ساعات کار کلینیک

شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 20

ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

بیماری های پوستی رایج (بخش دوم)

  • خانه
  • -
  • مقالات علمی
  • -
  • بیماری های پوستی رایج (بخش دوم)
 بیماری های پوستی رایج (بخش دوم)

در این مطلب به بررسی انواع بیماری پوستی رایج می‌پردازیم و علت به‌وجود آمدن و پیشرفت‌شان را بررسی می‌کنیم. این مطلب دارای دو بخش می‌باشد که در این بخش به مشکلاتی هم‌چون: آفتاب سوختگی، التهاب تماسی، آکنه روزاسه، قارچ انگشت پا و کارسینوم سلول‌های پایه اشاره می‌شود.

 

آفتاب سوختگی

بدون شک جلوگیری از آفتاب سوختگی از درمان آن بسیار آن‌تر است.

بیماری پوستی آفتاب سوختگی زمانی پدیدار می‌شود که بیش از اندازه در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید قرار گیرید. در این حال پوست دوچار قرمزی، درد، گرما شدید در هنگام لمس و حتی پوسته پوسته شدن می‌شود.

بسیار سخت است که بدانید چه مقدار ماندن در برابر آفتاب حتی با ضد آفتاب، ایمن است. آفتاب سوختگی‌ پی در پی، به‌خصوص برای کودکان می‌تواند خطر ابتدا به سرطان پوست را افزایش دهد. معمولا لارم است که ضد آفتاب هر ۲ ساعت یک‌بار تمدید شود.

اولین قدم در درمان آفتاب سوختگی دوری از افتاب، ماندن در منزل یا مکانی سایه و خنک است.

  • یک دوش خنک بگیرید.
  • در حالی که پوست هنوز مرطوب است، مایعات بنوشید و پوست خود را با یک مرطوب کننده سبک و بدون روغن یا آلوئه‌ورا مرطوب کنید.
  • در برخی موارد، ممکن است به یک محصول موضعی OTC همراه با لیدوکائین احتیاج داشته باشید.
  • مصرف NSAID، مانند ایبوپروفن، می‌تواند در رفع هرگونه ناراحتی یا تورم کمک کند.

در صورت تب، لرز یا تاول شدید در قسمت‌هایی از  بدن به پزشک مراجعه کنید. تاول‌ها را نخراشید و نترکانید – اینکار می‌تواند منجر به عفونت شود.

آفتاب سوخنگی (بیماری پوستی)

التهاب تماسی

بیشتر ما التهاب تماسی داریم – وقتی که جایی از بدن‌مان چیزی را لمس می‌کند که باعث واکنش پوستی می‌شود.

التهاب تماسی نوعی اگزما است و ممکن است از گیاهان (پیچک سمی، سماق، بلوط) جواهرات، دستکش لاتکس و مواد محرک مانند سفیدکننده و صابون باشد.

اگر پزشک شما مشکوک است که شما التهاب تماسی دارید و علت آن مشخص نیست، ممکن است آزمایش حسایت و آلرژی را پیشنهاد کند. درآزمایش حساسیت، مواد آلرژی‌زا روی پوست شما امتحان می‌شود. طی چند روز، پزشک شما واکنش پوست شما را بررسی می‌کند.

آکنه روزاسه

روزاسه یک تورم مزمن در صورت با قرمزی ، رگ‌های خونی برجسته و جوش است.

روزاسه در خانم‌های بالای ۳۰ سال رایج است و در آقایون نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. مشکلات سیستم ایمنی، مشکلات وریدی و یا مسائل محیطی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

بسته به علائم ، درمان‌های مختلفی ممکن است بکار برده شود.

آکنه روزاسه (بیماری پوستی)

قارچ انگشت پا (Tinea Pedis)

این یک واقعیت ناراحت کننده است، اما پاهای شما مستعد عفونت‌های قارچی هستند. قارچ انگشت پا می‌تواند منجر به خارش شدید‌، قرمزی و ترک خوردگی پوست و ما بین انگشتان پا شود. نوعی قارچ به نام درماتوفیت معمولاً در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند. مانند دور استخر، اطراف دوش‌ها و رختکن‌ها.

خوشبختانه اکثر داروهای این بیماری نیاز به نسخه پزشک ندارند اما اگر داروی بدون نسخه انتخابی شما باعث بهبود علائم بوجود آمده نشد؛ با پزشک مشورت کنید.

با تمیز و خشک نگه داشتن پا، تعویض جوراب و کفش مرطوب و پوشیدن صندل در استخر و یا دوش‌های عمومی می‌توانید به جلوگیری از قارچ انگشت پا کمک کنید. اگر قارچ به زیر ناخن انگشتان شما خزید، می‌تواند به‌صورت یک لک سفید‌، زرد یا قهوه‌ای در زیر ناخن شما ظاهر شود، در این صورت حتماً به یک متخصص غدد پا مراجعه کنید زیرا ممکن است درمان شدیدتری لازم باشد.

کارسینوم سلول‌های پایه

کارسینوم سلول‌های پایه (BCC) رایج‌ترین سرطان پوست در ایالات متحده است. BCC معمولا در بالای سلول‌های پایه‌ای پوست شما رشد می‌کند اما به ندرت گسترش میابد و قابل درمان است. اگر مدت زیادی را زیر آفتاب می‌مانید؛ ممکن است مستعد BCC باشید.

رشد BCCها معمولا در سر، گوش‌ها، بینی و گردن رخ می‌دهد. آن‌ها می‌توانند براق‌، قرمز و پوسته پوسته به نظر برسند یا مانند یک زخم باز باشند.

درمان BCC ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عمل جراحی
  • داروهای پوستی برای مناطق کوچک‌تر
  • درمان تابشی برای بزرگترها

برای جلوگیری از بیماری پوستی BCC، از قرار گرفتن در معرض آفتاب در طولانی مدت خودداری کنید، از ضد آفتاب و لباس محافظ استفاده کنید. سالانه برای معاینه کامل پوست بدن به متخصص پوست مراجعه کنید. انجام خودآزمایی‌های پوستی را نیز بیاموزید. کسانی که سابقه شخصی یا خانوادگی در سرطان پوست دارند ممکن است نیاز به مراجعه مکرر به پزشک داشته باشند. اگر متوجه اتفاق غیرمعمولی شدید،برای مراجعه به پزشک تعلل نکنید.

کارسینوم سلول‌های پایه(بیماری پوستی)

 

(برای گرفتن مشاوره درباره خدمات پوستی و پاکسازی صورت اینجا کلیک کنید.)

برای مطالعه بخش اول این مقاله کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

عضویت در
خبرنامه تخفیفات کلینیک

*** عضویت در خبرنامه سایت

كلینیك تخصصی سیب سبز از سال 1388 در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مكان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید.

روزهای کاری

شنبه : 09.00 - 20.00
یکشنبه : 09.00 - 20.00
دوشنبه : 09.00 - 20.00
سه شنبه : 09.00 - 20.00
چهارشنبه : 09.00 - 20.00
پنج شنبه : 09.00 - 20.00
جمعه : تعطیل

تماس سریع