ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

هر آنچه که باید درباره سابسیژن بدانید

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • هر آنچه که باید درباره سابسیژن بدانید
 هر آنچه که باید درباره سابسیژن بدانید

برای درمان اسکار و کای جوش راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. این درمان‌ها ممکن است خانگی و یا غیر خانگی باشند. در این مقاله به طور گسترده به توضیح سابسیژن میپردازیم که یک درمان غیر خانگی برای برطرف کردن اسکار و جای جوش است. سابسیژن با هدف جدا کردن بافت‌های زخم از پوست سالم انجام می‌شود.

 

سابسیژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

این روش درمانی برای جای زخم و آکنه است. سابسیژن با آزاد کردن چسبندگی‌های بین پوست و بافت همبند زیرین آن بیشتر برای برطرف کردن اسکارهای عمیق ناشی از آکنه کاربرد دارد. از آن‌جا که عامل اصی فرورفتگی پوست، چسبندگی و فیبروز زیر آن است که موجب کشیده شدن پوست به داخل می‌شوند، آزادسازی این چسبندگی‌ها بخش مهم و ضروری برای درمان اینگونه ضایعات پوستی می‌باشد.

این روش نسبت به سایر روش‌هایی که برای جوش‌های سطحی کاربرد دارند نظیر: میکرودرم، میکرونیدلینگ، یزر لک و غیره، برای لک‌ها و اسکارهای عمیق بسیار پر کابرد است و نتیجه بهتری می‌دهد.

 

روش‌ها انجام :

سابسیژن در دو روش قدیمی و جدید قابل انجام است.

 

سابسیژن

 

روش قدیمی:

با استفاده از سوزن نوکور که شبیه نیزه بوده و پزشک بعد از وارد کردن آن به به بافت‌های زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن اقدام به بریدن بافت‌ها فیبروتیک و چسبندگی‌ها و بعضا ایجاد خونریزی می‌کند. با این روش هدف درمان که همان پاره کردن بافت‌های فیبروتیک است را محقق می‌سازد. اما به علت عوارض ناخواسته همچون کبودی شدید صورت، ایجاد جوشگاه‌های جدید ناشی از ورود خود سوزن نوکور، درد نسبتا زیاد و شدید و همچنین تشدید جای اسکار و فرورفتگی‌ها خیی محبوب نیست.

روش جدید:

این روش که با استفاده از میله سابسیژن ابداعی انجام می‌شود، تحول اساسی در درمان جای جوش، زخم‌های وسیع نظیر سالک ، چین و چروک‌های عمیق صورت نظیر خط خنده و خط اخم و غیره ، جوانسازی پوست در پوست‌های مسن و دچار چروک‌های وسیع ایجاد کرده است.

 

انواع مختلف:

در این مقاله شما را با انواع روش‌های سابسیژن از قدیم تا به حال اشنا خواهیم کرد.

 

سابسیژن

 

تکنیک تلفیقی سابسیژن و تزریق خونی که از خود فرد گرفته شده است.

این تکنیک در دو مرحله قالب انجام است: سابسیژن و تزریق خون گرفته شده. در این روش خون همچون یک خائل امکان ایجاد مجدد آکنه را می‌گیرد. این روش به طور شگفت‌آوری باعث التیام اسکارها می‌شود. البته روش‌های بهتری نیز جایگزین این روش شده است.

 

تکنیک تلفیقی سابسیژن و پیوند پوست

در این روش شکاف بسیار ریزی در محل فرورفتگی‌های اسکار ایجاد می‌شود. این شکاف به نوبه خود باعث آزاد شدن و قطع ارتباط اسکار با لایه زیرینشمی‌شود. در مرحله بعد با استفاده از لیزر CO2 پوست از ناحیه پشت گوش فرد گرفته شده، در محل اسکار قرار می‌گیرد و بخیه زده می‌شود. سپس برای مدت ٣ تا ۴ روز اسکار به حال خود رها می‌شود. این تکنیک برای اسکارهای فرو رفته و آتروفیک بسیار خوب و ایده آل است. در حال حاضر روش‌های دیگری جایگزین تکنیک تلفیقی سابسیژن و پیوند پوست شده‌اند اما هنوز در بسیاری از کلینیک ها استفاده از این تکنیک رواج دارد.

 

تکنیک تلفیقی سابسیژن و PRP

در این روش از یک PRP  به عنوان یک حائل بهره می‌گیرند. منظور از PRP (پلاکت‌های غنی شده پلاسما) حاوی مقادیر بسیار زیادی فاکتور رشد و سایتوکین می‌باشد و از پلاکت‌های خون فرد در اثر سانتریفیوژ کردن گرفته می‌شود. این روش تا حد زیادی به تکنیک تلفیقی سابسیژن و تزریق خون شباهت دارد. ابتدا با یک برش اسکار فرورفته/آتروفیک از لایه زیرین جدا شده و بی درنگ به موضع تحت درمان PRP تزریق می‌شود. چگالی پلاکت‌های غنی شده پلاسما از خون کمتر است در نتیجه عوارض جانبی این روش هم به مراتب کمتر از تکنیک سابسیژن و تزریق خون خواهد بود.

 

تکنیک تلفیقی سابسیژن و مواد پر کننده (Filler)

مواد پرکننده را نمی‌توان به تنهایی برای درمان جای جوش استفاده کرد چون این مواد نقش یک حائل یا واسط را دارند. در این تکنیک ابتدا از طریق سابسیژن اسکار را آزاد و از لایه زیرینش جدا می کنند. نتایج حاصل از سابسیژن دائمی و همیشگی است اما ماندگاری مواد پرکننده در بهترین حالت حداکثر یک تا دو سال می باشد. مقدار بسیار اندکی از ماده پر کننده (مثلاً ٠.٢۵ میلی لیتر) به محل اسکار تزریق می‌شود. این ماده به عنوان یک حائل عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد اسکار بار دیگر به لایه زیرین خود بچسبد.

 

تکنیک تلفیقی سابسیژن و به بیرون مکیدن پوست

یک تکنیک کاملاً جدید است. در این تکنیک با استفاده از یک دستگاه مکنده پوست به سمت بیرون کشیده می‌شود. مبادا اسکار بار دیگر به لایه زیرینش پیوند بخورد. در ترکیب با سابسیژن تأثیر بسزایی در بهبودی جای جوش خواهد داشت و عملکرد این تکنیک تلفیقی به مراتب بهتر از تکنیک سابسیژن معمولی است.

 

شما می‌توانید درمان را در کلینیک سیب سبز زیر نظر متخصصین مجرب و همراه با مشاوره رایگاه انجام دهید.

برای گرفتن مشاوره و اطلاع از سایر خدمات سیب سبز اینجا کلیک کنید.

همچنین می‌توانید برای مطالعه بیشتر مقاله «سابسیژن و کاربرد آن برای جوانسازی و زیبایی چیست؟» را مطالعه بفرمایید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع