ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

بهترین روش‌ رفع غبغب کدام است؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • بهترین روش‌ رفع غبغب کدام است؟
 بهترین روش‌ رفع غبغب کدام است؟

بسیاری دارای مشکل تجمع چربی در ناحیه اتصال چانه و گردن یا همان غبغب هستند.  یکی از سوالات رایج این است که چرا حتی با وجود ورزش و کاهش وزن مشکل غبغب رفع نمی‌شود. این مشکل ارثی است و عملا برطرف کردن آن با ورزش غیر ممکن تلقی می‌شود. اما می‌توان با سری روش‌های درمانی این مشکل را ببر طرف کردن و غبغب و ظاهر نا خوشایند آن را از بین برد.

 

غبغب چیست؟

غبغب اصولا به تجمع چربی در ناحیه ساب‌منتال یا آرواره‌ای گفته می‌شود. با اینکه غبغب از نشانه و علائم چاقی است اما در افراد متناسب و لاغر نیز دیده می‌شود.

از دیگر دلایل ایجاد غبغب می‌توان به: افزایش سن، ژنتیک و عدم مراقبت مناسب از پوست و کمبود ویتامین و پروتئین‌های مفید برای ایجاد حالت ارتجاعی عضلات و پوست گردن و یا حتی بیماری اشاره کرد.

 

روش‌های رفع غبغب کدام است؟

  • هایفوتراپی
  • مزوتراپی
  • کویتیشن
  • آر اف
  • لیفت نخ
  • لیزر لیپولیز
  • لیپوساکشن
  • کیبلا
  • با استفاده از تزریق فیلرها

 

هایفوتراپی:

هایفو یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان غبغب بدون جراحی است. این درمان دوره کوتاهی دارد. هایفوتراپی بر اصل عبور دادن پرتوهای مافوق صوت متمرکز(اولتراسوند) و با شدت بالا از پوست به شیوه‌ای کنترل شده مبتنی است. هایفو آسیبی کنترل شده را به لایه‌های داخلی پوست وارد می‌کند. بافت‌های شل و افتاده در واکنش به این آسیب‌دیدگی و در اثر متلاشی شدن لایه چربی زیرپوستی سفت و منقبض می‌شوند. این نوع آسیب کنترل شده و تجزیه شدن هم‌زمان چربی زیر پوستی باعث تولید کلاژن جدید می‌شود. هایفوتراپی علاوه بر این که غبغب را کوچک می‌کند، به دلیل تحریک تولید کلاژن جدید باعث جوانسازی صورت می‌شود. هایفو درمانی بسیار ایمن و با دوران بهبود بسیار کوتاه است. این فرایند کوچک‌ترین آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند. یک جلسه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. یک جلسه درمان برای از بین بردن غبغب کافی است. پس از درمان با هایفو نیاز به استراحت نیست و می‌توان بر سر کارهای روزانه بازگشت.

 

مزوتراپی:

مزوتراپی یکی از روش‌های راحت و سریع برای رفع غبغب است. این تکنیک شامل تزریق محلول حل کننده چربی به این ناحیه است. مزوتراپی نیازی به بستری شدن ندارد و بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از درمان به کار روزمره خود برگردد. در این روش تزریق معمولا بدون درد است با این حال برخی ممکن است خواهان استفاده از کرم بی‌حسی باشند. برای مشاهده نتیجه این فرایند به چندین جلسه در فاصله چهار الی شش هفته نیاز است.

 

کویتیشن:

کویتیشن روش غیرجراحی ملایم و جدیدی است که به منظور از بین بردن چربی اضافی در ناحیه‌هایی از بدن انجام می‌شود. کویتیشن یکی از ایمن‌ترین روش‌های رفع غبغب است. طول موج مافوق صوت به سرعت گسترش می‌یابد و دیواره غشاء سلول‌های چربی را مرتعش و منقبض می‌کند. در نتیجه حباب هوای کوچکی داخل سلول ایجاد می‌شود. سپس حباب هوا دیواره سلولی را منفجر می‌کند و به این ترتیب تری گلیسیرید داخل سلول در مایع میان سلولی اطراف آزاد می‌شود. کویتیشن فقط بر روی سلول‌های چربی اثر می‌گذارد که ضعیف‌تر از دیگر سلول‌ها هستند.

 

آر اف:

مواج فرکانس رادیویی RF یکی از روش‌های غیرتهاجمی محبوب برای کاهش چربی‌های اضافی می‌باشد. آر اف درمانی برای رفع غبغب با فرکانس رادیویی سریع، بدون درد، آرامش بخش، تاثیرگذار و مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر تخریب و کاهش سلول‌های چربی به کلاژن سازی و بهبود کیفیت بافت پوست نیز کمک می‌کند. مدت زمان جلسات RF غبغب تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. چند روز بعد از انجام آر اف کاملا متوجه تغییرات می‌شوید. معمولا ۳ تا ۶ جلسه آر اف برای رفع غبغب نیاز است. جریان الکتریکی ایمن از طریق الکترودهایی که بر روی سطح پوست قرار می گیرد به عمق بافت ها نفوذ می‌کند.

 

لیفت نخ:

لیفت با نخ، یک روش ایمن است که با وادار کردن بافت‌های افتاده‌ی پوست به تولید کلاژن باعث لیفتینگ و کشیده شدن پوست می‌شود. در این روش نخ‌هایی نازک و قابل جذب (شبیه به آنچه در بخیه‌های پزشکی استفاده می‌شود) با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز در زیر پوست قرار می‌گیرند. این نخ‌های کاشته شده در زیر پوست، زخم‎‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند که باعث تولید کلاژن و انقباض بافت بدن می‌شوند. پس از ۶ ماه این نخ‌ها جذب بدن شده و کلاژن‌های‌ جدیدی را به جای خود باقی می‌گذارند.

 

لیزر لیپولیز:

لیزر لیپولیز روش جدیدتری برای رفع غبغب است. از آنجایی که فیبر لیزر کوچک است و چربی گردن را به مایع تبدیل می‌کند، از لوله بسیار کوچکی به قطر ۲٫۵ میلی متر برای تخلیه چربی گردن استفاده می‌شود. به علاوه گرمای حاصل از لیزر پوست غبغب را منقبض و محکم می‌کند. با بهره‌گیری از این فناوری نوین می‌توان غبغب بسیاری از بیماران را بدون جراحی لیفت گردن از بین برد.

 

کیبلا:

کیبلا اسید دئوکسی کولیک یعنی ماده‌ی جذب کننده چربی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. زمانی که کیبلا در چربی زیرپوستی تزریق می‌شود، باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شود. پس از آن واکنشی التهابی شروع می‌شود و بدن در نهایت مواد زائد را دفع می‌کند. سلول‌های چربی متلاشی شده دیگر مانند سابق انباشته یا ذخیره نمی‌شود. متخصص محلول کیبلا را با سوزنی بسیار ظریف در چربی اضافی زیر چانه تزریق می‌کند. البته ناحیه‌های درمان قبل از تزریق بی‌حس می‌شود تا بیمار کاملاً راحت باشد. تزریق کیبلا بسته به تعداد تزریق‌های لازم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در اکثر موارد لازم است که دو تا چهار جلسه درمان با کیبلا انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. کیبلا دارویی بسیار موثر برای بیمارانی است که از داشتن غبغب ناراحت هستند. البته تزریق کیبلا در صورت ابتلا به عارضه‌های شل کننده و کاهش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست توصیه نمی‌شود.

 

لیپوساکشن:

لیپوساکشن فرآیند برداشتن سلول‌های چربی از بخش‌هایی از بدن است که در برابر رژیم غذایی و ورزش هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. پزشک جراح برش‌های کوچکی را در زیر چانه ایجاد می‌کند و سپس از لوله‌ای به نام کانولا برای مکش توده‌های چربی استفاده می‌نماید. عمل لیپوساکشن تحت بیهوشی موضعی انجام می‌گیرد. بیمار در حین انجام عمل کاملاً هوشیار است. به علت اینکه لیپوساکشن یک روش جراحی است مدت ‌زمان بهبودی این عمل در هر فردی متفاوت است. شما طی یک هفته پس از انجام عمل لیپوساکشن می‌توانید فعالیت‌های عادی و روزانه خود را از سر گیرید.

 

تزریق فیلر:

برطرف کردن غبغب از تریق فیلرها یا پرکننده‌های تزریقی بهترین روش برای پوست‌های شل شده می‌باشد. این فیلرها به ناحیه غبغب تزریق می‌شوند. فیلرها با حجیم کردن پوست سبب رفع غبغب و شکل‌گیری مجدد خطوط فک می‌شوند. البته قابل ذکر است که اسن روش موقتی می‌باشد.

 

 

برای گرفتن وقت مشاره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع