ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

درمان ریزش مو

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • درمان ریزش مو
 درمان ریزش مو

بهترین درمان ریزش مو

 

بهترین درمان ریزش مو: برای جلوگیری از ریزش مو، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. اما اینکه دقیقا چه کاری انجام دهید به دلیل ریزش مو بستگی دارد. فراموش نکنید که همه به طور روزانه موهای همه افراد تا حدودی ریزش دارد و کاملا طبیعی است.

اما هنگامی که ریزش موی شما غیر طبیعی است؛ باید فکری جدی برای حل این مشکل بکنید. اولین کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید ریزش موی شما ناشی از مسائل پزشکی نیست. یک پزشک متخصص باید بررسی کند که آیا ریزش موی شما ناشی از مشکلاتی مثل تیروئید، استرس، عفونت‌های پوست سر، آلوپسی آندروژنیک است یا به دلیل عوامل خارجی دچار ریزش مو شدید.

اگر ریزش موی شما به دلایل پزشکی باشد، طبیعی ست که باید درمان توسط پزشک صورت گیرد. اما اگر تقریبا همه چیز در بدن شما طبیعی ست اما باز هم دچار ریزش مو هستید، این مقاله برای شماست!

ما در این مقاله، ابتدا عوامل تاثیرگذار بر سلامت مو را به شما توضیح می‌دهیم. همانطور که می‌دانید. عوامل بسیار زیادی در داشتن موهای سالم و بدون ریزش نقش دارند که اگر هر کدام را رعایت نکنید، ممکن است تمام تلاش‌های دیگر شما بی‌نتیجه باشد. در نهایت ما به شما بهترین روش جلوگیری از ریزش مو را معرفی می‌کنیم.

بهترین درمان ریزش مو، روش‌های جلوگیری از ریزش مو

داشتن موهای پرپشت و سرزنده، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در زیبایی هر شخصی ست. ما شما را درک می‌کنیم، دیدن موها کف حمام، روی بالشت و در برس، صحنه ناراحت کننده‌ای است. برای این که کمتر شاهد همچین صحنه‌هایی باشد باید نکات زیر را رعایت کنید.

 

درمان ریزش مو
کاشت مو
  1. رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی سالم، نکته جدیدی نیست. همه ما به این موضوع واقف هستیم، رژیم غذایی مناسب هم در سلامتی و هم در زیبایی ما بسیار تاثیرگذار است؛ اما واقعا رعایت می‌کنیم؟

یک تحقیق در سال ۲۰۱۸ نشان داده است؛ رژیم غذایی که حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه باشد (مانند غذاهای مدیترانه‌ای)، ممکن است خطر آلوپسی آندروژنیک را کاهش داده یا شروع آن را به تاخیر بی‌اندازد. (آلوپسی آندروژنیک به معنای طاسی با الگوی زنانه یا طاسی با الگوی مردانه می‌باشد.) اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، حتما درمورد غذاهای مدیترانه‌ای تحقیق کنید؛ غذاهای مدیترانه‎ای با ذائقه ایرانی به شدت هم‌خوانی دارند!

 

  1. پروتئین

فولیکول‌های مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته می‌شوند و بیشتر افرادی که ریزش مو دارند، دچار کمبود پروتئین هستند. داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. گزینه‌های سالم زیادی برای تامین پروتئین وجود دارد؛ پروتئین در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، آجیل، لوبیا و نخودفرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون وجود دارد.

  1. ویتامین A

ویتامین A سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد. همچنین این ویتامین می‌تواند به تولید سبوم کمک کند، پوست سر را سالم نگه دارد و از ریزش مو تا حد زیادی جلوگیری کند.

بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین A مانند سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای و اسفناج پر کنید.

  1. ویتامین D

یکی دیگر از ویتامین‌های تاثیرگذار در رشد و سلامت مو، ویتامین D  است. بیشتر افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنند، زیاد در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرند و یا آنقدر از دستکش و ضدآفتاب استفاده می‌کنند. که عملا نمی‌توانند از طریق آفتاب ویتامین D  جذب کنند؛ ما به شما می‌گوییم. کار خوبی می‌کنید که ضدآفتاب می‌زنید و پوست خود را در معرض آفتاب قرار نمی‌دهید! محققان توصیه می‌کنند بهتر است برای تامین ویتامین D از راه‌های دیگری به جز آفتاب استفاده کنید؛ زیرا آفتاب ممکن است به پوست شما آسیب برساند، اما کمبود ویتامین D  به راحتی با یک قرص یا مولتی ویتامین برطرف می‌شود.

 

۵.مولتی ویتامین

شاید این که بخواهید همه ویتامین‌ها را با مواد غذایی طبیعی تامین کنید. کمی کار سختی باشد؛ انتخب یک مولتی ویتامین مناسب، کار را برای شما راحت می‌کند. دانشمندان تشخیص داده‌اند که ویتامین‌های A  ،B ،C ،D ، آهن، سلنیوم و روی، در روند رشد و نگهداری مو مهم هستند. شما می‌توانید مولتی ویتامین‌های روزانه را در بیشتر داروخانه‌ها پیدا کنید یا از پزشک بخواهید که یکی از آنها را برای شما تجویز کند.

 

  1. شستشوی منظم

شستشوی روزانه مو باعث می‌شود پوست سر همیشه سالم و تمیز باشد و از ریزش مو جلوگیری کند. نکته اصلی استفاده از شامپوی ملایم است. فرمول‌های قوی و خشن ممکن است موها را خشک کرده و باعث شکسته شدن مو و در نهایت منجر به ریزش مو شود.

  1. روغن نارگیل

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به اتصال پروتئین در مو کمک می‌کند و از آن در برابر شکستگی ریشه و ساقه محافظت می‌کند. وقتی پوست سر را با روغن نارگیل ماساژ دهید، باعث جریان بهتر خون خواهد شد و به رشد مجدد مو کمک می‌کند.

  1. نحوه استایل مو

از کش‌های تنگ یا گل‌سرهایی که خیلی سفت بسته می‌شوند، استفاه نکنید. برای جمع کردن موهای خود، از مدل‌هایی مثل دم‌اسبی که ممکن است موجب کشیدگی ریشه مو شود، پرهیز کنید. هیچ‌وقت موهای خود را وقتی خیس یا نم‌دار هستند، جمع نکنید. تا جایی که ممکن است از سشوار استفاده نکنید، اما در صورت استفاده، سعی کنید آن را با فاصله از سر نگه دارید. همچنین از ابزار‌های استایل مو، مانند بابلیس و اتوی مو خیلی کم استفاده کنید زیرا همه این موارد منجر به شکستگی ساقه مو می‌شود.

 

۱۰.مواد شیمیایی

رنگ موهای شیمیایی قطعا به پوست سر و موهای شما آسیب خواهند زد. برای به حداقل رساندن این آسیب، از آرایشگر بخواهید از رنگ‌های طبیعی استفاده کند و از رنگ‌هایی که حاوی آمونیاک، پراکسید و یا پارافنیلن دی آمین هستند برای شما استفاده نکند.

۱۱.ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل در مردان جوان (افراد زیر ۴۰ سال) که کمتر از پنج سال طاس شده‌اند، بیشترین تأثیر را دارد. اما هنگامی که ریزش مو در یک ناحیه وسیع گسترش یافته و برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ماینوکسیدیل فواید کمتری دارد. اصولاً هرچه سن شما کمتر باشد و هرچه زودتر ماینوکسیدیل را شروع کنید، نتایج بهتری به دست می‌آورید.

ماینوکسیدیل در جلوگیری یا کاهش سرعت ریزش، بهتر از رشد مجدد مو عمل می‌کند. اما به طور کلی، حدود ۴۰٪ از مردان و ۲۵٪ از خانم‌ها می‌توانند با ماینوکسیدیل مقداری رشد مجدد را تجربه کنند.

۱۲.پلاسمای غنی از پلاکت

به طور خلاصه، پلاکت‌های خون از طریق سانتریفیوژ  جدا می‌شوند و سپس به پوست سر تزریق می‌شوند.وقتی پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست سر تزریق شود، باعث تحریک رشد مو می‌شود.

معمولاً اولین نتیجه‌ای که بیماران مشاهده می‌کنند کاهش ریزش مو و به دنبال آن رشد مجدد و افزایش طول مو است. به طور کلی این درمان، هر سه تا شش ماه برای تحریک فاکتورهای رشد و سلول‌های بنیادی مطلوب است.

  1. فیناستراید Finasteride

فیناستراید دارویی است که برای آقایان تجویز می‌شود. شما باید قرص را به صورت روزانه مصرف کنید. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می‌کنند. کاهش سرعت ریزش مو را به طور واضح حس می‌کنند و برخی از آنها ممکن است شاهد رشد موی جدید باشند. شاید چند ماه طول بکشد تا مشخص شود که این دارو به درد شما می‌خورد یا خیر، برای دیدن نتیجه باید صبور باشد. فیناستراید برای مردان بالای ۶۰ سال ممکن است خیلی جوابگو نباشد. از عوارض جانبی نادر فیناستراید می‌توان به کاهش میل جنسی و افزایش خطر سرطان پروستات اشاره کرد. زنانی که باردار هستند باید از دست زدن به قرص‌های خرد‌شده یا شکسته فیناستراید خودداری کنند.

بهترین درمان ریزش مو، جلوگیری از ریزش مو کدام است؟

بهترین درمان ریزش مو
پی آر پی

به طور کلی همه روش‌هایی که گفته شد می‌توانند در شادابی و پرپشتی موهای شما نقش داشته باشند. اما اگر قرار باشید یک روش را به عنوان بهترین و مطمئن‌ترین روش انتخاب کنیم، آن PRP  است. مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد عملکرد PRP  بسیار بهتر از ماینوکسیدیل است و درمان‌های PRP منجر به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک می‌شود. اما به طور کلی PRP برای چه کسانی مناسب است؟ کسانی که به تازگی دچار ریزش مو شده‎اند، کسانی که فقط در یک ناحیه خاص موهای خود را از دست داده‌اند و کسانی که موهای کم پشتی دارند اما هنوز تعداد زیادی فولیکول مو دارند؛ افراد مناسبی برای این نوع درمان هستند. قبل از تزریق، به پوست سر شما کرم بی حسی زده می‌شود و دردی را حس نمی‌کنید.

PRP برای ریزش مو یک درمان مقرون به صرفه، ساده و غیر جراحی است که می‌تواند بهبود قابل توجهی در رشد و ضخامت مو ایجاد کند. استفاده از خون شما، خطرات و عوارض را کاهش می‌دهد. اگر شما زیاد سیگار مصرف می‌کنید، داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، بیماری مانند سرطان، مشکلات کبد، دیابت، عفونت‌های مزمن دارید، درمان PRP برای شما مناسب نیست و باید از سایر روش‌های جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

داشتن تغذیه سالم و مصرف مولتی ویتامین مناسب، تا حد زیادی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند؛ اما اگر همه موارد را رعایت کردید و باز هم ریزش مو ادامه دارد؛ می‌توانید از PRP  به عنوان آخرین و موثر‌ترین راه استفاده کنید، البته به شرطی که واجد شرایط استفاده از این درمان باشید. امیدواریم با ارائه این مقاله، نقش کوچکی در زیباتر شدن شما داشته باشیم!

بهترین روش جوانسازی

https://www.newlooknewlife.com/non-surgical/prp-for-hair-loss/

 

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/diagnosis-treatment/drc-20372932

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع