ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

همه چیز درباره پاک کردن تتو با لیزر

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • همه چیز درباره پاک کردن تتو با لیزر
 همه چیز درباره پاک کردن تتو با لیزر

در حال حاضر انجام خالکوبی و تتو طرفداران بسیار زیاد ی دارد. خالکوبی ممکن است به دلایل مختلف انجام شود اما بعضا گاهی می‌بینیم که افراد به دلایلی همچون: پشیمانی از انجام این کار، تغییر کردن نظرشان نسبت به طرحی که قبلا انتخاب کرده‌اند، استخدام و یا ورود در برخی ارگان‌ها و ادارات، عدم اجازه ورود در برخی اماکن خاص و غیره، تصمیم به پاک کردن تتو خود می‌گیرند.

برای پاک کردن تتو راه‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها بدلیل آسیب رساندن به پوست و غیر اصولی بودن غیر قابل انجام است. درمان قطعی برای رفع تتو فقط با لیزر می‌باشد.

پاک کردن تتو با لیزر:

با ورود لیزر به عرصه پاک کردن تتو، این شیوه به دلایل ایمن و کاربردی بودن به سرعت جای سایر روش‌های سنتی را گرفت. لیزر با هدف قرار دادن ذرات یا باکس‌های رنگ در بدن که محل تجمع رنگدانه‌ها می‌باشد و بمباران آن توسط پالس‌های نور، باعث لیز شدن و پاره شدن رنگدانه‌ها و خرد شدن آن‌ها می‌گردد و التهاب در محل ایجاد می‌شود. هجوم ماکروفاژها و سلول‌های بیگانه‌خوار در محل باعث می‌شود که رنگدانه‌های مورد نظر نیز توسط سلول‌های ماکروفاژ که وظیفه پاک سازی بدن از عناصر خارجی را عهده دار هستند، بلعیده و نابود گردنند.

تاتوهایی که رنگ تیره توسط کربن و جوهر سیاه در آن بکار برده شده است و عمدتا رنگ خالکوبی را سیاه و تیره نشان می‌دهند از جمله تاتوهایی هستند که به طول موج‌های ارسالی از طرف لیزر، پاسخ مطلوب داده و در مقایسه با دیگر رنگ‌ها در جلسات درمانی کمتری نتایج مطلوبی از خود نشان می‌دهند.  انواع لیزرهایی که برای پاک کردن تتو یا تاتو یا خالکوبی بکار گرفته می‌شوند عبارت‌اند از:

  • لیزر کیو سویچ ان دیاگ برای پاک کردن تاتو های قرمز Q-Switched ND:YAG.
  • لیزر فراکشنال CO2.
  • لیزر کیوسویچ روبی Q-Switched Rubby.
  • دستگاه‌های آر اف جراحی یا پلاسما برای موارد کوچک.
  • دستگاه‌های لیزر اربیوم.

 

پاک کردن تتو با لیزر

از مزایای پاک کردن تتو با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به شکلی موثر و ایمن تاتوها را پاک می‌کند.
  • برای پاک کردن تاتو به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند.
  • می‌تواند رنگ‌هایی را پاک کنند که در گذشته پاک کردن آن‌ها ممکن نبود.

مراقبت قبل از لیزر:

مواردی باید پیش از شروع لیزر با مراجعه کننده چک شود. از قبیل: سن، علت تتو، بیماری‌های خاص. همچنین ممکن است نیاز به در نظر گرفتن رژیم غذایی خاصی برای فرد باشد که توسط پزشک به بیمار توصیه می‌شود. تتو‌های قدیمی و سنتی سخت‌تر از تتوهای امروزی و مدرن پاک می‌شوند.

مراقبت بعد از لیزر:

بلافاصله بعد از لیزر کردن تاتو، روی آن پماد مخصوص مالیده شده و روی آن پوشانده می‌شود. این ناحیه باید تمیز نگه داشته شود. تا ۴۸ ساعت پس از لیزر نباید از دارو و یا مواردی که پوست را به اشعه تحریک می‌کند مانند: هیدروکینون و لایه بردارها و .. استفاده کرد. مراجعه کننده می‌تواند روز بعد دوش بگیرد اما به هیچ عنوان نباید روی تاتوی خود را لیف بشوید.در صورت بروز زخم سطحی در ناحیه ی لیزر معمولا پس از ۴ تا ۵ روز از بین درمان می‌شود. این زخم‌ها نباید تحت هیچ شرایطی کنده شود. زیرا ممکن است باعث به‌وجود آمدن لک‌های دائمی شود. برای حداقل ۶ هفته، ناحیه لیزر شده را باید از قرارگیری در معرض نور آفتاب و نور‌های شدید حفظ کرد و از ضد آفتاب‌هایی با SPF بالای ۳۰ درصد استفاده کرد.

عوارض پاک کردن تتو با لیزر:

ممکن است در اثر استفاده از لیزر عوارضی همچون بروز لک‌های سفید، خونریزی‌های بسیار خفیف و جذب هموگولوبین به‌وجود بیاید که این عوارض در بازه زمانی هفت تا ده روز از بین می‌روند. شایع‌ترین عوارض جانبی مزمن درمان لیزر، هیپوپیگمانتاسیون است. این خطر در افراد مبتلا به تیرگی پوست افزایش می‌یابد. در برخی از موارد به علت نازکی پوست یا میزان شدت لیزر با توجه به طول موج لیزر ممکن است تولید تاول در سطح پوست شود، که برای جلوگیری از آن می توان از خنک کننده ها استفاده کرد.

همچنین در مواردی که در مواد تتو فلزاتی نظیر آهن بکار برده شده باشد ممکن است با لیزر واکنش داده و زنگ بافت تیره‎‌تر شود. برای جلوگیری از این عارضه باید علاوه بر تعیین نوع تتو در نقطه بسیار کوچکی از ناحیه تست انجام گیرد. درصورتی که لیزر قادر به پاک کردن این نوع تتو نباشد باید از روش جراحی  برای حذف ناحیه ی مورد نظر استفاده کرد.

به طور کلی برای به حد اقل رساندن عوارض جانبی می‌بایست فاصله حداقل یک ماهه بین جلسات حفظ شود.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از خدمات گکلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع