ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

روش های لیفت صورت

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • روش های لیفت صورت
 روش های لیفت صورت

جوانی صورت با توجه به عوامل مختلف از جمله وراثت، جاذبه زمین، عوامل محیط و استرس از بین می رود. تغییرات با بالا رفتن سن در پوست، بافت نرم و اسکلت استخوانی اتفاق می افتد. این تغییرات پوستی شامل شل شدگی پوست، کاهش قابلیت ارتجاعی و آسیب های مربوط به تاثیرات منفی آفتاب از جمله لک و تغییر رنگ می باشند. در سطح بافت نرم اتروفی (تخلیل) چربی صورت رخ می دهد. که منجر به ایجاد چاله هایی به ویژه در نواحی شقیقه ها، زیر گوشه های لب، اطراف چانه و گونه می گردد. اسکلت استخوانی صورت نیز به مرور زمان تحلیل رفته که در این روند پیر شدن استخوانی در نواحی ماگزیلا (فک بالا) و ویری اربیتال (کاسه استخوانی چشم) سریعتر می باشند. یکی از راه‌های بر طرف کردن این مشکل لیفت صورت و پوست است.

این تغییرات باعث ایجاد علائم زیر در صورت می شوند:

  • افتادگی بافت قسمت میانی صورت
  • خطوط عمیق در زیر پلک تحتانی
  • کاهش تونیسیتی پوست قسمت تهتانی صورت
  • بافتهای چربی طبیعی صورت که تحلیل رفته و یا افتادگی پیدا کرده اند
  • خطوط عمیق که از کنار و زیر لب تا فک پایین گسترش می یابند
  • پوست شل و رسوب چربی اضافی در زیر چانه و فک
  • خطوط عمیق در طول بینی که به گوشه لب منتهی می شوند

 

 

  • روش های لیفت صورت

انواع لیفتینگ صورت

روشهای جوانسازی صورت به دو گروه لیفت صورت با جراحی و بدون جراحی تقسیم بندی می‌شوند. روشهای لیفتینگ صورت بدون جراحی شامل: تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لایه برداری صورت با لیزر، لیفت با دستگاه، لیفت صورت با rf، لیفت صورت با نخ و هایفوتراپی می باشند که کلیه این روش ها به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام پذیر است.

روشهای غیر تهاجمی نتایج مشابه با جراحی لیفت صورت ندارند. ولی می توانند باعث به تاخیر انداختن زمان نیاز صورت به جراحی زیبایی لیفت صورت می گردد. چه افرادی برای لیفت صورت مناسب هستند: بیماران معمولا می خواهند پوست گردن و صورت برای از بین بردن چین و چروک صورت و زیر چشم، خط خنده، افتادگی ناحیه میانی صورت، شل شدن پوست و چربی زیر چانه و فک و یا غبغب کشیده شود. فردی می تواند لیفت صورت را انجام دهد که دخانیات مصرف نمی‌کند و انتظاری واقع‌ بینانه از نتایج عمل دارد ۱۰ روش لیفت صورت :

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یک عمل جراحی ظریف است که پوست صورت افتاده را به آرامی کشیده تا پوست هموارتر و جوان‌تر به نظر برسد. اگر نیروی جاذبه روی پوست صورت شما اثر گذاشته است، لیفت صورت با نخ که یک جایگزین کم تهاجمی نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است برای جوان‌سازی صورت بدون خطرات احتمالی و بستری شدن پس از عمل انجام می‌شود. این روش درمانی دوره ی نقاهت ندارد و بیمار بعد از دو روز کاملا عادی و معمولی می تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد. دوره ی نقاهت حدودا دو روز است و پس از ۲ هفته بافت های نرم بهبود یافته ودر نتیجه هیچ نشانه ای از انجام این روش پدیدار نخواهد بود ، این روش بدون برش بزرگ است و به هیچ عنوان جای بخیه در صورت باقی نخواهد ماند .

هایفوتراپی

هایفوتراپی (HIFU)،امواج اولتراسوند متمرکز شده با شدت بالاو تکنیک نوینی است که برای لیفتینگ صورت و سفت کردن پوست آن به کار برده می‌شود. هایفوتراپی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و موجب انعقاد گرمایی در) SMAS سیستم اپونوروتیک عضلانی سطحی) می‌شود و به تدریج موجب سفت شدن و جوانسازی پوست می‌گردد. پس از درمان هایفوتراپی می‌توانید فعالیت معمول خود را ادامه دهید. در برخی بیماران اندکی قرمزپوست مشاهده می‌شود که البته موقتی است و به سرعت برطرف می‌شود. نتایج حاصل از روش هایفوتراپی برای لیفتینگ پوست صورت یا کشیدن پوست صورت به طور مستمر ظرف ۹ ماه بهتر و چشمگیرتر می‌شود. ماندگاری اثر روش هایفوتراپی حدود یک سال است.

تزریق بوتاکس

یکی از روش های لیفتینگ صورت بدون جراحی، تزریق بوتاکس است. بوتاکس، که با نام‌های تجاری دیسپورت و زنومین نیز شناخته می‌شود، رایج‌ترین روش غیر جراحی استفاده شده است به نحوی که در ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴.۲۶۷.۰۳۸ مورد گزارش شده است. دکتر زامورا توضیح می‌دهد، بوتاکس یک تعدیل کننده‌ی عصبی است که داخل عضله تزریق ی‌شود، و باعث می‌شود عضله موقتا شل شود. این عضله‌ی شل شده دیگر نمی‌تواند منقبض شود و بنابراین امکان چروک شدنش وجود ندارد. بوتاکس به عنوان یکی از درمان‌های محبوب زیبایی صورت، یک درمان سریع، بی‌خطر و مؤثر است.

بوتاکس خطوط و چین و چروک‌های صورت را برای حدود شش ماه کاهش داده یا از بین می‌برد و نیاز به بستری شدن ندارد بوتاکس باعث جوان‌سازی پوست شده و چین و چروک‌های اطراف و زیر چشم، خط اخم بین دو ابرو، خطوط افقی پیشانی، خطوط اطراف دهان و خطوط و چین و چروک‌های گردن را از بین می‌برد. بوتاکس پوست همه قسمت‌های صورت را هموار کرده و چین و چروک‌ها را رفع می‌کند. نتیجه‌ی انجام بوتاکس را می‌توان ظرف سه تا هفت روز مشاهده کرد که سه تا چهار ماه دوام خواهد داشت. بنابراین، برای جلوگیری از بازگشت مجدد چین و چروک باید درمان‌های منظم و پیوسته‌ای انجام بدهید. این روش هیچ عارضه‌ی جانبی جدی برای شما ندارد، و رایج‌ترین عوارض ضعف عضلانی موقت، همراه با قرمزی، حساسیت و ورم در ناحیه‌ی تزریق هستند

فیلرها (پرکننده‌های) پوستی

گونه‌های افتاده و غبغب عموما به خاطر از دست رفتن حجم صورت به وجود می‌آیند که نتیجه‌ی آن شل و آویزان شدن پوست است. ما می‌توانیم این حجم از دست رفته را، بدون عمل جراحی، باز گردانیم، آن هم ظرف چند دقیقه و طوری به نظر خواهد رسید که انگار لیفت صورت انجام داده‌اید.

  • فیلرهای اسید هیالورونیکی (رستیلین، یوودرم، پرول سیلک، هایدرل، بلوترو، آلترا پلاس، ولوما، پرلین)
  • فیلرهای کلاژنی (کازموپلاست، کازمودرم، اوولنس)
  • فیلرهای نیمه دائمی (اسکالپترا، رادییس)
  • فیلرهای دائمی (آرته‌فیل)

اسید هیالورونیک پر استفاده‌ترین فیلر و دومین گزینه‌ی غیرجراحی محبوب است که در ۲۰۱۵ در ایالات متحده ۲.۱۴۸.۳۲۶ مورد از آن انجام شده است. از پرکننده‌های پوستی برای پر کردن خطوط و فضاها، و بالا کشیدن آن‌ها جهت افزایش حجم استفاده می‌شود. فیلرها بیشتر برای قسمت پایین صورت بخصوص گونه‌ها، خطی که از بینی به دهان وصل می‌شود (خط لبخند)، لب‌ها، خطوطی که از گوشه‌ی دهان به سمت چانه پایین می‌روند، جای زخم‌هااستفاده می‌شوند. فیلر‌ها نتایجی فوری و نرخ بازگشتی پایین دارند اما باید هر شش تا نه ماه مجددا انجام شوند.

 یکی دیگر از روش های لیفت صورت با rf

RF یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل در پزشکی زیبایی کاربرد داشته و روشی تقریباً بی عارضه و کاملاً مؤثر است. امروزه دستگاه‌های RF فرکشنال با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ پوست تأثیرگذاری این روش را چندین برابر کرده. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک راهکار بسیار مؤثر برای جوانسازی شکل ظاهری و ساختار پوست به صورت کاملاً طبیعی و نیز برطرف کردن عوارضی از قبیل آثار کشیدگی پوست و جای جوش و آکنه می‌باشد Rf فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن موجب سفت شدن و جوان سازی پوست صورت با لیزر پوست می‌شوند.

از مزایای این روش قابلیت انجام برای بیشتر افراد با هر سنی را می توان اشاره نمود.

آر ‌اف فرکشنال برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:

  • چین‌وچروک‌های دور چشم
  • کلیه چین و چروک‌های خفیف تا متوسط صورت
  • چروک‌های ایجاد شده روی پوست گردن
  • چروک‌های پوست سینه
  • افتادگی پوست صورت و غبغب
  • خط خنده
  • وجود حالت خستگی در صورت
  • افتادگی پوست گردن
  • افتادگی و شل‌شدگی پوست در هر ناحیه‌ای از بدن

تزریق ژل یکی از روش های لیفت صورت هست

روش انجام لیفت صورت با تزریق ژل می‌تواند چین و چروک‌های صورت را پر کرده و ظاهر آن را هموارتر و شاداب‌تر کرد. با تزریق ژل می‌توان لب‌ها را برجسته کرده، چین و چروک‌های صورت را رفع نموده و ظاهر صورت را بهبود بخشید. ژل ماده ای شیمیایی است که برای نقاط مختلف بدن با برند ها و دوز های مختلف موجود است .

تزریق چربی

گرافت چربی و تزریق چربی عبارات مترادفی هستند و برای توصیف روشی به کار می روند. در این روش چربی را از بخشی از بدن بر می‌دارند و به عنوان پرکننده برای سایر بخش های بدن یا صورت استفاده می کنند. که منجر به ایجاد ظاهر جوان و تقویت شده می گردد. تزریق چربی اقدام مهمی جهت جوان سازی صورت است. لیفت صورت باعث بالا بردن و سفت شدن بافت ها می شود. اما کاهش حجمی که ناشی از پیری باشد، برنمی گرداند. برای این کار، گرافت یا تزریق چربی لازم است.

درمان‌های نور شدید پالسی (IPL)، اولتراسوند، و لیزر

ترمیم رنگدانه‌ها، چین و چروک، لکه‌ها، و قرمزی با ترکیب درستی از محصولات مراقبت از پوست و فناوری نور قدرتمند مانند IPL و لیزر انجام می‌شود. گزینه‌‌ی دیگر اولتراسوند است، که با عنوان اولتراپی نیز شناخته می‌شود. این درمان‌ها نتایج بسیار ظریف اما گاهی دائمی به جای می‌گذارند. که شبیه لیفت صورت است و می‌تواند کل صورت را درمان کند. این روش‌ها مقرون‌ به صرفه‌ترین درمان‌ها هستند و احتمال بازگشت کمتری دارند

کیبلا

اگرپوست گردن‌تان خیلی افتاده و شل شده است، اما پوست‌تان نسبتا خوب است، ممکن است بتوانیم بدون عمل جراحی و با تزریق یک داروی متشکل از چربی جدیدتر به نام کیبلا غبغب‌ دخود را برطرف کنید. با کیبلا، به دو تا چهار درمان در یک دوره‌ی زمانی سه تا چهار ماهه نیاز خواهید داشت تا به نتایجی که دنبالش هستید دست پیدا کنید. تزریق‌ها ممکن است برای یک دوره‌ی دو تا سه هفته‌ای باعث ورم و حساسیت در آن ناحیه شود. وقتی پای یک گردن آویزان و شل و ول به میان می‌آید، آدم‌ها اغلب به ترمیم پوست نازک گردن بدون عمل جراحی امیدی ندارند. در چنین مواردی با استفاده از فنون مبتنی بر حرارت، نور، یا اولتراسوند جهت سبک‌تر کردن بار و فشار وارده بر پوست گردن هیچ نتایج چشمگیری را شاهد نبوده‌ایم

لیفتینگ صورت با جراحی

یکی از تکنیک های لیفت صورت، لیفتینگ با جراحی است. که بسته به میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت های صورت متفاوت می باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولا برش های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می باشد. که وسعت این برش بر اساس نظم جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می گردد.

در برخی موارد نیاز به برش اضافه زیر چانه برای دسترسی به عضله و بافت های نرم و چربی گردن می باشد. با پیشرفت تکنیک های جراحی امروزه تلاش بر این است که وسعت محل برش کاهش داده شود. تا از عوارض ناشی از برش جراحی از جمله تخریب محل رویش مو، اسکار و تغییرات رنگ پوست در محل برش جلوگیری می شود.

روش انجام جراحی لیفت صورت :

عمل لیفت صورت معمولاً تحت بیهوشی عمومی یا تزریق آرام‌ بخش انجام می‌گیرد. پس از بیهوش شدن بیمار و ایجاد برش، عضله‌های زیرین و بافت‌های عمیق‌تر بالا آورده و موقعیت‌شان تغییر داده می‌شود و پوست و چربی اضافی نیز در جراحی لیفت صورت برداشته می‌شود. در مواردی که جوان‌ سازی صورت گستردگی کمتری دارد، عمل لیفت صورت و کشیدن پوست صورت با برش محدود، به عبارت دیگر با برش‌های کوتاه‌تر، بر روی صورت‌ انجام می‌شود.

نتایج پس از عمل لیفتینگ صورت:

پس از عمل لیفت و کشیدن پوست صورت، سر و صورت پانسمان می‌شود و لوله‌های تخلیه (درن) در صورت لزوم درون برش‌ها قرار داده می‌شود. این لوله‌ها معمولاً یک روز پس از جراحی کشیدن پوست صورت درآورده می‌شود. بروز مقداری کبودی، ورم و درد طبیعی است. بیماران غالباً در صورت و گردن احساس انقباض و کشیدگی دارند. درد را می‌توان با مسکن و دارو آرام کرد. بخیه‌ها نیز معمولاً ۷ روز پس از جراحی کشیده می‌شود. بیمار می‌تواند وظایف شغلی و فعالیت‌های سبک را حدوداً ۲ هفته پس از عمل ازسر بگیرد.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت صورت :

  • طی ده روز اول بعد از جراحی استراحت کنید. بعد از ده روز می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. اگر شغل شما نیاز به فعالیت فیزیکی زیادی دارد می توانید سه هفته بعداز جراحی شروع کنید.
  • تا دو هفته اول بعداز جراحی از بالش استفاده نکنید و به پشت بخوابید (طاق باز) در صورت نیاز می توانید از رول گردنی استفاده کنید.
  • از خوردن غذا های شور و ترشی و سفت که جویدن زیادی لازم دارد اجتباب کنید.
  • مصرف الکل و سیگار در ۲ هفته بعداز جراحی ممنوع می باشد.
  • از کیسه یخ بعنوان کمپرس اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه در هر ساعت تا سه روز اول بعداز جراحی استفاده کنید. درصورتیکه همزمان با فیس لیفت تزریق چربی هم داشته اید در نواحی پیانی گونه و گردن نیز از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس در هنگام شب و استراحت نیاز نمی شود.
  • از مسکن تجویز شده توسط جراح برای بهبود درد و نمادچشمی در هنگام خواب استفاده کنید.
  • سه روز بعداز جراحی استحمام کنید و بعداز آن بطور روزانه موها و صورت خود را با شامپو بشویید.
  • ستحمام روزانه باعث پیشگیری از عفونت محل زخم می شود . مصرف نرم کننده موی سر بعداز شامپو توصیه می شود.
  • بخیه های محل زخم طی ۱۰-۷ روز توسط پزشک خارج می شوند.
  • طی ده روز اول بعداز جراحی از رانندگی وسایل نقلیه اجتناب کنید.
  • بعد از دو هفته مجاز به انجام فعالیت ورزشی سبک هستید. و پس از انجام فعالیت های ورزشی سنگین از جمله فعالیت های کششی،وزنه برداری، دراز و نشست طی ۶ هفته بعداز جراحی ممنوع می باشد.

سن مناسب برای لیفت صورت :

مناسب ترین افراد برای جراحی لیفت صورت کسانی هستند که سن آنها بالای ۳۵ سال باشد و دچار افتادگی و آویزانی پوست صورت شده اند. البته ممکن است در سنین پایین پوست صورت حالت افتاده و شلی پیدا کند که با تایید پزشک می توان عمل لیفت صورت با جراحی را انجام داد.

ماندگاری نتایج جراحی کشیدن پوست صورت :

طول عمر جراحی لیفتینگ صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در مورد بیمارانی که سیگار نمی کشند، جلوی نور آفتاب قرار نمی گیرند و از سلامت خوبی برخوردارند و از نظر ژنتیکی ایده آل هستند این عمل تا ۱۰ سال دوام می آورد. در مورد افرادی که از پوست و بدن خود مراقبت نمی کنند این عمل ۵ سال عمر می کند. مراقبت از سلامت عمومی نقش به سزایی در حفظ حالت جوانی شما دارد.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع