ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

انواع روش های لاغری

  • خانه
  • -
  • تناسب اندام
  • -
  • انواع روش های لاغری
 انواع روش های لاغری

روش های طبیعی لاغری

رژیم های لاغری بسیاری وجود دارند که با رعایت آنها می توان طی مدت کوتاهی وزن زیادی کم کرد. اساس اکثر این رژیم ها گرسنگی دادن به خود است که می تواند آسیب های زیادی به بدن وارد کند. اما محققان معتقدند که بهترین راه کاهش وزن صحیح و دائمی، تغییر روش زندگی است. آن ها می گویند تغییر روش به جای پیروی از رژیم های لاغری، سریعتر نتیجه می دهد. در ادامه به ۱۱ تغییر مهم در روش زندگی که می توانند به مرور زمان موجب کاهش وزن شوند، می پردازیم:

صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید. خوردن صبحانه ی پروتئینی می تواند گرایش به پرخوری را در ادامه روز کاهش دهد.

از مصرف نوشیدنی های پر شکر و آبمیوه ها بپرهیزید. این مایعات چاق کننده ترین چیزی هستند که می توانید وارد بدنتان کنید. به همین دلیل پرهیز از مصرف آنها موجب کاهش وزن می شود.

نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، آب بنوشید. مطالعه ای در این زمینه ثابت کرده است که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی می تواند طی ۳ ماه، کاهش وزن را تا ۴۴ درصد افزایش دهد.

مصرف غذاهایی را که برای کاهش وزن مفید هستند، مانند ماهی سالمون، سینه مرغ، سیب زمینی آب پز، لوبیا و آووکادو را افزایش دهید.

خوردن فیبر های محلول. تحقیقات نشان داده اند که فیبر های محلول می تواند موجب آب شدن چربی ها، خصوصا ناحیه شکم شوند. مکمل های فیبری مانند گلوکومانان نیز می تواند مفید واقع شوند.

چای و قهوه بنوشید. اگر از طرفداران چای و قهوه هستید می توانید هر چقدر که می خواهید آنها را مصرف کنید، زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند متابولیسم بدن را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد.

سعی کنید بیشتر از غذاهای غیر فرآوری شده و سالم استفاده کنید. اساس و پایه رژیم غذایی خود را بر مصرف غذاهای سالم قرار دهید. این غذاها نه تنها کامل تر هستند بلکه زودتر موجب سیری می شوند و از پرخوری جلوگیری می کنند.

غذای خود را آرام بخورید. افرادی که به سرعت غذا می خورند به مرور زمان وزن بیشتری اضافه می کنند. آرام خوردن موجب احساس سیری بیشتر و افزایش ترشح هورمون های کاهش وزنی می شود.

هر روز خود را وزن کنید. مطالعات نشان داده اند، افرادی که هر روز خود را وزن می کنند بیشتر مستعد کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن هستند.

داشتن خواب کافی. کم خوابی یکی از مهمترین عوامل افزایش وزن می باشد.

افزایش فعالیت روزانه. فعالیت و ورزش یکی از عوامل مهم کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن است. ورزش علاوه بر فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، موجب سوختن کالری های اضافی می شود که نمی توان تنها با رژیم لاغری آنها را آب کرد. ورزش مورد علاقه تان را پیدا کنید و زمانی برای آن در برنامه تان بگنجانید.

روش های غیر طبیعی (جراحی) لاغری

بای پس معده، اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

به طور کلی کسانی کاندیدای انجام جراحی لاغری هستند که:

تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.

نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.

در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد.

جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

جراحی لاغری به دو روش موجب کاهش وزن می شود:

محدود کردن

از طریق جراحی، میزان غذایی که معده می تواند تحمل کند، محدود می شود که همین موجب کاهش کالری دریافتی بدن می شود.

عدم جذب

طی جراحی لاغری قسمتی از روده کوچک بای پس یا کوتاه می شود که موجب کاهش میزان جذب کالری و مواد مغذی می شود.

انواع روش های جراحی لاغری

بای پس معده

بای پس معده که با نام Roux-en-Y نیز شناخته می شود نوعی جراحی لاغری است که طی آن قسمت اعظمی از معده کنار گذاشته می شود و فقط قسمت فوقانی آن باقی می ماند. سپس قسمتی از روده کوچک بریده می شود. این بخش از یک طرف به کیسه جدید معده و از طرفی دیگر به ادامه روده کوچک وصل می شود. پس از این جراحی غذا از بیشتر معده و بخش کوچکی از روده عبور نمی کند و به همین دلیل عمل جذب اتفاق نیافتاده و منجر به کاهش وزن بیمار می شود.

حلقه قابل تنظیم معده

با روش لاپاراسکوپی (که شامل برش های کوچک روی شکم می باشد) برای جاگذاری حلقه ای سیلیکونی به دور قسمت بالایی معده استفاده می شود. با فشرده شدن حلقه، قسمت فوقانی معده به شکل کیسه ای با سوراخی (راهی به سمت سایر بخش معده) به اندازه ۲.۵ سانت در می آید. پس از این، معده تنها میتواند ۵ گرم مواد را در خود بگنجاند.

انواع روش های لاغری

اسلیو معده

طی جراحی اسلیو معده که به نام آستینی کردن معده نیز شناخته می شود، جراح بیشتر معده را بر می دارد و تنها بخش موزی یا آستین شکلی که با بخیه بسته می شود، باقی می ماند. این جراحی نیز مانند جراحی حلقه ی معده، باعث کاهش حجم معده و سیری زودهنگام بیمار می شود.

اسلیو معده با سوییچ اثنی عشری

در این جراحی نیز جراح بیشتر معده را برمیدارد. این قسمت شامل دریچه ای که غذا را به روده ی کوچک می ریزد و بخش نخست روده ی کوچک که اثنی عشر نامیده می شود، نیز است. این عمل همچون جراحی اسلیو معده است. سپس جراح بخش میانی روده را می بندد. در ادامه نیز بخش پایانی را مستقیما به بخش اثنی عشر متصل می کند که به این عمل سوئیچ اثنی عشری می گویند.

بالون معده

بالون معده بالون نرمی است که با هوا یا آب نمک پر شده است و از طریق لوله باریکی که از حلق وارد بده می شود، درون معده قرار می گیرد. بیمار پس از قرارگرفتن بالون در معده، نمی تواند مانند سابق غذا بخورد. به همین دلیل بسیار سریع تر احساس سیری می کند. البته جاگذاری بالون معده برای لاغری، روشی موقتی است که پس از حداکثر ۶ ماه در آورده می شود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است. متخصص زیبایی با دقت و احتیاط چربی های اضافی را خارج می کند. او این کار را از طریق لوله ی تو خالی و کوچکی به نام کانولا از بدن انجام می دهد.

با حرکت دادن لوله کانولا درون توده چربی، سلول های چربی ساکشن می شوند.  بدن خوش فرم تر به نظر می رسد. این روش موقتی است و با عدم رعایت رژیم غذایی صحیح و ورزش نکردن چربی ها و وزن کاهش یافته باز خواهد گشت.

 

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع