ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

آیا سوختگی لیزر قابل درمان است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • آیا سوختگی لیزر قابل درمان است؟
 آیا سوختگی لیزر قابل درمان است؟

لیزر موهای زائد تنها روش درمان دائمی موهای زائد است. بسیاری به این روش علاقه‌مند هستند و آن را امتحان نموده‌اند. این روش در صورت انجام در کلینیک معتبر، زیر نظر اپراتور مجرب و در صورت صادق بودن مراجعه کننده در جواب به سوالات پزشک کاملا ایمن است. اما اگر هر کدام از این فاکتورها را از قلم بیاندازیم لیزر موهای زائد می‌تواند منجر به اتفاقاتی نظیر: حساسیت پوستی، لیبیدو رتیکولاریس، سوختگی، کبودی و تورم شود.

سوختگی ناشی از لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد با هر دستگاهی و یا با دستگاه کندلا بسیار ایمن و محبوب است. این روش باعث تضعیف و از بین بردن فولیکول‌های مو می‌شود. استفاده از این دستگاه بدلیل: دقت، سرعت و غیره بسیار مورد توجه است. این روش طی مدت زمان ۶ الی ۸ جلسه به پاسخگویی مناسبی می‌انجامد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم این روش در صورت در نظر گرفتن فاکتورهای لازم کاملا مطمئن و بدون آسیب است. اما اگر هر کدام از این فاکتورها حذف شود ممکن است کار با این دستگاه سبب عوارض شدیدی شود.

در لیزر درمانى با انرژى بالا ملانوسیت‌هاى پوست تیره، یا رنگ خود را از دست مى‌دهند و به لک هاى سفید تبدیل مى‌شوند و یا برعکس فعال‌تر شده و لک تیره بر جاى مى‌گذارند. که در هر دو صورت درمان این لک‌ها مشکل و وقت گیر است.

در لیزر درمانى به دلیل استفاده از انرژى زیاد و تولید حرارت، در صورت عدم استفاده صحیح و مناسب، ممکن است انواع سوختگى‌ها ایجاد شود. براى جلوگیرى از سوختگى‌هاى ناشى از لیزر، پیش بینى‌هاى خاصى در نظر گرفته شده و وسایل سرد کننده مختلفى براى این منظور استفاده مى‌شود.

 

چگونه می‌توان سوختگی‌های حاصل از لیزر را درمان کرد؟

بسته به درجه سوختگی درمان‌های متفاوت است. معمولا سوختگی‌های ناشی از لیزر از نوع درجه یک و به تعداد کمی درجه دو هستند.

اگر احساس سوزش شما بسیار شدید و ناحیه دچار سوزش وسیع است به دکتر مراجعه کنید. که البته برخورد با چنین حالتی بسیار نادر است.  در هر صورت حتما بعد از احساس سوختگی با کلینیک تماس بگیرید تا شما در جهت اقدامات ضروری راهنمایی کنند. بهبودی سوختگی ناشی از لیزر با توجه به ناحیه آن بین ۳ الی ۲۰ روز زمان می‌برد. در این مدت برای بازیابی رطوبت از دست رفته پوست مقدار زیادی آب بنوشید.

 

اقدامات قابل انجام بعد از سوختگی با لیزر:

  • محل مورد نظر را خنک نگه‌دارید.
  • از پمادهای ترمیمی و کاهنده التهاب در محل سوزش استفاده کنید.
  • در صورت قرار گرقتن در مقابل آفتاب، حتما از ضد افتاب استفاده کنید.
  • از کمپرس آب سرد یا یک پارچه خنک تمیز و خشک در محل سوزش استفاده کنید.
  • در صورت توصیه در محل سوختگی گاز استریل قرار دهید.
  • حتما حتما چک کنید که ضد آفتاب‌های شما SPF بالای ۳۵ دارند و تمامی محل سوختگی را پوشش می‌دهند.
  • پس از درمان‌های افلیه استفاده از سرم ویتامین سی در محل سوختگی التیام یافته می‌توان سبب کلاژن سازی و بهبود اسکار شود.

درمان تاول بعد از لیزر

درمان تاول بعد از لیزر یکی از کار‌هایی است که نیاز به صبر و حوصله دارد. اگر بعد از لیزر مو‌های زائد دچار تاول شدید برای درمان تاول بعد از لیزر می‌توانید چند کار انجام دهید. اگر مراجعه کننده دارای پوستی تیره باشد، در قسمت‌هایی از بدن نور لیزر توسط رنگدانه‌های پوست جذب شده و باعث تاول می‌گردد. همچنین ممکن است درجه دستگاه زیاد باشد و فولیکول‌ها بیشتر گرم شوند و پوست اطراف خود را بسوزانند. بنابراین در پوست‌های روشن و هم در پوست‌های سبزه، امکان سوختگی و تاول بعد از لیزر وجود خواهد داشت. به هر حال وقتی پوست بیش از اندازه گرم شد، دچار سوختگی می‌شود و سیستم دفاعی بدن، برای بهبود این سوختگی، مقداری آب در ناحیه سوختگی جمع می‌کند تا درجه حرارت را کاهش دهد. برای درمان تاول بعد از لیزر باید در مرحله اول ناحیه را تمیز نگه دارید و سپس از پماد‌های آنتی بیوتیک که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.

اگر با وجود تمام اقدام‌های اولیه زخم بهبود نیافت چه؟

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها و مراعات‌های اولیه زخم شما دچار لک شد اصلا نگران نباشید. این زخم‌ها قابل برطرف شدن هستند و فقط کمی زمان می‌برد. شما می‌توانید به پزشک پوست مراجعه کنید. د راین شرایط پزشک می‌تواند کرم‌هایی با ترکیب خاص جهت برطرف کردن مشکل شما پیشنهاد کنند که داروخانه آن‌ها را برای شما می‌سازد. اینکار و سایر مراقبت‌ها در جهت کلاژن سازی مجدد پوست باعث برطرف شدن جای سوختگی لیزر می‌شود.

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع