ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

چگونه گیاهخوار شویم؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • چگونه گیاهخوار شویم؟
 چگونه گیاهخوار شویم؟

۱)

دستور العمل‌های گیاهی مورد علاقه خود را پیدا کنید. هم کتاب‌های آشپزی گیاهخواران و هم سایت‌های آنلاین اختصاص داده شده به دستور العمل های گیاهی، الهام بخش خوبی برای شما هستند. رستوران‌های گیاهی راهی عالی برای امتحان بسیاری از غذاهای جدید است که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده باشید. در بعضی از مکان‌ها، نمایشگاه‌ها یا جشنواره‌های گیاهخواری برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و انواع مختلفی از غذاهای جدید را امتحان کنید.

  • اگر غذای خاصی را در یک رستوران گیاهخواری دوست داشتید، دستور آن را بخواهید. اگر آنها مایل باشند آن را با شما به اشتراک بگذارند، ممکن است به یک غذای مورد علاقه معمول در خانه تبدیل شود.
  • از دوستان گیاهخوار خود بخواهید دستور العمل‌های مورد علاقه خود را با شما در میان بگذارند.

۲)

مانند یک گیاهخوار خرید خود را شروع کنید. هنگامی که شروع به جستجوی به طور خاص در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم و تره‌بار می‌کنید، طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی که در دسترس است را خواهید یافت. وقتی خرید گوشت را از سبد خرید خود حذف می‌کنید ، دنیای جدیدی از گذینه‌های جایگذین پیش روی شما قرار می‌گیرد. مواد غذایی زیر را امتحان کنید.

  • به‌دنبال میوه‌ها و سبزیجات بی‌نظیر مانند: انار، آواکادو، گریپ فروت و سایر میوه‌های کمتر شناخته شده باشید.
  • کوورن یک گزینه غذایی عالی است، سریع پخته می‌شود و پر از پروتئین است. در انواع مختلف بدون گوشت وجود دارد. باید در اکثر سوپرمارکت‌ها موجود باشد.
  • در راهرو حبوبات به دنبال حبوبات جدید مانند: کینوا ، کوسکوس ، جو ، ارزن و غیره باشید. همه آنها خوشمزه هستند.
  • همچنین خواهید فهمید که اکثر سوپرمارکت‌ها غذاهای جالب گوشت مصنوعی مانند همبرگرهای گیاهی ، مرغ‌های مصنوعی وگان ، و انواع غذاهای مجلسی را دارند. هر گیاهخوار این مکمل‌های گوشت مانند را دوست ندارد. برای برخی از گیاهخواران، طعم آن کمی گوشتی است یا بافت نامطلوب است. اما ارزش آن را دارد که چند مورد را امتحان کنید تا ببینید آیا طعم و مزه و بافت آن را دوست دارید یا نه. زیرا این غذاهای اضافی انتخاب‌های بیشتری را برای تنوع در غذا در اختیار شما می‌گذارند.
  • توفو ، تمپه و سیتان را امتحان کنید. اینها را می‌توان به روش‌های مختلفی پخت و در بسیاری از دستورالعمل‌های معمولی به عنوان جایگزین گوشت استفاده کرد. آنها معمولاً ارزان‌تر از محصولات آنالوگ گوشت هستند، زیرا لازم نیست به شکل چیزی درآیند و مواد دیگری به آنها اضافه نمی‌شود.

۳)

یادگیری بگیرید برچسب محصولات را با دقت بخوانید. بسیاری از مواد افزودنی، غلیظ کننده و موارد مشابه گیاهخواری نیستند (مانند ژلاتین). شما باید بدانید که از کدام مواد در غذاها اجتناب می‌کنید و هنگام خرید آنها را بخاطر بسپارید. همراه داشتن یک کارت کوچک با شماره و نام افزودنی‌ها برای جلوگیری از مصرف آن‌ها می‌تواند در شروع کار به شما کمک کند. اگر تردید دارید، تا زمانی که در مورد مواد تشکیل دهنده آن تحقیق نکرده‌اید، کالایی را خریداری نکنید.

۴)

درباره نیازهای تغذیه‌ای بدن خود تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که هنوز ویتامین B12 ، کلسیم ، پروتئین و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی حاصل از گوشت را به میزان کافی دریافت می‌کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، ممکن است به مصرف ویتامین‌ها و قرص‌های کلسیم نیاز داشته باشید. اما هدف شما این است که بیشتر نیازهای تغذیه‌ای خود را از غذای با کیفیت دریافت کنید.

  • اگر هنوز لبنیات و تخم مرغ می‌خورید، کمبود B12 کمتر مشکل ساز خواهد شد. گیاهخواران برای اطمینان از سطح کافی B12 ممکن است نیاز به مکمل روزانه داشته باشند. اگر مشاهده کردید که حس بویایی شما ضعیف است، ویتامین B12 بیشتری مصرف کنید.
  • توجه داشته باشید، بسیاری از افراد از شما می‌پرسند که از کجا پروتئین کافی دریافت می‌کنید و از کجا انرژی می‌گیرید. بیشتر غذاهای خوراکی حاوی پروتئین هستند. سوتفاهمی وجود دارد که فقط گوشت و تخم مرغ منبع مناسبی برای پروتئین هستند. اما، بیشتر غذاهای گیاهی حاوی اسیدهای آمینه ضروری در مقادیر مختلف هستند. بنابراین ترکیب برنج و لوبیا در همان روز به دستیابی به تعادل مناسب کمک می‌کند. برخی از غذاهای گیاهی حاوی کلیه اسیدهای آمینه ضروری مانند محصولات سویا هستند.
  • توجه داشته باشید که صرف نظر از خوردن گوشت و تکیه بر مصرف غذای فرآوری شده، میان وعده‌های شیرین و فست فود و غیره نشان دهنده رژیم غذایی ناسالم است. یک گیاه خوار که با چنین غذاهایی زندگی می‌کند و هرگز برای پختن غذاهای تازه با سبزیجات، غلات و حبوبات و غیره زحمت نمی‌کشد، از نظر سلامتی وضعیت خوبی نخواهد داشت و به احتمال زیاد چنین فردی دچار کمبود تغذیه شود.

۵)

به صورت فصلی و تازه غذا بخورید. این عمل باعث افزایش ویتامین‌ها و سلامت بیشتر غذاها می‌شود. هرچه سبزی یا میوه تازه‌تر باشد، سالم‌تر خواهد بود.

  • یک کتاب دستورالعمل مخصوص که دستورالعمل‌های آن بر اساس فصل‌ها است، تهیه کنید.
  • اینکه بخواهید به صورت ارگانیک مصرف کنید یا نه ، نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید. درباره موضوعات موجود در مورد غذاهای “معمولی” در مقابل غذاهای ارگانیک بخوانید.
  • تا آنجا که ممکن است، غذای خود را پرورش دهید. هیچ چیز جای سبزیجات تازه برداشت شده از باغ را نمی‌گیرد.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان در خصوص خدمات کلینیک سیب سبز اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع