ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

چگونه ناخن های خود را تقویت کنیم؟

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • چگونه ناخن های خود را تقویت کنیم؟
 چگونه ناخن های خود را تقویت کنیم؟

ناخ ‌های خود را مرطوب کنید

مرطوب کنندگی راز سلامت پوست است، اما اغلب در مراقبت و تقویت ناخن ها نادیده گرفته می‌شود. اگرچه ناخن‌های خشک و شکننده می‌توانند نتیجه بسیاری از عوامل باشند. اما در نهایت عمده آن به دلیل عدم رطوبت رسانی است. بنابراین رطوبت رسانی مناسب را پایه و اساس برنامه مراقبت از ناخن خود قرار دهید. هنگام استفاده از لوسیون دست، کمی بیشتر به ناخن‌های خود توجه کنید. محصولات مرطوب کننده ناخن زیادی در بازار وجود دارد. استفاده از مرطوب کننده‌ها فقط بخشی از کار است، ناخن‌های قوی بیش از یک کرم فانتزی یا سرم لازم دارد.

دست از سر پوست دور ناخن خود بردارید

معمولاً بریدن، عقب زدن یا تلاش برای خلاص شدن از شر پوست دور ناخن ها (کوتیکول‌ها) رایج است. اما پوست‌ دور ناخن ها دشمن شما نیستند. در واقع، کوتیکول‌ها “محافظ طبیعی ناخن‌ها” هستند. از بین بردن کوتیکول‌های شما می‌تواند بیش از اینکه مفید باشد باعث ضرر شود. کوتیکول‌های آسیب دیده می‌توانند ناخن‌ها را آسیب پذیر و در معرض خطر عفونت قرار دهند.

کوتیکول‌هایی که به خوبی نگهداری نمی‌شوند می‌توانند اثرات بد زنجیره‌‌وار داشته باشند. دکتر گرین می گوید: “هنگامی که کوتیکول شما خشک می‌شود یا آسیب می‌بیند می‌تواند به بستر ناخن آسیب برساند و بر روی رشد ناخن‌های شما تأثیر بگذارد. وی توصیه می‌کند برای کمک به محافظت و تقویت ناخن‌های خود، پوست اطراف ناخن‌های خود را با کرم یا روغن کوتیکول مرطوب کنید.

از تماس با آب خودداری کنید

شستن دست‌ها یا دوش گرفتن را متوقف نکنید. اما به روش‌هایی که می‌تواید زمان تماس ناخن‌های شما را با آب کاهش دهد توجه کنید. زیرا تماس زیاد آب می‌تواند ساختار ناخن ها را ضعیف کند. به عنوان مثال، هنگام شستن ظروف یا سایر کارهایی که با آب سروکار دارد، استفاده از دستکش را در نظر بگیرید.

آیا می‌دانید که بعد از استحمام طولانی مدت ناخن ها چقدر نرم و انعطاف پذیر می‌شوند؟ این را در نظر بگیرید: ناخن مانند اسفنج است. به عنوان مثال ۱۰۰۰ برابر بیشتر از پوست جذب آب دارد و بنابراین آب به راحتی در ناخن پخش می‌شود. قرار گرفتن در معرض آب -آن هم به مقدار بیش از حد- می‌تواند سلول‌های ظریف ناخن را تحت فشار قرار دهد (که انیوسیت نامیده می‌شوند)، این امر منجر به شکنندگی، لایه برداری و پوسته پوسته شدن ناخن‌ها می‌شود.

به همین دلیل خیس خوردن ناخن ها قبل از مانیکور یک عمل بسیار بد است. این باعث می‌شود که ناخن‌های شما در برابر عفونت آسیب پذیرتر شوند. اینکار باعث چسبندگی بهتر و دوام بیشتر لاک ناخن شما و مواد مورد استفاده نمی‌شود.

ملایم باشید

بهترین نوع مراقبت و تقویت ناخن، مراقبت ملایم است. طبق گفته سوزان سی تیلور، متخصص پوست و متخصص در زمینه درمان رنگ پوست پاک کردن زیر ناخن‌ها با حالت خشن و با یک شی نمی‌تواند مفید باشد. او می‌گوید: “گاهی اوقات افراد زیر ناخن‌های خود را حفاری می‌کنند تا خاک و سایر چیز‌هایی ک در زیر آن است را به بیرون هدایت کنند.” “شما نباید این کار را انجام دهید. زیرا اینکار می‌تواند صفحه ناخن شما را از بستر زیرین جدا کند و سپس به یک عفونت قارچی باکتریایی مبدل شود.”

به دلایل مشابه، باید در برابر میل استفاده از ناخن‌های خود به عنوان ابزار جایگزین مقاومت کنید – مهم نیست که چقدر راحت باشد. (روشهای خلاقانه دیگری برای باز کردن یک قوطی نوشابه وجود دارد.) و اگر برای مانیکور اکریلیک یا ژل مداوم به آرایشگاه می‌روید – که باید آن را به حداقل برسانید- برداشت این مواد از روی ناخن بسیار مهم است. دکتر تیلور می‌گوید: “وقتی مواد اکریلیک یا ژل را از سطح ناخن خود با خراشیدن جدا می‌کنید، صفحه‌های ناخن را به‌طور جدی لایه برداری می‌کنید. این کار باعث ضعیف شدن ناخن‌های شما می‌شود.”

همانطور که با موهای خود برخورد می‌کنید با ناخن‌های خود نیز برخورد کنید

این قانون طلایی جدید است. مو و ناخن هر دو از پروتئین‌های کراتین تشکیل شده‌اند. بنابراین منطقی است که بسیاری از قوانین برای هر دو آن‌ها یکسان است. دکتر استرن می‌گوید که هر دو، مو و ناخن می‌توانند در اثر پردازش بیش از حد دچار کم آبی و آسیب شوند. پاک کردن مکرر لاک، ژل و اکریلیک برای ناخن‌ها آنچه را که رنگ‌ها، مواد شیمیایی و حرارت برای موها ایجاد می کنند را به‌وجود می‌آورد. همانطور که آبرسانی می‌تواند به ترمیم موها مانند موخوره و شکنندگی مو کمک کند، می‌تواند باعث بهبود خشکی و شکنندگی ناخن‌ها نیز شود.

تکرار می‌کنم. هیدراتاسیون پایه و اساس است. همانطور که موهای خود را با نرم کننده مرطوب یا غنی کننده نرم می‌کنید، کوتیکول‌های ناخ را نیز نرم کنید تا باعث رشد و تقویت ناخن های سالم و محکم شود.”

مراقب آب و هوا باشید

زمستان می‌تواند یک دوره سخت برای پوست، مو و ناخن‌ها باشد. نه تنها آب و هوای خنک و خشک می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها شود، بلکه دکتر استرن می‌گوید نوسانات شدید دما همچون رفتن از محیط باز به داخل خانه، می‌تواند صدمات بیشتری وارد کند. وی می‌گوید: تغییر دما از خانه یا محل کار گرم به هوای سرد و خنک بیرون باعث انقباض و فشرده شدن سلول‌های ناخن به طور مکرر می‌شود. در نتیجه سلول‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند. استفاده از دستکش در زمستان و مرطوب نگه‌داشتن ناخن و پوست دست بسیار موثر است.

درباره محصولات خود تجدید نظر کنید

پاک کننده لاک ناخن: در بهترین حالت، از پاک کننده لاک ناخن کاملاً خودداری کنید. اما از آنجا که اکثر ما لذت یک مانیکور خوب را کاملاً از دست نخواهیم داد، بهتر است در عوض از پاک کننده‌های غیر استون که حاوی روغن و مواد آبرسان هستند استفاده کنید.

برس ناخن: به جای اینکه زیر ناخن خود را با ابزاری مانند سوهان ناخن پاک کنید، از یک برس ناخن ملایم برای پاک کردن آلودگی استفاده کنید. حتی می‌توانید از یک مسواک اضافی که می‌خواهید دور بیندازید، استفاده کنید.

از محصولات رشد و تقویت ناخن صرف نظر کنید. بسیاری از محصولات به اصطلاح درمان ناخن یا رشد ناخن در بازار، لاک‌های ناخن شفاف با مواد افزودنی بازاریابی هستند که فاقد اعتبار علمی هستند.

 

برای رشد ناخن های خود صبور باشید

اگر شما یک ناخن بلند کن حرفه‌ای هستید، می‌دانید که در نهایت ناخن‌های خود را از نوک انگشتانتان بیرون می‌کشید. عادت‌های سالم به علاوه صبر در تقویت ناخن جواب می‌دهد. اما تمرکز اصلی باید بر روی چگونگی تقویت ناخن‌ها باشد، نه حل معمای نحوه رشد سریع ناخن‌ها. اگر مراقبت از ناخن را به خوبی انجام دهید، ناخن‌های محکم‌تر خواهید داشت که می‌توانند بلندتر و بلندتر شوند. اما همه اینها به زمان نیاز دارد. اگر با شکستگی مداوم ناخن‌ها مبارزه می‌کنید، عاقلانه است که ناخن‌های خود را کوتاه کنید تا دوباره قدرت خود را بدست بیاورند. با این کار آن‌ها پایه لازم برای رشد طولانی‌تر را خواهند داشت.

برای گرفتن مشاوره رایگان و اطلاع از خدمات کلینیک سیب سبز به بخش « تماس با ما» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع