کمتر

لیزر موهای زائد یکی از روش هایی است که عوارض جانبی کمی دارد. در مشاوره تخصصی، نوع و رنگ پوست و ضخامت و رنگ موی شما در نظر گرفته می‌شود. همچنین به عواملی مانند سن شما، ناحیه مورد نظر و خصوصیات ژنتیکی شما توجه می‌شود تا بهترین روش با عوارض جانبی کمتر به شما پیشنهاد شود. از عوارض جانبی رفع موهای زائد با لیزر می‌توان به تاول و یا فولیکولیت اشاره کرد که قابل پیشگیری هستند.

بهترین لیزر : دستگاه الکساندرایت کندلا

در کلینیک سیب سبز لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا انجام می‌شود که از بهترین فناوری های موجود در دنیاست. این دستگاه امریکایی در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است چرا که روی پوست و موی ایرانیان عملکرد بی‌نظیری داشته است. دستگاه الکساندرایت سریع‌ترین دستگاه موجود (ثانیه ای ۵ شات) است و کمترین عارضه را دارد. دقت و ایمنی این دستگاه بسیار بالاست. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت اینکه  طول موج و میزان انرژی آن قابل تنظیم است. طول موج ۷۵۵ نانومتر بهترین طول موج در درمان موهای زائد است پالس دیوریشن متغیر و دسته با اندازه های مختلف درمان را برای موهای ضخیم و نازک در همه انواع پوست از تیره تا روشن مقدور می سازد.

 

 

سوالات متداول

سوال: برای رفع موهای زائد با لیزر چند جلسه کافی است؟

بطور معمول ۴-۵ جلسه با فواصل زمانی مناسب در نظر گرفته می‌شود. اما در حالت ایده‌آل هفت جلسه پیشنهاد می‌شود. تعداد جلسات نهایی را نوع پوست و موی شما تعیین خواهد کرد. نکته مهم موهایی هستند که در طول دوره درمان در  فاز رشد قرار دارند که به آن فاز آناژن می‌گوییم. اینها موهایی هستند که انرژی لیزر را تا ریشه جذب کرده و برای همیشه از بین می روند. تکرار جلسات به این دلیل اتفاق می‌افتد که همه ی موها از بین بروند. پس از شش هفته دوباره جلسات تکرار می شوند و تا زمانی این کار تکرار می شود که حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موها کاملا از بین بروند.

 

سوال: مدتی است موهای زائدی در قسمت زیر چانه دارم. دکتر گفته احتمال دارد منشا آن هورمونی باشد. آیا می‌توانید از لیزر  استفاده کنم؟

در مواردی که منشا موهای زائد مربوط به اختلال هورمونی باشد پیشنهاد می‌شود ابتدا آزمایش هورمونی داده شود و مشکلات هورمونی با مصرف دارو حل شود. سپس می‌توان برای از بین بردن موهای زائد از دستگاه الکساندرایت استفاده کرد که در این موارد بسیار عملکرد خوبی دارد.

 

سوال: آیا تضمین می‌کنید که لیزر  بصورت دائمی موها را از بین ببرد؟

بطور کلی تضمین صد در صد در موارد درمانی وجود ندارد خصوصاً‌ اگر به پوست و مو مربوط باشد! اما با اطمینان می‌شود گفت اگر مو زدائی لیزری در جلسات مرتب و با فواصل زمانی مناسب انجام شود، تا سالها خیال تان از بابت موهای زائد راحت خواهد بود. در برخی افراد فقط نیاز به یک جلسه یادآوری سالیانه هست تا فولیکول های تازه شکل نگیرند.

 

سوال: من شنیدم عوارض لیزر درد و سوختگی است درست است؟

علت اصلی درد در هنگام عملیات لیزر درمانی حرارت حاصل از اشعه است. در دستگاه الکساندرایت کندلا سیستم خنک‌کننده بی‌نظیری تعبیه شده که ایجاد درد را به حداقل می‌رساند.

سوختگی می‌تواند یکی از عوارض جانبی لیزر  باشد. به این دلیل که لیزر اشعه پرتوانی است و دستگاه الکساندرایت کندلا هم یکی از قویترین دستگاه‌های موجود در دنیاست. در صورتی که این کار در کلینیک های غیراستاندارد و بدون حضور پزشک انجام شود امکان دارد دچار عوارضی همچون سوختگی و تاول های پوستی شوید.

 

سوال : من می خواهم لیزر  را شروع کنم آیا برای جلسه اول آمادگی خاصی لازم است؟

 

در مشاوره تخصصی که برای شما انجام می شود همه نکات گفته می شود.  مهم این است که بتازگی پوست را برنزه یا سولاریزه نکرده باشید.    ظرف یکی دو ماه  قبل از لیزر موهای پوست ناحیه مورد نظر را وکس و یا اپیلاسیون نکنید.

طبق نظر متخصص پوست و مو، باید موهای ناحیه مورد نظر را اصلاح کرده باشید. نکته آخر اینکه در هنگام مراجعه در جلسه اول پوست شما باید عاری از هر گونه لوسیون و کرم و تمیز باشد.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع