ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

بیماری‌ های پوستی رایج (بخش اول)

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • بیماری‌ های پوستی رایج (بخش اول)
 بیماری‌ های پوستی رایج (بخش اول)

در این مطلب به بررسی انواع بیماری‌ پوستی رایج می‌پردازیم و علت به‌وجود آمدن و پیشرفت‌شان را بررسی می‌کنیم. این مطلب دارای دو بخش می‌باشد که در این بخش به مشکلاتی هم‌چون: آکنه (آکنه ولگاریس)، اگزما(درماتیت آتوپیک)، زونا(هرپس زوستر)، کهیر (Urticaria) اشاره می‌شود.

 

آکنه (آکنه ولگاریس)

آکنه، شایع‌ترین بیماری‌ پوستی در ایالات متحده، می‌تواند اضطاب آورترین مشکل برای هر جوانی باشد. یه‌علاوه بروز آکنه در بزرگسالان نیز در حال افزایش است.

آکنه به دلیل انسداد فولیکول‌های مو و غدد چربی پوست ایجاد می‌شود که اکثرا بر اثر تغییرات هورمونی است. اصطلاح آکنه نه تنها به جوش‌های صورت، بلکه به جوش‌های سر سیاه، کیست‌ها و ندول‌ها نیز اشاره دارد. برخی افراد در نقاط دیگر بدن خود مانند کمر و سینه نیز دچار آکنه می‌شوند.

درمان آکنه تحت نظر متخصص پوست بسیار مهم است زیرا آکنه بدون بررسی می‌تواند به اسکارهای دائمی و لک‌های تیره بر روی صورت شود.

آکنه (بیماری‌های پوستی)

 

درماتیت آتوپیک (اگزما)

آتوپیک درماتیت یکی از رایج‌ترین انواع اگزما است که در کودکان دیده می‌شود. علت دقیق آتوپیک درماتیت ناشناخته است، اما محققان باور دارند می‌تواند علت آن را در ژنتیک، محیط و یا سیستم ایمنی شناسایی کرد.

اتوپیک درماتیت را می‌توان در صورت (به خصوص در نوزادان)، دست‌ها، پاها و یا در چین و چروک‌های پوست مشاهده کرد. خشکی پوست و پوسته پوسته شدن و خارش در این بیماری طبیعی است که در صورت خراش دادن مداوم ناحیه مبتلا ممکن است باعث ضخیم‌تر شدن ناحیه شود.

درماتیت آتوپیک (اگزما)(بیماری‌های پوستی)

 

زونا (هرپس زوستر)

ویروس زونا(هرپس زوستر) منجر به ایجات بصورات قرمز تاولی می‌شود که ممکن است در هر کجای بدن شما ظاهر شود. تب، خستگی و سردرد نیز ممکن است به همراه داشته باشد.

برای پیشگیری از این بیماری دو واکسن تایید شده است:

  • زوستاواکس (Zostavax)
  • شینگریکس (Shingrix)

زوستاواکس: به عنوان تزریق زیر جلدی برای جلوگیری از زونا در دسترس است و استفاده از آن در افراد ۵۰ سال به بالا توصیه می‌شود.

 شینگریکس: برای پیشگیری از بیماری زونا در بزرگسالان ۵۰ سال به بالا تأیید شده است.

زونا توسط همان ویروس آبله مرغان ایجاد می‌شود. اگر مبتلا به آبله مرغان شده‌اید در معرض خطر بیماری زونا قرار دارید زیرا ویروس آبله مرغان سال‌ها در بدن شما خاموش مانده است.

افراد مسن و دارای نقص سیستم ایمنی در معرض خطر بالاتری هستند. زونا می‌تواند دردناک باشد، اما درمان زود هنگام با داروهای ضد ویروس می‌تواند علائم را کاهش دهد.

کهیر (Urticaria)

کهیر نواحی برجسته، قرمز و خارش داری هستند که می‌توانند روی پوست ایجاد شوند. از دلایل عمده کهیر می‌توان به دارو، غذا، نیش حشرات و گزیدگی اشاره کرد.

اگر کهیر نواحی زیادی از بدن شما را پوشانده است، گلو یا ناحیه‌ای از صورت شما تورم دارد یا اینکه روی تنفس شما تأثیر می‌گذارد، فورا با اورژانس تماس بگیرید. کهیر معمولاً طی ۲ تا ۴ ساعت از بین می‌رود. با این حال، در بعضی افراد ممکن است کهیرها ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشند. به این نوع کهیرها، مزمن می‌گویند.

  • پرهیز از محرک‌ها، بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌ پوستی کهیر است.

کهیر (Urticaria)(بیماری‌های پوستی)

 

 

(برای گرفتن مشاوره در خصوص خدمات پوستی و پاکسازی صورت اینجا کلیک کنید.)

 

قسمت بعدی این مقاله را در پست بعدی مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع