ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

خواص درمانی آلوئه‌ورا برای پوست و بدن

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • خواص درمانی آلوئه‌ورا برای پوست و بدن
 خواص درمانی آلوئه‌ورا برای پوست و بدن

گیاه آلوئه‌ورا خواص بسیار زیادی دارد این گیاه از مصارف بهداشتی مانند: ژل، کرم، شامپو و غیره تا زیبایی، پوست، مو، درمان بواسیر، درمان دندان درد و غیره کارایی دارد. گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است که در ارتفاع ۶۰-۱۰۰ سانتی متر رشد می‌کند و برگ‌هایی بلند دارد. برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است. برخی از ارقام این گیاه دارای قسمت‌های سفید در قسمت‌های سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگ‌ها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می‌آورد. این گیاه می‌تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

 

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گیاه آلوئه‌ورا:

آلوئه ورا بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی را در خود جای داده است. این مواد برای رشد و عملکرد مناسب دستگاه‌های بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی عبارت‌اند از:

  • ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مانند ویتامین‌های A، C و E علاوه بر این، ویتامین‌های ب۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند.
  • آلوئه‌ورا محتوی ۸ آنزیم آلیاز، آلکالین فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پروکسیداز است.
  • مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی نیز در آلوئه‌ورا یافت می‌شوند.
  • آلوئه‌ورا محتوی ۱۲ آنتراکینون است. این ترکیبات بیشتر به‌عنوان ملین و ضدیبوست شناخته می‌شوند. آلوئین و امودین با خاصیت تسکین‌دهندگی، ضدباکتری و ضدویروسی در این دسته قرار می‌گیرند.
  • چهار اسید چرب در آلوئه‌ورا وجود دارد که شامل کلسترول، کمپسترول، بتاسیتوسترول و لوپئول هستند.
  • هورمون‌های اکسین و جیبرلین موجود در آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی دارند و به درمان زخم‌ها کمک می‌کنند.
  • انواع قندها در آلوئه‌ورا وجود دارند. این قندها شامل مونوساکاریدها (گلوکز و فروکتوز) و پلی‌ساکاریدها هستند.

الوئه‌ورا

تسکین راش و ناراحتی‌های پوستی

گزارش‌های متعددی از تأثیر استفاده‌ی موضعی آلوئه ورا در بهبود عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک)، اگزما، موکوزیت دهان، زخم پای دیابتی و درمان سوختگی‌ها خبر می‌دهند.

 

درمان سوختگی‌ها

با توجه به خطر تشعشعات تسلیحات هسته‌ای، دولت ایالات متحده تحقیقاتی را روی تأثیر آلوئه ورا در درمان سوختگی‌های دمایی و تشعشعاتی انجام داد. این تحقیقات نشان می‌داد ژل آلوئه ورا باعث محافظت پوست در مقابل تشعشعات می‌شود.

 

درمان تبخال

در صورت بروز تبخال روزی چند مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید. با این کار احساس ناراحتی‌تان کمتر شده و تبخال زودتر درمان می‌شود.

 

مرطوب کردن مو و پوست سر

آلوئه ورا درمانی طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موهاست. آلوئه ورا با داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت و تقویت موهای سر کمک می‌کند. آلوئه ورا به خاطر خواص ضدباکتری و ضدقارچی در کاهش شوره‌ی سر نیز مؤثر است.

 

درمان یبوست

تأثیر شیره‌ی آلوئه ورا به‌عنوان ملین مورد آزمایش‌های دقیقی قرار گرفته است. آنتراکینون‌های موجود در شیره‌ی آلوئه ورا از یبوست جلوگیری می‌کنند. این مواد با افزایش آب روده و ترشح مخاط، حرکات روده‌ای را افزایش می‌دهند. نتیجه‌ی این انقباضات شکسته شدن بیشتر مواد غذایی و مخلوط شدن بهتر آن با کیموس است.

 

کمک به پیش‌گیری از بیماری‌های گوارشی

به خاطر وجود ترکیبات ضدالتهابی و ضدیبوست، آلوئه ورا به گوارش و هضم غذا کمک می‌کند. مصرف آب آلوئه‌ورا در هضم غذا، تنظیم اسید، کاهش تشکیل مخمرها، تقویت باکتری‌های مفید و تنظیم حرکات روده‌ای مؤثر است.

 

تقویت دستگاه ایمنی

آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا پروتئینی را شکسته و آن را به اسیدهای آمینه تبدیل کرده و در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. آنزیم برادی‌کیناز موجود در آلوئه ورا به دستگاه ایمنی در نابودی عفونت‌ها کمک می‌کند.

 

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش التهابات

ما می‌دانیم که التهابات ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌هاست. آلوئه‌ورا با داشتن ویتامین‌های C، A و E مواد معدنی مختلف به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

 

درمان دیابت

بر اساس شواهد موجود آلوئه‌ورا می‌تواند هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را که در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد. این مشکلات در بیماران دیابتی رایج بوده و یکی از علل اصلی بروز مشکلات قلبی عروقی هستند.

 

درمان زخم معده

آلوئه‌ورا ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد و برای درمان زخم معده موثر است.

 

تنظیم کلسترول و چربی خون

ژل آلوئه‌ورا دارای آنزیم‌هایی نظیر آمیلاز، اکسیداز، کاتالاز و لیپاز، فولیک اسید، نیاسین که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند هست.

درمان فشار خون

تحقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه‌ورا می‌تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شده و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.

 

درمان سینوزیت و آسم

بخور گیاه آلوئه‌ورا تسکین دهنده درد سینوزیت می‌باشد و همچنین استنشاق بخار آبی که برگ آلوئه‌ورا در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید خواهد بود.

تنظیم عادت ماهانه خانم‌ها 

مصرف خوراکی آلوئه‌ورا باعث هدایت خون به قسمت انتهائی بدن و لگن می‌شود. لذا در باز کردن قاعدگی‌هایی که مدت طولانی متوقف مانده اثرات بسیار مفیدی دارد.

 

نحوه برداشت گیاه آلوئه‌ورا :

برداشت ژل و عصاره  گیاه آلوئه‌ورا نسبتاً ساده است. شما به یک گیاه بالغ که حداقل چند سال سن داشته باشد نیاز دارید.

 

برای برداشت ژل از آلوئه‌ورا:

  • برگ را به طور هم زمان بردارید و برگ‌های ضخیم را از قسمت‌های بیرونی گیاه انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که برگ‌ها سالم و عاری از هرگونه کپک و آسیب هستند.
  • آن‌ها را نزدیک به ساقه برش دهید. بیشتر مواد مغذی مفید در پایه برگ‌ها یافت می‌شود.
  • از کندن ریشه‌ها خودداری کنید.
  • برگ‌ها را بشویید و خشک کنید.
  • لبه‌های خاردار را با چاقو مرتب کنید.
  • با استفاده از چاقو یا انگشتان دست خود، ژل داخلی را از قسمت بیرونی برگ جدا کنید. ژل داخلی بخشی از آلوئه‌ورا است که شما استفاده خواهید کرد.
  • اجازه دهید شیره زرد از برگ تخلیه شود. این لاتکس آلوئه‌ورا است. اگر قصد استفاده از لاتکس را دارید، می‌توانید آن را در یک ظرف بریزید. اگر قصد استفاده از لاتکس را ندارید، می‌توانید آن‌را دور کنید.
  • ژل آلوئه‌ورا را به شکل‌های مکعب برش دهید.

 

اگر می خواهید ژل آلوئه ورا صاف داشته باشید ، پس از جدا کردن  آلوئه‌ورا از قسمت بیرونی برگ ، می‌توانید  آلوئه‌ورا را درون مخلوط کن بریزید و سپس ماده آن را صاف کنید تا پالپ خارج شود.

 

برای گرفتن وقت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات کلینیک سیب سبز به بخش «تماس با ما» مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع