ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

هر آنچه که باید درباره لیپوساکشن بدانیم

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • هر آنچه که باید درباره لیپوساکشن بدانیم
 هر آنچه که باید درباره لیپوساکشن بدانیم

بررسی کلی

لیپوساکشن نوعی عمل جراحی است که از روش مکش برای از بین بردن چربی از نواحی خاص بدن مانند شکم ، ران ، باسن ، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. لیپوساکشن نیز این نواحی را شکل می‌دهد. نام‌های دیگر لیپوساکشن شامل لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن است.

لیپوساکشن به طور معمول یک روش کلی برای کاهش وزن یا یک گزینه کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود. اگر اضافه وزن دارید ، احتمالاً با رژیم و ورزش یا روش‌های درمان چاقی – مانند جراحی بای پس معده – بیش از آنچه در لیپوساکشن انجام می‌دهید ، وزن کم می‌کنید.

اگر چربی بیش از حد در نقاط خاص داشته باشید، ممکن است کاندید مناسبی برای لیپوساکشن باشید.

مناطق درمانی لیپوساکشن:

لیپوساکشن برای از بین بردن چربی در مناطقی از بدن که به رژیم و ورزش پاسخ نداده‌اند، استفاده می‌شود. مانند موارد زیر:

  • شکم
  • بازوهای بالایی
  • باسن
  • ساق پا و مچ پا
  • قفسه سینه و پشت
  • باسن و ران
  • چانه و گردن

علاوه بر این ، گاهی اوقات می‌توان از لیپوساکشن برای کاهش پستان یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.

با افزایش وزن ، سلول‌های چربی از نظر اندازه و حجم افزایش می‌یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلول‌های چربی در یک منطقه خاص را کاهش می‌دهد. میزان چربی خارج شده، به ظاهر منطقه و حجم چربی بستگی دارد. تغییرات کانتور حاصل شده معمولاً دائمی هستند – تا زمانی که وزن شما ثابت بماند. پس از لیپوساکشن ، پوست خود را به خطوط جدید مناطق تحت درمان می‌رساند. اگر از رنگ و قابلیت ارتجاعی پوست خوبی برخوردار باشید ، پوست شما بعد از مدتی صاف به نظر می‌رسد. اگر پوست شما با کشش ضعیف و نازک است ، پوست مناطق تحت درمان ممکن است شل به نظر برسد.

لیپوساکشن باعث کاهش فرورفتگی سلولیت یا سایر بی نظمی‌های سطح پوست نمی‌شود. به همین ترتیب ، لیپوساکشن علائم کششی را برطرف نمی‌کند.

برای اینکه کاندیدای لیپوساکشن شوید ، باید در سلامت و بدون شرایطی باشید که می‌تواند جراحی را پیچیده کند – مانند محدودیت جریان خون ، بیماری عروق کرونر ، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف.

خطرات

مانند هر عمل جراحی بزرگ ، لیپوساکشن خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی خاص لیپوساکشن عبارتند از:

  • بی نظمی کانتور.

 به دلیل از بین بردن ناهموار چربی ، خاصیت کشسانی پوست و ترمیم غیرمعمول ، پوست شما ممکن است ناهموار ، مواج یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشد. آسیب در زیر پوست از لوله نازک (کانول) که در طی لیپوساکشن استفاده می‌شود ، ممکن است به پوست لکه بینی دائمی دهد.

  • تجمع مایعات.

 جیب‌های موقتی مایع (سروما) می‌توانند در زیر پوست ایجاد شوند. ممکن است لازم باشد این مایع با سوزن تخلیه شود.

  • بی حسی.

 ممکن است احساس بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه آسیب دیده داشته باشید. تحریک موقت عصب نیز ممکن است.

  • عفونت.

 عفونت‌های پوستی نادر اما ممکن است. عفونت شدید پوستی ممکن است زندگی را تهدید کند.

  • پنچری داخلی.

 به ندرت ، یک کانول که بیش از حد عمیق نفوذ می‌کند ممکن است عضوی داخلی را سوراخ کند. این ممکن است نیاز به ترمیم فوری جراحی داشته باشد.

  • آمبولی چربی.

ممکن است تکه‌های چربی شل شده از بین رفته و در رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ها جمع شده و یا به مغز منتقل شوند. آمبولی چربی یک فوریت پزشکی است.

  • مشکلات کلیوی و قلبی.

تغییر در سطح مایعات به دلیل تزریق و مکش مایعات می‌تواند باعث مشکلات تهدید کننده زندگی در کلیه ، قلب و ریه شود.

  • سمیت لیدوکائین.

لیدوکائین یک ماده بیهوشی است که اغلب با مایعات تزریق شده در طی لیپوساکشن برای کمک به کنترل درد تجویز می‌شود. اگرچه به طور کلی بی خطر است. اما در شرایط نادر ، سمیت لیدوکائین می تواند ایجاد شود ، که باعث مشکلات جدی در قلب و سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

اگر جراح روی سطوح بزرگتر از بدن شما کار کند یا چندین عمل را در همان عمل انجام دهد ، خطر عوارض افزایش می‌یابد. با جراح خود در مورد چگونگی این خطرات در مورد شما صحبت کنید.

چگونه آماده می‌شوید:

غذا و داروها

قبل از عمل ، با جراح خود درمورد اینکه چه انتظاری از جراحی دارید ، صحبت کنید. جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند ، و در مورد هر گونه شرایط پزشکی و یا هر دارو ، مکمل یا گیاهان دارویی که می‌خورید سوال می‌کند.

جراح به شما توصیه می‌کند حداقل سه هفته قبل از جراحی مصرف برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون یا NSAID را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد آزمایشات آزمایشگاهی خاصی را انجام دهید.

سایر اقدامات احتیاطی

اگر عمل شما به حذف فقط مقدار کمی چربی نیاز دارد ، ممکن است جراحی در محیط مطب انجام شود. اگر مقدار زیادی چربی برداشته شود – یا اگر می‌خواهید سایر اقدامات را به طور هم‌زمان انجام دهید – جراحی ممکن است در بیمارستان انجام شود و به دنبال آن یک شب اقامت انجام شود. در هر صورت ، ترتیب این را بدهید که شخصی شما را به خانه برساند و حداقل برای اولین شب بعد از عمل با شما بماند.

نتایج

پس از لیپوساکشن ، تورم معمولاً طی چند هفته فروکش می‌کند. در این زمان ، ناحیه تحت درمان باید حجیم به نظر برسد. طی چند ماه انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان ظاهری لاغرتر داشته باشد.

طبیعی است که پوست با افزایش سن مقداری از استحکام خود را از دست بدهد ، اما نتایج لیپوساکشن به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید ماندگار است. اگر بعد از لیپوساکشن اضافه وزن پیدا کنید ، توزیع چربی شما ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال ، شما ممکن است چربی را در اطراف شکم خود جمع کنید فارغ از اینکه در چه مناطقی در ابتدا تحت درمان قرار گرفتید.

 

برای گرفتن وقت مشاوره ایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراحعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع