ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

راه های مقابله با پوست چرب

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • راه های مقابله با پوست چرب
 راه های مقابله با پوست چرب

بررسی کلی

پوست چرب نتیجه تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. این غدد در زیر سطح پوست قرار دارند. سبوم یک ماده روغنی است که از چربی ساخته شده است. سبوم همیشه بد نیست زیرا به محافظت و مرطوب سازی پوست کمک می‌کند و موهای شما را براق و سالم نگه می‌دارد. با این وجود سبوم زیاد ممکن است منجر به چربی پوست شود که این اتفاق باعث مسدود شدن منافذ و آکنه شود. ژنتیک ، تغییرات هورمون‌ها یا حتی استرس ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد.

کنترل پوست چرب و آکنه چالش برانگیز است. هنوز هم ، درمان‌های خانگی اغلب بدون استفاده از داروهای تجویز شده یا رژیم‌های گران قیمت مراقبت از پوست علائم را کاهش می‌دهند. در اینجا ۸ روش درمانی برای پوست چرب آورده شده است که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

 

صورت خود را بشویید

به نظر واضح است ، اما بسیاری از افراد با پوست چرب، صورت خود را روزانه نمی‌شویند. اگر پوست شما چرب است ، باید صورت خود را دو بار در روز بشویید – اما در این کار زیاده روی نکنید. از صابون‌های خشن یا شوینده‌های قوی خودداری کنید. به جای آن از صابون ملایمی مانند صابون گلیسیرین استفاده کنید.

 

کاغذ خشک کن

این کاغذهای نازک و کوچک مانع از کارکرد بیش از حد غدد چربی می‌شود. به شما امکان را می‌دهد که روغن اضافی صورت خود را پاک کنید تا پوست براق و چرب را به حداقل برسانید. کاغذهای خشک کن، ارزان هستند و از طریق پیش فروش نیز در دسترس هستند. در صورت نیاز در طول روز استفاده کنید.

 

عسل

عسل یکی از تحسین شده ترین درمان پوستی در طبیعت است. به لطف توانایی‌های ضد باکتری و ضد عفونی کننده ، ممکن است برای پوست چرب و مستعد آکنه مفید باشد.

عسل همچنین یک ماده مرطوب کننده طبیعی است. بنابراین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند اما چرب نیست. این به این دلیل است که جذب کننده‌های چربی، رطوبت پوست را بدون جایگزینی آن می‌گیرند.

برای استفاده از عسل برای درمان آکنه و پوست چرب ، یک لایه نازک ، ترجیحاً خام ، روی صورت خود پخش کنید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه خشک شود و کاملاً با آب گرم بشویید.

 

خاک رس آرایشی

رس‌های آرایشی که به آن‌ها رس‌های التیام دهنده نیز گفته می‌شود ، برای کمک به جذب روغن پوست و درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. خاک رس سبز فرانسوی یک روش درمانی محبوب برای پوست چرب و آکنه است ، زیرا بسیار جاذب است. خاک رس سبز فرانسوی به صورت پودر در می‌آید.

برای تهیه ماسک خاک رس سبز فرانسوی مناسب آبگرم:

  1. آب تصفیه شده یا گلاب را به حدود یک قاشق چای خوری خاک رس اضافه کنید تا یک قوام پودینگ مانند ایجاد شود.
  2. مخلوط خاک رس را به صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود.
  3. خاک رس را با آب گرم برداشته و خشک کنید.

ماسک‌های سفالی که با آب برداشته می‌شوند بسیار لطیف تر از ماسک‌های لایه بردار روی پوست شما هستند.

 

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر به آرام شدن پوست ملتهب و جذب چربی اضافی کمک می‌کند. همچنین به لایه برداری از پوست مرده کمک می‌کند. وقتی در ماسک صورت استفاده می‌شود ، بلغور جو دوسر معمولاً آسیاب می‌شود. می‌توان آن را با ماست ، عسل یا میوه له شده مانند موز ، سیب یا پاپایا ترکیب کرد. برای استفاده از بلغور جو دوسر روی صورت خود:

  1. ۱/۲ فنجان جو دوسر آسیاب شده را با آب داغ ترکیب کنید تا به صورت خمیر در آید.
  2. ۱ قاشق غذاخوری عسل را بهم بزنید.
  3. مخلوط جو دوسر را به مدت حدود سه دقیقه در صورت ماساژ دهید. با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.
  4. در عوض ، مخلوط جو دوسر را به صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.

 

سفیده تخم مرغ و لیمو

سفیده و لیمو یک داروی محلی برای پوست چرب است. تصور می‌شود که هر دو ماده منافذ پوست را سفت می‌کنند. اسید موجود در لیمو و سایر مرکبات ممکن است به جذب روغن کمک کند. طبق مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ ، لیمو همچنین توانایی ضد باکتری دارد. با این حال ، این روش درمانی برای افراد مبتلا به آلرژی تخمک انتخاب خوبی نیست.

برای تهیه ماسک صورت سفید تخم مرغ و لیمو:

  1. ۱ سفید تخم مرغ را با ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه فشرده شده ترکیب کنید.
  2. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود و ماسک خشک شود.
  3. آن را با آب گرم برداشته و خشک کنید.

 

بادام

بادام زمینی نه تنها برای لایه برداری از پوست شما موثر است ، بلکه به از بین بردن روغن و ناخالصی‌های اضافی نیز کمک می‌کند. برای استفاده از اسکراب صورت بادام:

  1. بادام خام را ریز خرد کنید تا ۳ قاشق چای خوری درست شود.
  2. ۲ قاشق غذاخوری عسل خام اضافه کنید.
  3. به آرامی و با حرکات دورانی به صورت خود بمالید.
  4. با آب گرم بشویید و خشک کنید.

همچنین می‌توانید قبل از افزودن عسل ، ماسک صورت بادام را با آسیاب کردن بادام به صورت خمیر درست کنید. ماسک را به مدت ۱۰–۱۵ دقیقه بگذارید. با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود. در صورت حساسیت به آجیل از مصرف آن خودداری کنید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل تسکین سوختگی و سایر بیماری‌های پوستی شناخته شده است. طبق کلینیک مایو ، شواهد علمی خوبی وجود دارد که به درمان پوسته پوسته شدن پوست ناشی از لکه‌های چرب کمک می‌کند. بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای درمان پوست چرب استفاده می‌کنند.

می‌توانید قبل از خواب یک لایه نازک به صورت خود بمالید و آن را تا صبح بگذارید. شناخته شده است که آلوئه ورا باعث واکنش آلرژیک روی پوست حساس می‌شود. اگر قبلاً از آلوئه ورا استفاده نکرده‌اید ، مقدار کمی روی بازو را آزمایش کنید. اگر طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت هیچ واکنشی ظاهر نشود ، باید از آن بی‌خطر باشد.

 

برای گرفتن وقت و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع