ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟
 بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

نگاهی به پوست و گذر زمان:

جوانسازی پوست از آن موضوعاتی است که ممکن است در هر بار نگاه کردن به آینه به آن فکر کنیم. وقتی به آینه نگاه می‌کنید چه حسی به شما دست می‌دهد؟ درست است. ممکن است از زیبایی و طراوت پوست خود به وجد آیید. اما در عین حال آینه همیشه گذر ایام و پیدا شدن چین و چروک و خطوط صورت را هم بی‌کم و کاست به ما نشان می‌دهد. بقول معروف آینه دروغ نمی‌گوید.

پیری صورت و از دست رفتن شادابی و طراوت پوست بالاخره برای هرکسی اتفاق می‌افتد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. نقش روش های جوانسازی پوست این وسط چیست؟ یک کلینیک حرفه‌ای زیبایی پوست با لیزر چه کاری برای شما می‌تواند انجام دهد؟ آیا می‌دانید جدیدترین متد جوانسازی پوست چیست؟ آیا وقتش رسیده که به سرواغ جوانسازی پوست با RF بروید؟ یا شاید فکر کنید در قدم اول باید بی‌برو برگرد به سراغ جوانسازی پوست با لیزر بروید و خیال خودتان را راحت کنید. یا سعی کنید بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست را پیدا کنید و قبل از اینکه دیر شود و کار از کار بگذرد بهترین متد را به کار بگیرید.

در این مطلب:

قصد داریم به چنین سوالاتی پاسخ دهیم و شما را با بهترین راه‌های جوانسازی پوست آشنا سازیم. ضمن اینکه برای کسب اطلاعات تکمیلی و استفاده از مشاوره تخصصی می‌توانید با کلینیک سیب سبز تماس بگیرید.

 

جوانسازی پوست چیست؟

آیا می‌دانستید که پوست یکی از مهمترین اعضای بدن انسان است؟ ممکن است در وهله اول بنظر نیاید، چون پوست همه جا هست و آنقدر بدیهی است که ممکن است اهمیت آن دیده نشود. اما پوست مهم ترین ارگان بدن ما در حفظ اعضای داخلی از خطر عوامل مضر و آسیب‌زای محیطی است. پوست در تمام محیط بدن گسترده شده است بنابراین بزرگترین عضو یکپارچه بدن ماست. به همین دلیل یکی از موضوعات مهم سلامت، جوانسازی پوست و حفظ آن است. پوست در سنین مختلف دارای نیازهای گوناگونی است و مراقبت های ویژه‌ای را می‌طلبد. قبل از اینکه راه های جوانسازی پوست را بدانید بهتر است با فرایند پیر شدن پوست آشنا شوید.

بطور کلی نمی‌شود جلوی روند پیری پوست را گرفت. روش هایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و یا آر اف فرکشنال از راه های جوانسازی پوست هستند که فقط روند پیری را کند می‌کنند. در واقع همه روش ها مراقبتی و به خصوص ماسک های میوه ای جزو روش های پیشگیری محسوب می‌شوند که می توانند روند فرسایش پوست را به تاخیر اندازد. ممکن است روش های دیگری هم به گوشتان خورده باشد مانند لیفت نخ و یا میکرو نیدلینگ. بازهم فرقی نمی‌کند. می‌توان همه روش های جوانسازی پوست را از راه هایی دانست که پوست را از آسیب بیشتر حفظ می‌کنند. استفاده از انواع جوانسازی پوست با لیزر در زمینه پاکسازی پوست و از بین بردن چین و چروک می تواند در کاهش آثار پیری نقش داشته باشد ولی مسلما هیچ روشی به طور دائم قادر نیست روند کلی پیری را متوقف کند.

روش های جوانسازی پوست:

شاید بخواهید بدانید بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست چیست. اینطوری بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. البته یک روش مشخص به عنوان بهترین روش جوان سازی پوست برای همه افراد وجود ندارد. معروف است که می‌گویند اثر انگشت هیچ دو نفری شبیه هم نیست. در مورد روش‌های مراقبت از پوست نیز همینطور است. از آنجا که پوست و موی افراد دارای تنوع است نمی‌توان یک روش را برای همه توصیه کرد. به همین دلیل کارشناسان تاکید دارند یک شیوه جوانسازی پوست ممکن است برای افراد مختلف نتیجه یکسانی نداشته باشد. هرکس باید از شیوه مناسب با شرایط جسمی خود استفاده کند.

بطور کلی، متخصصان پوست، چین و چروک های صورت را به دو دسته تقسیم کرده اند:

چین و چروک های فعال : خطوطی که بر اثر خندیدن، اخم کردن و تغییر فرم عضلات صورت به وجود می‌آیند

 چین و چروک های غیرفعال: خطوط بیرونی و ضعف کلی ساختار پوست که به واسطه تغییرات محتویات درم پوست بر اثر افزایش سن و آغاز پروسه پیری ظاهر می شوند.

در زمینه راه های  جوانسازی پوست صورت و گردن روش های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی وجود دارد که بسته به سن، خصوصیات ژنتیکی فرد و میزان و عمق خطوط و چروک ایجاد شده روی صورت متفاوت است.

اگر بخواهیم روش های اصلی جوانسازی پوست را نام ببریم به چنین فهرستی می‌رسیم:

  • جوانسازی پوست با لیزر
  • جوانسازی پوست با RF (ار اف فرکشنال)
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل
  • پلاسما
  • لیفت نخ (نخ لیفت صورت و گردن)
  • میکرو نیدلینگ
  • هیدرودرمی و پاکسازی پوست

در توضیح این روش‌های جوانسازی باید بگوییم در مشاوره تخصصی که در کلینیک سیب سبز انجام می‌شود تا حدودی زیادی مشخص می‌شود که کدام روش با توجه به نوع پوست شما مناسب‌ترین گزینه است. ممکن است در مشورت با مشاور کلینیک به این نتیجه برسید که جوانسازی پوست با لیزر برای نوع پوست و موی شما مناسب نیست و بهتر است سراغ متدهای دیگر بروید.

تزریق بوتاکس / تزریق ژل

وقتی خطوط ایجاد شده در صورت فرد کم عمق باشد با توجه به سن و شرایط وی از روش هایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و چربی استفاده می شود. اما در افرادی که پوست صورت شان به دلیل افزایش سن شل شده و دچار افتادگی شده است می توان مشکل را با بهره گیری از روش های هیدرودرمی و پاکسازی برطرف کرد.  در آخر، آن دسته از افراد که مشکلات شان با هیچ یک از این روش ها حل نمی شود، استفاده از روش لیفت نخ و یا لیفت صورت با جراحی و یا بدون جراحی پیشنهاد می گردد.

لیفت نخ صورت

لیفت صورت  از روشی برای جوان سازی صورت است که به دو شکل انجام می شود. روش نخست که بدون جراحی است اگر در زمان مناسب انجام شود می‌تواند ظاهر شدن نشانه‌های پیری را به تاخیر بیندازد. لیفت صورت با فرکشنال rf ، با استفاده از نخ و همچنین هایفوتراپی نمونه‌هایی از لیفت‌های بدون جراحی است که نیاز به بیهوشی بیمار ندارد و سرپایی انجام می‌شود. میکرو نیدلینگ و هیدرودرمی نیز از جدیدترین متد‌های جوانسازی پوست هستند که برای برخی از افراد بهترین گزینه است. درباره لیفت صورت با نخ باید گفت در این شیوه که در گروه روش‌های کم تهاجمی قرار می‌گیرد. در این روش با استفاده از نخ و ایجاد شکاف‌های کوچک روی پوست، تلاش می‌شود کلاژن سازی تقویت شود و پوست صورت شاداب‌تر به نظر برسد. از مزایای مهم این شیوه عدم وجود دوران نقاهت است.

آر اف فرکشنال (RF)

همچنین قابل ذکر است شیوه فرکشنال  rf با استفاده از امواج رادیویی یکی از بی عارضه ترین و درعین حال موثرترین روش هاست که با ترکیب امواج و میکرونیدلینگ تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در این شیوه تلاش می شود با افزایش فرآیند کلاژن سازی و همچنین نظم بخشیدن به رشته های کلاژن به سفت شدن و پیشگیری از افتادگی پوست صورت و در یک کلام به جوان سازی پوست صورت کمک شود. این روش برای بیشتر افراد در سنین مختلف قابل انجام است و عوارض جانبی خاصی ندارد.

میکرو نیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست در سالهای اخیر است که در دسته متدهای غیرتهاجمی می‌گنجد. در این روش به  کمک سوزن‌های ریز (نیدل) سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد می‌شود و به این ترتیب ناهمواری ها و چین و چروک پوستی که در اثر زایمان، چاقی ویا به خاطر افزایش سن روی پوست ایجاد شده‌اند، از میان می‌روند. میکرو نیدلینگ یکی از بهترین روش های موجود برای از بین بردن جای سوختگی، زخم و بخیه و جوش،  منافذ باز پوست، درمان لک و پیش پوستی است. این روش هم عارضه خاصی ندارد و فرد می‌تواند بارها از آن در نواحی مختلف استفاده نماید.

هیدرودرمی و پاکسازی صورت

خشکی پوست، آفتاب سوختگی و پیدا شدن لکه و جوش در اثر تغذیه نامناسب از شایع‌ترین مشکلات پوست خانم‌هاست. در اکثر موارد خشکی و پوسته پوسته شدن سطح پوست به علت کمبود هیدروژن اتفاق می‌افتد چرا که هیدروژن نقش اساسی در سلامت پوست ایفا می‌کند. هیدرودرمی روشی مناسب برای پاکسازی پوست و آبرسانی به پوست هیدرودرم آبریژن است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم ( یا همان دستگاه هیدرودرمی ) کمبود هیدروژن را جبران می‌کند و باعث طراوت و شادابی پوست می‌گردد. ممکن است این روش را با اسم های دیگری شنیده باشید از جمله :هیدراته کردن صورت، میکرودرم آبریژن مرطوب، فیوژن صورت.

پلاسما یا پی ار پی (PRP)

پلاسما متد جوانسازی پوست است که در سالهای اخیر در کنار جوانسازی پوست با لیزر شایع شده است. از پلاسمای خون می‌توان برای جوانسازی پوست و همچنین جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. در این روش بخش‌هایی از پلاسما که حاوی پلاکت‌ها و هورمون‌های رشدی است جدا شده و به پوست فرد تزریق می‌گردد. به این ترتیب فرایند بازسازی سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده تقویت می‌شود. از روش پلاسما در درمان بیماری‌های پوستی بسیار استفاده می‌شود. نکته جالب اینجاست که چون سلول‌های بنیادی خود فرد به او تزریق می‌شود، دچار عوارض جانبی هم نخواهد شد و بدن بخوبی نسبت به این تزریق واکنش مثبت نشان خواهد داد. پلاسما از تخصصی‌ترین خدمات کلینیک زیبایی است و باید حتماً زیرنظر پزشک متخصص انجام پذیرد.

چگونه از پوست مراقبت کنیم؟

فکر می‌کنید بهترین و موثرترین روش نگهداری و جوانسازی پوست چه باشد؟ حتماً تا به حال به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین کار این است از حالا به فکر شادابی و طراوت پوست‌تان باشید. بطور کلی چهار نوع پوست داریم : پوست خشک، معمولی، چرب و حساس. البته برخی از افراد پوست های ترکیبی هم دارند.  ضمن اینکه خصوصیات ژنتیکی فرد هم در نوع پوست و میزان آسیب‌پذیری آن نقش دارد. اما در هر صورت هر نوع پوستی مراقبت های خاص خود را دارد. با مراقبت از پوست و جلوگیری از آسیب و توجه به تغذیه مناسب می‌توانید جلوی روند پیری پوست را بگیرید. سبک زندگی شما دقیقاً روی پوست تان منعکس خواهد شد.

سبک زندگی سالم می‌تواند به کمک پوست شما بیاید. به هر میزان سبک زندگی شما به استانداردهای یک زندگی سالم (خواب مفید و کافی، پرهیز از مصرف سیگار و سایر دخانیات، ورزش، تغذیه مناسب و استرس پایین) نزدیک تر باشد به همان میزان می توانید انتظار پوستی سالم تر، شاداب تر و بدون چین و چروک داشته باشید.

 چند مورد از اصلی‌ترین مراقبت های شخصی در جهت جوانسازی پوست 

ویتامین های ضروری : 

پوست شما مانند یک نوزاد همیشه نیاز به ویتامین های مغذی و مواد معدنی ضروری دارد. تغذیه شما باید حاوی ویتامین های K،E،B،C باشد تا شادابی و طراوت آن حفظ گردد. سبزیجات، نوشیدن روزانه ۶-۸ لیوان آب و عدم استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب برای پوست شما مهم است. به علاوه پوست را باید از بیرون هم با آنتی اکسیدان‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب تقویت کنید.

مراقب آفتاب باشید:

آفتاب گرفتن خوب است، اما اگر در حد معقول نباشد به پوست شما آسیب می‌زند. تابش مستقیم آفتاب باعث آفتاب سوختگی، تیرگی و عدم شفافیت، پیری زودرس ، ایجاد سرطان های پوستی، لک و خال می‌شود. در واقع استفاده از کرم ضد آفتاب در همه حال برای همه ضروری است، نه فقط در استخر یا لب دریا! کرم ضد آفتاب به تنهایی یکی از راه های جوانسازی پوست محسوب می‌شود. با مشورت با متخصص پوست کرم یا لوسیون مناسب خود را پیدا کنید. کرم های دارای سیلیس مانع ایجاد چین و چروک پوستی می‌شوند.

استعمال دخانیات ممنوع!:

اگر واقعاً پوستی سالم و شاداب می‌خواهید دور سیگار و قلیان و… را خط بکشید. دخانیات باعث می‌شود خون کمتری به پوست برسد. به علاوه مواد سمی موجود در توتون و تنباکو هم بسیار برای پوست مضر است. چین و چروک و لک های دائمی در افراد سیگاری بسیار بیشتر از افرادی که سیگار نمی‌کشند دیده می‌شود. در واقع اگر بدنبال بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست هستید باید بگوییم که راز آن زندگی سالم است. حتی اگر از جدیدترین متد جوانسازی پوست استفاده کنید و انواع روش‌ها را امتحان کنید، تا زمانی که سبک زندگی سالمی نداشته باشید؛ نمی‌توان امیدوار بود.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع